obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Overstap binnen contractperiode ADSL naar glasvezel
Polaris
Voor een kennis zou ik het Online ADSL pakket aansluiten, en kwam er daarbij achter dat er al glasvezel in de meterkast zit.
Nu wil die kennis het in december 2014 afgesloten abo overzetten naar glas.
Maar dat schijnt nauwelijks tot niet mogelijk te zijn bij Online.
Verbaast me wel, meestal zijn ISP's zeer happig op upgrades.
Iemand hier ervaring mee? En hoe kan dit toch geregeld worden?
 
I R Baboon
Aan zich zou het mogelijk moeten zijn.
Het is immers een upgrade.

Waarom zou het dan niet mogelijk zijn?
Wat zei Online hierover?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Polaris
Omdat ADSL en glas bij Online verschillende producten zijn, waardoor een upgrade eigenlijk niet kan (??).
Inderdaad vreemd, andere ISP zijn blij met upgrades. Meestal nieuw jaar contract en meer inkomsten.
Maar dat werkt blijkbaar bij Online anders.
Verzoek tot wordt door klantenservice wel ingediend bij betreffende afdeling, maar ik moest niet teveel hoop hebben dat het ging lukken.
Ik hoop hier in contact te komen met iemand die het wel gelukt is.
Of is er een Online Webcare die meeleest?
 
Polaris
Vond deze vergelijkbare klacht:
http://www.klachtenkompas.nl/onlinenl/overstappen-adsl-naar-glasvezel.

Begrijp uit dit verhaal dat klant mocht opzeggen!
Zijn blijkbaar liever klant kwijt dan upgrade mogelijk maken!
Onbegrijpelijk.
Gewijzigd door Polaris op 16 januari 2015, 22:45
 
I R Baboon
Ik weet ook niet waarom het niet zou kunnen.
Webcare komt hier niet langs. Daarvoor moet je eerder bij klachtenkompas en dergelijke zijn.

Maar wacht eens af wat ze definitief gaan zeggen.
Klagen kan daarna nog altijd.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Polaris
Dat is ook het plan. Eerst even afwachten waar ze mee komen.
Maar ik mag graag wat voorbereid zijn op de volgende stappen. Smile
Op de website van Online staat een link naar dit forum, zodoende dat ik dacht dat er wellicht een Webcare reactie zou komen.
Heeft Online wel een Webcare team?

Bedankt voor je reacties trouwens! Thumbs Up
 
I R Baboon
Online reageert wel op de klachten sites, maar niet hier.
Wij fungeren eerder als een soort aanloopplek voor moeilijke vragen waar Online geen antwoord op heeft.
Zoals netwerkvragen, open poort vragen, eigen voip oplossingen, technische vragen en dergelijke.
Allemaal dingen die de helpdesk geen weet van heeft.

Ik vermoed dat ze wel medewerkers hebben die online reageren, maar dat beperkt willen houden.
Anders krijg je na verloop van tijd een stortvloed aan klachten en hulpvragen die steeds meer medewerkers opslokken.
Dat kost nu eenmaal veel geld.
Online is een typische budget provider. Ze kunnen alleen competitief zijn als de back office
zo klein mogelijk wordt gehouden.
Gewijzigd door I R Baboon op 17 januari 2015, 16:11
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Polaris
Even een update:

Het omzetten van Online ADSL naar glas lijkt gelukt.
Ik heb na 5 kwartier aan de telefoon met 3 verschillende mensen in ieder geval de toezegging dat de glasvezel aanvraag is geaccepteerd en dat aansluitend de adsl wordt beƫindigd.
Wacht nu nog even op de schriftelijke bevestiging.
Ik ben zelf de liaison tussen hun glas en ADSL afdeling, dat is wel apart.
Maar ben wel blij (voor de kennissen) dat het gaat lukken.
Helpdesk was vriendelijk en behulpzaam.
Ze leken vooral beperkt door protocollen en regels en niet door onwil of onkunde.
 
Tiger

Quote

Polaris schreef:

Even een update:

Ze leken vooral beperkt door protocollen en regels en niet door onwil of onkunde.

Het zou toch niet moeilijk moeten zijn om in de regels op te nemen dat als iemand die een upgrade wil door te sturen naar de betreffende afdeling.
Dit zou dan ook nog eens klantvriendelijk zijn en boze reacties voorkomen.
Waarom toch vaak moeilijk als het ook makkelijk kan.
Maar als de bevestiging binnen komt toch nog een tevreden klant.
 
Polaris
Update 23-2:
Aanvraag goedgekeurd op 28-1. Week later gebeld dat ik nog geen bevestiging had ontvangen. Kon kloppen ivm de 14 dagen bedenktijd. (??). Na de 14 dagen bedenktijd zou de bevestiging komen.
16-2 weer gebeld. Bleek de aanvraag, ondanks de toezegging akkoord, dezelfde dag al gecancelled te zijn. Dit is wel per mail gemeld, maar naar verkeerde mailadres.
Weer hele verhaal uitgelegd. Medewerker kon zien dat back-office akkoord was met overstap en zou aparte case hiervoor aanmaken. Bevestiging zou met uiterlijk 5 werkdagen verstuurd worden.
Vandaag nog niets ontvangen, maar weer gebeld. Alles was akkoord, maar het geupdate systeem van Online kon de aanvraag bestaande klant naar glas niet verwerken. Blijft blokkeren op lopende ADSL abo. Ze vonden het ook heel vervelend, maar konden niets anders dan wachten toch systeem blokkade was verholpen. Kon dag, 2 dagen, week duren. Hij wist het niet.
Ga verhaal nu toch maar op klachtenkompas zetten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap binnen contractperiode ADSL naar glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Advertentie