obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Zyxel VMG8324-b10A
raja
Ik heb zoals de titel aangeeft nieuwe modem en nieuwe abonnement van ONLINE. Mijn verbinding is al sinds 1 december opgeleverd. Maar door vertraging mijn pakket vandaag ontvangen. Nu, alles aangesloten wat niet moeilijk is. De kabel die van isra punt kwam en in mijn tele2 modem ging gaat nu naar online modem en stroom erop en aan.

DSL LAMPJE BRANDT en ik heb draadloos via de key ingelogd. Maar toegang tot internet krijg ik maar niet. Lampje van het internet brandt rood en verder krijg ik als ik adres intyp automatisch de toegang tot mijn modem met mededeling A problem occurred:The VMG8324-B10A cannot connect to Internet. Please check WAN settings or contact your ISP.

Kan er iemand mij vertellen wat er hier aan de hand is?

Sorry, als het onduidelijk overkomt zit te typen met een Sphone.
 
Lutz
Wij hebben hier nog niet veel ervaring met de Zyxel modem. Ik vond alvast dit: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_48468

Ik dacht altijd dat de Zyxel voor glasvezel is, en ik lees dat je het probeert op een telefoonlijn aan te sluiten. Wat voor abonnement heb je?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
raja
Ik heb al gebeld met OnLINe. Ik wilde eigenlijk niet omdat ik moe van Online ben... vanaf 1 december zou ik al internet van ze moeten hebben maar goed.

IK heb internet tot 30 MB en Glasvezel is niet beschikbaar op mijn adres. Medewerker zei dat ik een VDSL abonnement heb en dat er op de modem ADSL signaal binnenkomt. Dus moet het adsl omgezet worden naar VDSL. Ik word daarover terug gebeld en misschien komt er een monteur langs.

Ik snap er zelf niks als ik want VDSL of ADSL dat zou niks moeten uitmaken toch OF moet men bij VDSL binnenshuis nog wat veranderen.
 
Lutz
Ondersteunt dan het modem wel ADSL of VDSL?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
raja
Dat zijn dingen die ik niet snap dus. Ik heb een VDSL abonnement zegt de medewerker van Online maar krijg een signaal van ADSL binnen. Dus ik denk dat de modem alleen VDSL ondersteunt en geen ADSL. En VDSL zou toch al moeten geleverd worden. Het is niet zo dat ze het nog even gaan aanleggen voor mij.

Ik zelf raak er in de war van. Want zit op 2352 meter af van de wijkcentrale en die is in Adam Sloterdijk en VDSL is dan totaal nutteloos. Ik heb ook gevraagd of ze niet VDSL abonnement kunnen omzetten naar ADSL zodat ik meteen kan internetten. MAar nee Ik heb een VDSL abonnement en moet dus een VDSL signaal binnen krijgen op de modem.

Ik denk dat ik met die afstand gewoon mager 10megabyte downloadsnelheid ga halen of het nou VDSL is of ADSL dus wat tha fuck dat ze dit mij nu aandoen.

OVerigens is er een vrij nieuwe lijn volgens KPN en die kan wel 80 MEgaByte leveren. SNap niet waarom Online dat niet kan omdat ze toch hetzelfde lijn gebruiken?? Of is het dan zo dat ze de rechten niet hebben en KPN wel?
 
raja
Als ik inlog op de router dan krijg ik deze melding:
A problem occurred:The VMG8324-B10A cannot connect to Internet. Please check WAN settings or contact your ISP.

Verder brandt het DSL lampje wel, maar volgens de medewerker hoort hij niet groen maar oranje te zijn en het internet lapje brandt rood.

Iemand die enig verstand heeft en mij kan vertellen wat er aan de hand is en wat er gedaan moet worden al dan niet door mij? Zodat ik iig weet wat er aan de hand is? Gaat hiervoor een monteur bij mij langskomen om het signaal om te zetten naar VDSL of is dat in de straat of dan wle in de wijkcentrale?
 
Lutz
Ik heb even gegoogled, het modem kan dus zowel ADSL als ook VDSL aan. Dus je moet of de Zyxel configureren (lees dus nog eens de bijgeleverde documentatie na) of je hebt geen ADSL signaal op de lijn.

Heb je niet in de meterkast nog een glasvezel aansluiting liggen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
raja
Ik had dat ook al even gekeken en idd het ondersteund zowel adsl als Vdsl signaal en noem maar op. IK denk zelf dat het de configuratie is, maar gek genoeg heb je 1 grote a3 formaat met hoe je het moet aansluiten.

Geen aangegeven instellingen behalve quick start via het inloggen van modem. Maar wat ik dien in te voeren staat er niet.

Nog even wat anders. Volgens de medewerker moet het lampje van DSL oranje zijn, maar het is dus groen. Kan het dan dat het aan de instellingen ligt en dat het automatisch op oranje springt?? EN welke instellingen waar invoeren iemand die mij kan helpen??? Via quick start moet ik subnet masker en ipv4 en standaard gateway...etc dat voerde ik gisteren in en kreeg een melding waiting for setting to be apply en na 15 minuten heb ik het maar afgebroken. Want zo lang duurt het toch niet? Lampje blijft groen is dat dan de signaal nou wel binnenkomt of niet?

Wat de medewerker zelf zegt van dat het even omgezet moet worden is ook onduidelijk. Via postcodecheck kon ik tot 50 mb bestellen en glasvezel was niet beshikbaar op mijn adres via online.nl

EDIT: Ik heb een vriend gesproken die bij kpn werkt en hij zei dat er wel allerlei bedrading is vervangen bij mij in de buurt en dat er nu niet meer alleen apparatuur bij de wijkcentrale ligt maar ook er nu speciale kasten zijn waar de apparatuur in de buurt ligt. Dus jah maar dat is dan kpn of online ook gebruik ervan mag maken weet ik niet. Nu, afwachten over wanneer ik terug wordt gebeld door online. En de monteur zei overigens dat hij eerder denkt dat er een kruising is van lijn. Wat hij ermee bedoelde weet ik niet en dat dat echt alleen te veranderen is bij de kast die bij mij in de buurt staat.

Nogmaals: excuses want kant de tekst niet bijhouden en dus excuses als het onduidelijk overkomt. Vanaf mijn sphone
Gewijzigd door raja op 18 december 2014, 11:00
 
raja
Toch nog even melden dat het nu ok is ipv niets meer van me laten horen. Kpn monteur is langsgeweest en die zag dat er idd nog binnenhuis de isra niet klaar was voor VDSL wel nog voor ADSL. Ik snap dat zelf nog steed niet, want waarom zou hetzelfde isra niet klaar voor vdsl zijn en wel voor adsl.

Wat ik zelf heel erg raar vindt is dat Online mij vertelde tot 2 x toe bij 2 verschillende medewerkers dat ik van 8 tot 18mb zou gaan halen.

Hoe kan ik in de modem kijken welke snelheid ik kan gaan behalen? Daar was een manier voor toch? Of is dat niet mogelijk?
Gewijzigd door raja op 18 december 2014, 19:20
 
Lutz
Online ondersteunt alleen DSLAMs in de wijkcentrale en niet in de straatkast. Maar vermoedelijk is het volgende gebeurt: kpn heeft in opdracht van online je aangesloten. Alleen komt nu je eigen aansluiting elders uit. Oplossing: online bellen en in gebreke stellen. Online zal vermoedelijk eerst een nieuwe modem sturen en pas later een monteur langssturen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel VMG8324-b10A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie