obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Zyxel VMG8324-b10A
raja
VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 4 hours: 29 minutes
============================================================================
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 5.222 Mbps 51.997 Mbps
Actual Net Data Rate: 5.223 Mbps 51.998 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 24.9 dB 11.5 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: - 2.5 dBm 12.5 dBm
Receive Power: -24.5 dBm -13.7 dBm
Actual INP: 53.0 symbols 55.0 symbols
Total Attenuation: 21.7 dB 26.2 dB
Attainable Net Data Rate: 48.191 Mbps 70.909 Mbps
============================================================================
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D1 D2 D3
Line Attenuation(dCool: 44.0 23.4 21.6 N/A 27.8 25.2 28.4
Signal Attenuation(dCool: N/A 23.3 20.7 N/A 25.9 25.3 28.4
SNR Margin(dCool: N/A 25.0 24.9 N/A 11.4 11.6 11.5
Transmit Power(dBm):-15.0 - 5.9 - 5.7 N/A 8.3 7.8 7.0

hoeveel zou ik moeten halen met deze statistieken of zegt dat niets?
 
Lutz
Ik ben verbaast over VDSL2 met Annex B, wat over een ISDN lijn betekend. Maar indien het werkt niet meer naar kijken.

Volgens deze gegevens haal je 51.997Mbps, dus 50,7MBps in de downlink en 5,222Mbps, dus 5MBps in de uplink.

Dat kan je met ADSL2+ niet halen, dus het moet echt VDSL zijn.

Werkt het nu?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
raja
Ja, het werkt nu.

JA, het is echt een VDSL abonnement. Ik twijfelde maar het is echt zo. Schijnt dat ze heel wat hebben vervangen hier bij mij in de buurt en bepaalde kastjes hebben geplaats met apparatuur in de buurt.

Ik kan via online tot 50Mbite via VDSL en via KPN als ik bij hun abonnement neem zelfs 120Mbite halen.

Wat bedoel je met indien het werkt niet meer naar kijken???
Gewijzigd door raja op 19 december 2014, 00:01
 
Lutz
Om 50MB te halen moet je dichter bij de DSLAM zitten dan 1,5 km. De kans is groot dat nu Online ook begint met DSLAM in straatkasten te plaatsen.

Je had in je overzicht het over VDSL met annex B. Dat stoort mij een beetje. Maar indien het werkt, niet naar VDSL annex A of annex B kijken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
raja
Ja, en om 30MB te halen moet er dan ook DSLAM in de straatkasten zitten of is dat dan niet nodig? Want straks haal ik niet 50MB?? Wel haal ik 30 down en 3 up tot op 1kbit na Smile Wel lekker ik heb altijd op max 12Mbite gezeten. OVerigens is dat leuk om dat te zien bij speedtest.net verder bij live tv via roku box en of internettten merk ik er niks van.

Dus of het goed is om naar 50mbit te gaan weet ik niet.
 
Lutz
Lees eens hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2

De afstand is bepalend, niet of er een straatkast is of de wijkcentrale.

Volgens je gegevens http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_49334 kan je op je locatie tot 69MBps downlink halen, wat door Online wordt afgeknepen tot 50,7MBps. Indien je zelf slechts 30MBps haalt, dan ligt het of aan je WLAN (afstand te groot) of aan je computer (te traag). Meet eens de downlink snelheid met een LAN kabel.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jan_delft
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Overgestapt van Tele2 naar Online. Zyxel modem aan de kabel (2 aderig, 1x blauw, 1x rood) geprikt waar dsl uitkomt, rechtstreeks op de ISRA aansluiting. Precies zoals deze bij Tele2 ruim 2 jaar heeft gewerkt. Geen internet signaal beschikbaar.

3x een een e-mail formulier ingevuld. Bespaar je die moeite, reageert Online niet op.

Toen maar bellen dan met 0900 9515. Eerste twee keer gooi je 'm na 20 minuten op de haak want ja lang wachten he...
Maar vanzelf gaat Online dit niet fiksen dus toch nog maar een poging op een avond dat ik wat meer tijd had.
Na 45 minuten in de wacht voor de Online helpdesk en een aantal testen die Online heeft uitgevoerd zou het allemaal aan de bekabeling liggen van KPN volgens Online. Dat kon volgens mij niet, want Tele2 heeft tot een paar dagen geleden nog geleverd en met die bekabeling is niets gebeurd.

Volgens Online helpdesk leveren zij dan over de andere twee draden. Dus ik de blauwe en rode draad in de twee andere poortjes van de ISRA gestoken. Ik heb deze ISRA http://i22.tinypic.com/f40876.jpg (middelste aansluiting is aarde draad) Direct respons van de modem. In eerste instantie voor heel korte duur. Toen andersom geprobeerd in dezelfde poortjes en voila het werkt.

Per e-mail de KPN monteur weer af besteld. Benieuwd of Online die e-mail dan wel leest.... Smile
jan_delft voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice van Online of heb je zelf een nieuwe lijn aangevraagd?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel VMG8324-b10A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie