obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
USB memory stick aansluiten op HG655d
hermanvroomen
Ik heb een USB memory stick aangesloten op de USB poort, en gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld.
Ik kan nu met een FTP programma (Filezilla) toegang krijgen tot de USB-stick. Dus dat werkt.
Maar ik wil mijn backup programma (Acronis True Image Home) gebruiken om elke week backups op deze USB-schijf te maken.
Maar ik kan geen netwerkverbinding (netwerkdisk) maken in Windows Verkenner. Ook in Netwerk zie ik de USB niet. Wat moet ik doen? Is hier nieuwe firmware misschien voor nodig?
Mijn apparaat gegevens zijn:
Product naam HG655d
Apparaat ID 6E16F0-21530312297S14003337
Hardwareversie VER.A
Firmwareversie V100R001C02B050
Batchnummer BSC2P1.050.A2pv6C038f.d24d
Mac-adres 54:A5:1BGrinC:CE:04
Operationeel 0 dagen 1 uur 3 minuten 41 seconden

Bij voorbaat dank
Herman Vroomen
 
I R Baboon
Windows Netwerk en FTP zijn totaal verschillende netwerkprotocollen.
De Huawei ondersteunt dus uitsluitend FTP.

In je backup software moet je FTP apart instellen.
Dat gaat dus buiten Windows Netwerk om.
https://kb.acronis.com/content/34224
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
hermanvroomen
Hartstikke bedankt voor je snelle antwoord. De link https://kb.acroni...tent/34224 lijkt mij het antwoord op mijn probleem. Ik ga het meteen uitproberen.
Bedankt
 
hermanvroomen
Resultaat:
Alles ging in principe goed volgens de beschrijving van Acronis.
Als test had ik opgegeven om 2 bestanden van 5 en 2MB te backuppen via FTP naar de Externe USB-schijf
Tot en met het starten van de backup ging alles goed, maar het leek erop dat het backupproces niet klaar kwam. Er was een melding dat het nog 1 minuut zou duren en de voortgangsbalk was 100% vol. Na ruim een kwartier heb ik het backup process geannuleerd. Maar het process werd niet afgebroken maar bleef staat in de status die het had. De PC leek vast te zitten. Het backupprogramma killen werkte ook niet. De PC via de Startknop opnieuw laten opstarten, resulteerde dat alle programma's afgesloten werden en dat de PC wilde uitschakelen, maar er bleef op een blauw scherm een bericht staan dat er een handeling afgemaakt moest worden en dat de PC zou uitschakelen wanneer dat gedaan was. Na 3 kwartier heb ik maar de powerknop >5 sec ingedrukt gehouden om uitschakelen te forceren, wat wel werkte. Daarna opnieuw normaal opgestart en bleek dat er geen backup bestand op de USB stick stond. Het lijkt erop dat het wegschrijven van het backup bestand niet lukte / toegestaan werd.
Verder heb ik geen idee wat hier aan de hand kan zijn.
 
I R Baboon
Aangezien je wel prima de stick kunt benaderen via een FTP programma, denk ik dat het probleem bij je backup software zit.
Al gekeken voor een update? Wellicht een bug.

En heb je het backup programma gestart als administrator?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
hermanvroomen
Bedankt voor de tips.
Mijn Acronis True Image Home 2014 is de meest recente versie. Er zijn geen updates
Het programma starten als administrator helpt ook niet.
Een klein bestand van 25Kb backuppen naar de USB-stick aangesloten aan de Huawei HG655 modem duurt oneindig lang en komt dus niet klaar.
Via Filezilla zie ik dat er geen backup bestand geplaatst wordt op de USB-stick
Het enige wat ik kan doen is via de Task Manager het backup process, dat actief is op prioriteit 3-4, beƫindigen.
Jammer dat het zo niet lukt.
Het betreffende bestand handmatig via Filezilla op de USB-schijf plaatsen gaat zonder probleem.
Een mogelijkheid is misschien om mijn USB 3.0 externe schijf op een of andere manier aan te sluiten (suggesties zijn welkom) aan een van de LAN-poorten van de Modem en dan ATIH gebruiken om een backup te maken.
 
I R Baboon
Dit artikel zou kunnen verklaren waarom je die problemen hebt met de backup software.

https://kb.acronis.com/content/1843

Dan blijft alleen de optie over om een ander backup programma in te zetten.
Genoeg keuze, naar mijn mening. Ook gratis varianten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
hermanvroomen
Bedankt voor je suggestie. Ik gebruik ATIH al jaren tot volle tevredenheid met een Synology NAS schijf en PC en Laptop in een netwerk. De NAS-schijf heeft als extra een externe USB-schijf aangesloten op zijn USB-poort. En daarnaartoe backuppen werkte altijd prima. Totdat ik een externe harde schijf aansloot op mijn Huawei modem van Online en via FTP wilde backuppen met ATIH2014. Met zeer vervelende gevolgen zoals eerder verteld. Het probleem blijkt nu inderdaad te liggen aan ATIH2014 zoals je mij had getipt.
Ik heb nu NeroBackItUp 4 gebruikt en dat werkt prima tot nu toe. Alleen niet heel erg snel. Een harde schijf met 14GB data backuppen via FTP naar de USB-schijf op de Huawei modem duurt 2,5 uur. Maar het werkt.
In ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp en suggesties.
Met vriendelijke groet
Herman
 
I R Baboon
De USB poort van de Huawei is USB 1.1.
Dat beperkt de snelheid enorm.

Bedankt door de feedback!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'USB memory stick aansluiten op HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Advertentie