obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Iemand configuratie voor zyxel 2602HW-D1A
sevent33
Ik heb snel internet van online al paar jaar doet het goed nu heb ik paar keer per week valt internet verbinding uit mij modem is zyxel 2602HW-D1A mij instellingen zijn mode=routing, Encapsulation=enet encap , VPI=8, VCI = 35 Obtain an IP Address Automatically wat moet ik hier veranderen als iemand weet hoor ik graag .
 
Lutz
Dus internet valt weg en komt weer terug? Dat is geen instellingsprobleem. Haal de modem van de netvoeding af, wacht een minut, en zet de netvoeding weer aan. Indien dat niet helpt dan is of een probleem met het modem of de telefoonlijn. In beide gevallen kan alleen de Online helpdesk verder helpen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
sevent33
Ja valt weg en komt weer terug ik heb nu andere modem reserve wel zelfde type zyxel 2602HW-D1A maar probleem heb ik niet opgelost met andere modem ik weet niet of mijn instellingen goed zijn moet modem op routing mode staat of bridge met snel internet ik kan nergens configuratie zien voor snel internet

Bedankt!
 
Lutz
Heb je in het linker paneel al eens naar de FAQ gekeken?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
sevent33
Heb ik wel FAQ gekeken en geprobeerd maar bij instellen van Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC blokeerd mij moden en kan ik niet meer inloggen om dat te veranderren naar routing mode
 
Lutz
Heb je al het modem eens terug geplaatst wat je van online in bruikleen hebt gekregen? Ik vermoedt dat je Zyxel niet van online afkomstig is.
Maar dat ter zijde. Er zijn bij online oude aansluitingen, waarbij je een gebruikersnaam en wachtwoord moet opgeven om verbinding met internet te kunnen maken, en er zijd de bridged aansluitingen waarbij dat niet nodig is. In beide gevallen moet je vanuit je eigen netwerk op het webinterface van de modem kunnen komen. Indien bij jouw de verbinding komt en wegvalt, dan is dat geen configuratie probleem.
Of je modem is aan het overlijden, of je hebt een probleem met de lijn.

Je kan ook nog met een kabel met de modem verbinden en controleren, of het wegvallende internet wordt veroorzaakt door het WLAN.

Ik heb hier anders nog zo een Huawei modem liggen, dat kan je vanmiddag gratis overnemen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
sevent33
Ih heb nu modem van online TG712 uit kast gehaald en heb ik heb aangesloten nu werkt internet goed eenige probleem met deze modem is dat geen voip voipbuset ondersteunt,zyxel is niet van online en gebruik ik heb omdat voip zelf kan instellen,ik zal paar dagen testen en als het opnieuw verbinding verbreekt dan is het lijn probleem.Instellingen die in TG712 staan zijn (VPI.VCI):8.35 Type:ETHoA DSL-type: G.992.5 annex A
 
I R Baboon

Quote

sevent33 schreef:

Ik heb snel internet van online al paar jaar doet het goed nu heb ik paar keer per week valt internet verbinding uit mij modem is zyxel 2602HW-D1A mij instellingen zijn mode=routing, Encapsulation=enet encap , VPI=8, VCI = 35 Obtain an IP Address Automatically wat moet ik hier veranderen als iemand weet hoor ik graag .


Als de settings niet correct waren, had je helemaal geen internet.
Dus je hoeft niets te veranderen aan deze waardes.
Je moet ergens anders gaan zoeken waarom de verbinding uitvalt.

Intrainwaardes hier neerzetten is een begin om de situatie te beschrijven.
Plus hoe het modem is aangesloten op de telefoonlijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
sevent33
Het is toch probleem in het moden en niet in het telefoon lijn,met modem wat ik gekregen van online TG712 werkt internet goed naar week testen werkt stabiel alleen heb ik geen voip voipbuster,weer terugzetten van zyxel 2602HW-D1A bleek dat zyxel blokeert somige poorten zodat mijn interent niet werkt alke keer blokeert zyxel andere poort omdat ik 2 van deze zelfde modems 2602HW-D1 in bezit heb ik andere ook geprobeerd maar probleem blijft zelfde en tot paar maanden terug werkte alles perfect kans is klein dat allee 2 modems niet goed zijn ik weet ook niet meer ..
 
I R Baboon
Eerst heb je het over verbindingsproblemen en nu heb je problemen met je poorten?
Twee verschillende dingen dus.

Eerst terug naar het begin.
Met de Thomson heb je prima internet.

Als je de ZyXel aan je de telefoonlijn aansluit, heb je dan nog normaal internet? Dat wil zeggen, kan je surfen en dergelijke?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Iemand configuratie voor zyxel 2602HW-D1A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Advertentie