obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
klantenservice online
easy
Na vergelijking heb ik besloten van mijn huidige provider Tele2 over te stappen naar Online. Met name de extra korting op mijn Canal Digitaal abonnement en de beperkte kosten voor onbeperkte vaste telefonie gaven daarbij de doorslag. Dus contact opgenomen met Online om het abonnement af te sluiten. Dat bleek uiteindelijk moeizaam en ik moest contact opnemen met Canal Digitaal. Bij de klantenservice van CD een exacte opgave gekregen van de kosten en afgesproken dat zij het verder met Online zouden regelen. De lijn zou 28 mei worden opgeleverd.
Na een uurtje teruggebeld door CD met de mededeling dat Online mij niet als client wilde accepteren. Contact opgenomen met Online en die deelde mij mee dat uit een creditcheck bij een onderneming genaamd Focum was gebleken dat ik een slecht debiteur ben. Omdat ik nimmer in welke vorm dan ook een wanbetaler ben geweest heb ik focum verzocht mij schriftelijk mee te delen wat volgens hen mijn kredietverleden en risico is. Een dag later van Focum een brief ontvangen waaruit blijkt dat ik in geen enkel opzicht een (verhoogd) kredietrisico vorm. Wederom contact met Online opgenomen. Aangeboden de bewuste brief naar hen te mailen maar dat bleek niet mogelijk. De "zaak" zou door de supervisor worden behandeld en die zou mij terugbellen. Een week later nog niets vernomen dus wederom contact opgenomen en wederom uit moeten leggen wat er aan de hand is (u bent geen klant dus u komt niet in het systeem voor). Erg vervelend meneer. De zaak is bij een andere afdeling in behandeling. Hoe heet die afdeling. De backoffice. Kunt u mij doorverbinden? Neeeh dat kan niet. Wanneer hoor ik iets. Binnenkort.

Het is dat de totale kosten van het Online en CD abonnement door de korting op het CD abonnement een aanmerkelijke besparing opleveren anders had ik er al lang de brui aan gegeven. De brutaliteit om potentiele clienten ten onrechte er van te beschuldigen een slechte debiteur te zijn!
 
I R Baboon
Je hoeft zelf geen slechte debiteur te zijn.

Alleen het adres kan genoeg zijn om je af te wijzen.
Dan zijn in jouw straat de wanbetalers oververtegenwoordigd.
Of een vorige bewoner die zijn rekeningen niet betaalde.

Dus, afwachten wat Online gaat doen.
En vooral niet denken dat dit op je persoon gericht is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
easy
Uit het bericht van Focum blijkt dat ook het adres geen belemmering is.
 
Lutz
Wij hebben aan de linker kant het online klachtenformulier. Anders kan men nog de klachtenkompas benaderen.

Zelf heb ik ooit een huis gekocht van iemand die rood stond. Wilde de belastingdienst beslag op het huis leggen en de koekoek opplakken.

Dus het kan nog erger. Indien Online moelijk doet, kies voor een ander provider.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
easy
Het gaat mij ook om het principe. Een onderneming die een aanbod doet kan dat niet zonder gegronde redenen nietig verklaren.
 
I R Baboon

Quote

easy schreef:

Uit het bericht van Focum blijkt dat ook het adres geen belemmering is.


Er zullen vast en zeker andere factoren meespelen.
Welke dat precies zijn, is hun bedrijfsgeheim.
Dat is namelijk hun core business.

Sowieso zullen ze nooit details geven over andere mensen.
Dus als jij vraagt of M. Aap uit de kerkstraat 1 bekend is, zal je een negatief antwoord krijgen.
En dat klopt dan ook. Er is niets bekend over M. Aap.
Maar zij zullen jou nooit verklappen dat je beide buurmannen wel bekend staan.
Iets met privacy regels en zo...


Ongeveer gaat het zo.
Er worden risico profielen aangemaakt.
En dan krijg je een score daaruit.
Val je aan de verkeerde kant van de lijn, heb je een afwijzing.
Of dat terecht is, is vaak niet de vraag.
Het gaat om het risico voor de klant (hier Online dus).
Beter een goede klant onterecht afgewezen, dan twee slechte klanten onbedoeld in de pot.
Wanbetalers zijn een grote kostenpost voor ondernemingen.
Ze kosten veel meer dan de openstaande facturen alleen.
Dan maar aan aanmaningen, afsluitingen, verlies van apparatuur, veel extra manuren, overdracht naar incasso onderneming etc.
Heb je teveel wanbetalers als klant, kan je hele bedrijf omvallen.

Online zou nooit zulke constructies aangaan met zulke credit beoordelaars, als ze dat niets zou brengen.
It's always about the money!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tiger

Quote

easy schreef:

Het gaat mij ook om het principe. Een onderneming die een aanbod doet kan dat niet zonder gegronde redenen nietig verklaren.

Je kan dat best een principe kwestie vinden maar je moet dat anders zien.
Jij vraagt om klant te worden en de provider wijst jou af of dat nu gegrond is of niet je kan daar weinig tegen doen want in principe ben je machteloos.
Ik zou me niet door hun als een slechte debiteur laten betitelen en kijken voor een andere provider want je hebt al een paar keer nee als antwoord gekregen.
 
easy
Zie bijlage:
easy voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Tiger

Quote

easy schreef:

Zie bijlage:

Je steekt er wel veel energie in ik neem aan omdat je in je eer aangetast bent zou ik ook zijn maar als dit mij gebeurde en ik kreeg gelijk zou ik toch voor geen geld meer klant willen worden.
 
easy
Als we allemaal dit soort gedrag van een onderneming accepteren dan is het hek van de dam.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'klantenservice online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie