obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Vraag mbt VDSL-upgrade
MTaalman
Goedendag,

Ik heb kortgeleden bericht gekregen dat mijn wijkcentrale gereed is gemaakt voor de verwerking van VDSL.Ik ben nu al enige tijd klant van Online met een zogenoemd ADSL Extra abonnement. Door de technische beperkingen van de huidige ADSL aansluiting kan ik slechts 8 mbps realiseren, ik vroeg mij daarom af of het mogelijk is dat Online mij overzet op een VDSL aansluiting. Mijn huidige Huawei HG655D geeft aan dat ik nu gebruik maak van een ADSL2 Interleaved aansluiting.

Met vriendelijke groet,

M.T.
 
Joke Den Haag
Daar ik Internet/telefoon van Online heb en TV via Caiway, dacht ik goedkoper uit te zijn door ook TV van Online af te nemen.

Nu weet ik niet of de ontvangst nu ongeveer hetzelfde is als via de kabel. Ik heb toentertijd eens iets met een antenne gehad via KPN, maar het signaal was niet sterk genoeg voor een 46 inch TV.
Nu heb ik een 55 inch K4.
Of kan dit ook via de telefoonlijn?

Nu zie ik bij pakketten, dat Online ook glasvezel gebruikt, maar wanneer ik de postcode check, dan wordt aangegeven dat deze NIET beschikbaar is. 2548BW.
En er zit toch echt een aansluiting in de meterkast.

Dan verschijnt er een link naar pakketten met tot max 30Mb snelheid.
Dat snap ik niet, want nu heb ik tot max 20Mb en haal net 11Mb, laat staan 30Mb of hoger.

Graag wat uitleg over werking TV
Waarom geen glasvezel
en de snelheid.

Alvast bedankt.
 
Tiger

Quote

MTaalman schreef:

Goedendag,

Ik heb kortgeleden bericht gekregen dat mijn wijkcentrale gereed is gemaakt voor de verwerking van VDSL.Ik ben nu al enige tijd klant van Online met een zogenoemd ADSL Extra abonnement. Door de technische beperkingen van de huidige ADSL aansluiting kan ik slechts 8 mbps realiseren, ik vroeg mij daarom af of het mogelijk is dat Online mij overzet op een VDSL aansluiting. Mijn huidige Huawei HG655D geeft aan dat ik nu gebruik maak van een ADSL2 Interleaved aansluiting.

Met vriendelijke groet,

M.T.

Ik weet niet hoe ver je nu van de wijkcentrale zit maar met de 8 Mbps die je nu hebt krijg je echt niet meer als je VDSL zou nemen upgraden zou alleen maar geld kosten met weinig of geen resultaat.
 
I R Baboon
@ MTaalman

Je moet toch echt bellen met Online om er achter te komen of VDSL2 mogelijk is.
Als een straat- of wijkkast omgebouwd is, kan je inderdaad vaak omwisselen.
Maar alleen Online kan je hierover meer vertellen.



@ Joke Den Haag

* Voor de beschikbaarheid van glasvezel moet je echt bellen met Online.
Alleen zij kunnen je nadere info geven daarover.

* Je hebt een ouder abonnement. De nieuwere abonnementen combineren ADSL en VDSL. Daarom de hogere snelheden. Voor jou maakt het geen verschil. De snelheid blijft hetzelfde als nu.

* Ik kijk geen TV via Online, dus daar kan ik geen oordeel over geven.
Waarmee je wel rekening moet houden is dat Online werkt met eigen TV decoders die per netwerkkabel worden
aangesloten. Dus de coax kabel gaat buiten gebruik.
Verder zal je max internetsnelheid afnemen als je TV kijkt. Want de TV stream loopt via de normale internet verbinding. Je verliest dus 4 to 6 Mbit van de 11 die je nu hebt.
Toch om rekening mee te houden als je wilt overstappen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Joke Den Haag
Inderdaad lijkt mij het beste dat ik contact met Online opneem.
Want als glasvezel mogelijk is, komt het signaal voor de TV daar ook mee binnen.
Zo niet, dan 11 for TV via huidige aansluiting en 50 voor internet voor glasvezel.

Hartelijk bedankt voor je uitleg, Baboon.
 
I R Baboon
Ja, met glasvezel zit je op een hogere snelheid en heb je geen last meer van de tv stream.
Via de telefoonlijn kan je ook tv kijken, maar als je met meerdere personen gebruik maakt van het internet of
graag You Tube streamt of iets download, loop je snel tegen de beperkingen aan.

Nu maar hopen dat je ook glasvezel kunt afnemen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MTaalman

Quote

Tiger schreef:

Quote

MTaalman schreef:

Goedendag,

Ik heb kortgeleden bericht gekregen dat mijn wijkcentrale gereed is gemaakt voor de verwerking van VDSL.Ik ben nu al enige tijd klant van Online met een zogenoemd ADSL Extra abonnement. Door de technische beperkingen van de huidige ADSL aansluiting kan ik slechts 8 mbps realiseren, ik vroeg mij daarom af of het mogelijk is dat Online mij overzet op een VDSL aansluiting. Mijn huidige Huawei HG655D geeft aan dat ik nu gebruik maak van een ADSL2 Interleaved aansluiting.

Met vriendelijke groet,

M.T.

Ik weet niet hoe ver je nu van de wijkcentrale zit maar met de 8 Mbps die je nu hebt krijg je echt niet meer als je VDSL zou nemen upgraden zou alleen maar geld kosten met weinig of geen resultaat.


Zeer opvallend: in de periode vóór ik te horen kreeg dat VDSL beschikbaar is gesteld testte ik op postcodecheck altijd een afstand van 3,2 km tot de centrale. De test koppelde hier een verwachte snelheid van 8 mbps aan. Na de niuwste ontwikkelingen, uit onschuldige nieuwsgierigheid, wederom een test uitgevoerd met als uitkomst dezelfde 3,2km maar een verwachte snelheid van 32 mbps.
 
Tiger
MTaalman schreef,
Wederom een test uitgevoerd met als uitkomst dezelfde 3,2km maar een verwachte snelheid van 32 mbps.
Op een afstand van 3,2 km afstand van de wijkcentrale een verwachte snelheid van 32 Mbps is een wonder maar volgens mij bestaan wonderen niet.
Ik weet niet via welke link je dat gecheckt hebt weet je wel zeker dat dat 32 Mbps was ???.
 
I R Baboon
Zo te lezen betreft het een omgebouwde straatkast.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Joke Den Haag
Heb contact opgenomen met Online, maar helaas is het niet mogelijk mij aan te sluiten, daar Online geen contract heeft met het glasvezelnetwerkbeheer in mijn wijk.
Ook is het nog niet mogelijk om een ander pakket met TV te bestellen, daar de wijk ook nog niet de 30Mb aansluiting heeft.

Dus helaas geen verandering voor mij, want idd op 10Mb zou de TV niet werken.
Ben toch wel goedkoper uit, daar ik voor de telefoon nu minder ga betalen, omdat ik er toch weinig gebruik van maak.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag mbt VDSL-upgrade', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen : 14 08 nov 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) Snelheid : 68 19 sep 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Advertentie