obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem
Jan K
Ik wil graag mijn SpeedTouch 546 (Thomson) + TL-WR841N WiFi-router met ADSL Basis (zonder telefonie) vervangen door een n.t.b. eigen modem/router, o.a. om een Gbps-aansluiting voor mijn Synology te realiseren.

Nu lees ik hier in de FAQ (https://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=10#faq_32) dat er voor ADSL Basis verbindingsprotocol PPPoA (RFC2364) ingesteld moet worden.

De SpeedTouch staat nu echter ingesteld op ETHoA. Dit protocol wordt voor zover ik heb kunnen vinden niet meer ondersteund door de moderne ADSL2+ modems.

Gaat dit problemen opleveren? Of kan ik gewoon PPPoA (RFC2364) of 1483 Bridged IP LCC - zoals hier gesuggereerd wordt: http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=4720 - gebruiken?
 
I R Baboon
ADSL Basis is een oude abonnementsvorm voor KPN based aansluitingen.
Als je daarvan gebruik maakt, heb je ook een login nodig voor het netwerk.
Dat is een belangrijk verschil met RFC1483 protocol. Daar is geen login nodig.

KPN is bezig om het oude PPPoA uit te faseren.
Wellicht daarom dat je nu iets anders ziet in de Speedtouch.

Dus probeer eerst RFC1483 uit.

Welk modem wil je inzetten?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jan K
Ik overweeg de TP-LINK Archer D2, D5 of de Netgear D6100.
 
I R Baboon
De Netgear heeft maar twee lan poorten. Dat is niet meer bij de tijd.

De TP-Links zien er goed uit.
Ze hebben zelfs een auto-detect functie voor je DSL verbinding.
Het kan zo maar zijn, dat alles automatisch voor je wordt ingesteld.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie