Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Is Zyxel VM8324-B10A modem beter dan Huawei HG655D?
neoblime
Ik gebruik al jaren de routermodem HG655D van Online. Het werkte goed voor normaal gebruik bij telefonie, Voip en internetten. De laatste tijd voldoet deze modem echter niet meer aan de eisen van vandaag want we gebruiken meer wifi devices (2 tablets, 4 smartphones, smart TV, 3 computers, 2 laptops etc) in huis die vaak tegelijk online gaan. Snel internetten met zoveel apparaten en de trage verbinding via WLAN 802.11g wordt dan niet mogelijk. De laatste tijd hapert deze modem ook vaak en vaker, internet valt dus vaak weg zonder duidelijke reden. Soms moest ik hem resetten, de stekker uit de stopcontact en enige tijd later weer aanzetten.

Nu lees ik dat Online een nieuwe routermodem in gebruik heeft, een ZyXel VM8324-B10A. Ik wil deze modem ter vervanging van de gratis in bruikleen de huidige modem HG655D aanvragen. Maar ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van Online klanten die deze nieuwe routermodem van Online al in gebruik hebben gekregen. Zijn er mensen die Online de nieuwe ZyXel modem aangevraagd als vervanging van de oude modem? Is deze modem werkelijk veel beter dan de HG655D? In welke opzichten is de ZyXel beter dan de HG655D? In deze forum lees ik hier weinig/geen over.

Tiger
Als ik lees welke apparaten allemaal van de router gebruik maken zou ik toch eens eerst de kop van het topic Is mijn snelheid goed? van rrozema eens goed lezen.

I R Baboon
De Huawei kan 802.11N snelheden aan.
Dus waarom gebruiken jullie alleen 802.11G?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

skiskien
Hg was altijd super, maar zit nu vaak met een verbinding die vaak uitvalt, en ook ik vraag me af of er niet meer wifi snelheid bij moet in de vorm van een andere modem.

Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant van de heuvel

Tiger
Meestal is alles super als het pas nieuw is maar de vraag blijft altijd wat verwacht je en waarvoor gebruik je het en zoals Baboon eerder eens aangaf de zwakste schakel in het systeem (configuratie ) bepaald de snelheid.

skiskien
Mijn huwawei hg wordt vervangen, men kon zien dat de wifi vaak uitviel.De laatste 3weken steeds vaker.In het gebruik is de laatste jaren niets veranderd.
De Zyxel zou verbetering moeten brengen in betere wifi...we zullen zien....

Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant van de heuvel

Tiger

skiskien schreef:

Mijn huwawei hg wordt vervangen, men kon zien dat de wifi vaak uitviel.De laatste 3weken steeds vaker.In het gebruik is de laatste jaren niets veranderd.
De Zyxel zou verbetering moeten brengen in betere wifi...we zullen zien....

Ben benieuwd of de Zyxel er voor zorgt dat het gras bij jou dan ook mooi groen wordt.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Is Zyxel VM8324-B10A modem beter dan Huawei HG655D?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 May 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 Feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 Jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 Dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 Nov 2020