obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
VDSL-lijn op ASUS RT-AC87U?
Raymond64
Hoi allen,
Omdat mijn Online modem (Huawei HG655D) 10/100 Mbit poorten heeft, en ik voor mijn thuis netwerk gigabit poorten wil, heb ik een ASUS RT-AC87U te leen om te kijken of ik hem aan de praat kan krijgen. Deze router heeft ook een geïntegreerd DSL modem.
Dus zou ik aan deze ASUS genoeg moeten hebben.

Ik heb de VDSL-lijn gewoon op de WAN/poort van de ASUS aangesloten. Ik weet echter niet of dit een DLS- of ethernet-poort is.

Ik krijg dus geen verbinding. Als dit toch een ethernet/poort is, zou ik het probleem dan kunnen oplossen met een rj11 naar rj45 adaptor? Of zijn het gewoon de instellingen die niet goed zijn?

Heeft iemand toevallig al een ASUS RT-AC87U aan de praat met Online?
Hopelijk weet iemand raad.

Alvast bedankt!

Mvg. Raymond
 
Tiger
Heeft alle apparatuur in het netwerk ook een gigabit netwerkkaart ???.
Aangezien de internetsnelheden meestal niet tot 100 Mbit komen, is een Gigabit-netwerk alleen zinvol tussen apparaten in een netwerk thuis of op kantoor. Ook wel een lokaal netwerk genoemd. Zowel de kabels als ook de apparaten moeten geschikt zijn voor een Gigabit-netwerk; er moeten Gigabit-netwerkkaarten in de apparaten zitten.





Uw netwerkadapter geschikt is voor een Gigabit-netwerk?


•Ga naar apparaatbeheer
•Klik het kleine plusje open voor Netwerkadapters
•Maak een rechtermuisklik op de betreffende adapter
•Ga naar Eigenschappen
•Klik op Geavanceerd
•Selecteer Speed & Duplex bij Eigeschappen
•Onder Waarde moet 1000Mbs full duplex staan
 
Raymond64
Hoi Tiger,

Bij apparaatbeheer staat bij mijn netwerkkaart de optie bij snelheid op automatisch onderhandelen, maar ik kan daar wel kiezen voor 1 Gigabit full duplex.
Ik neem aan dat als die waarde kan worden geselecteerd de kaart ook die mogelijkheid heeft. Mijn NAS (Snyology DS214play) heeft ook een 1Gb poort.

De gigabit snelheid wil ik inderdaad alleen gebruiken voor mijn thuisnetwerk.

Maar de vraag is dus, kan de rj11 stekker van mijn VDLS lijn rechtstreeks of via een adapter worden aangesloten op een ethernetpoort?

Mvg. Raymond
 
I R Baboon
De Asus die jij aangeeft, heeft geen modem.
Weet je zeker dat je het juiste type hebt?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Raymond64
Hoi,

Had ergens gelezen dat hij die wel zou hebben, maar nu ik wat verder rond snuffel zit die er inderdaad niet in. Heb hem nu als router op een van de LAN poorten van de HG655D aangesloten. Werkt verder prima als router, en mijn netwerk is aanzienlijk sneller geworden.

Maar welk router met ingebouwd modem raden jullie mij aan als ik er een wil van dezelfde kwaliteit als de ASUS? Of toch maar de ASUS zelf kopen en op de HG655D aansluiten?

Mvg. Raymond
 
I R Baboon
Als je graag bij Asus wilt blijven, kom je al snel bij Asus DSL-AC68U en de Asus RT-AC3200 uit.
Niet de goedkoopste modellen, maar dat is de RT-AC87U ook niet.

Persoonlijk heb ik geen Asus, dus een oordeel daarover kan ik niet geven.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Raymond64
Hoi I R Baboon,

Ik heb toch voor de ASUS RT-AC87U gekozen. De Huawei HG655D draait nu in bridgemode. De router heeft veel mogelijkheden en een prima ontvangst, en de interface is ook duidelijk Kortom niets op aan te merken.

Iedereen bedantk voor de ondersteuning.

Mvg. Raymond
 
I R Baboon
Lijkt mij een uitstekende keuze.

Veel plezier met je router!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VDSL-lijn op ASUS RT-AC87U?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
ASUS DSL AC68U Eigen modem configuratie en problemen : 1 12 jun 2019
Vlan Settings voor Asus RT-AC68U Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2018
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) Snelheid : 68 19 sep 2017
Huawei in bridge mode met Asus RT-AC88U router Huawei configuratie en problemen : 12 23 mrt 2017
Advertentie