obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Extern benaderen NAS
MRaeven
Hallo allen,

sinds enige tijd probeer ik (na overstap van Telfort naar Online) ook via het Online modem mijn NAS (Synology) extern te benaderen.
Ik heb inmiddels meerdere forward poorten geprobeerd ( 20- 23, 80, 500, 1701-1723, 4500 en 5000-5001) maar op geen enkele manier kom ik vanaf een ander netwerk op mijn NAS.

Kan iemand van jullie me hier op weg helpen?
 
Tiger

Quote

MRaeven schreef:

Hallo allen,

sinds enige tijd probeer ik (na overstap van Telfort naar Online) ook via het Online modem mijn NAS (Synology) extern te benaderen.
Ik heb inmiddels meerdere forward poorten geprobeerd ( 20- 23, 80, 500, 1701-1723, 4500 en 5000-5001) maar op geen enkele manier kom ik vanaf een ander netwerk op mijn NAS.

Kan iemand van jullie me hier op weg helpen?

Kijk eens onder aan deze pagina bij het item Huawei HG655d extern benaderen/beheren misschien heb je daar wat aan.
 
MRaeven
Bedankt voor de tip. Ik had inderdaad de CLI of GUI nog niet aangevinkt. Kom vandaag helaas niet thuis, maar zal het morgen meteen proberen.
 
I R Baboon
Ook dit al gelezen?

[url=http://online.gebruikers.eu/foru...enen topic[/url]
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MRaeven
Zijn de Huawei en Zyxell zo vergelijkbaar dan?
Ik had bij Telfort ook al een Zyxell, waar alles vlekkeloos werkte. Helaas ging het met het Online modem niet zo makkelijk.
 
I R Baboon
Welk type heb je exact?

Zonder nadere aangaven van jouw kant, gaan wij ervan uit dat je werkt met een Huawei.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MRaeven
Volgens mij staat mijn bericht in het topic ZyXEL VMG8324-B10A ยป Zyxel configuratie en problemen ?
Vandaar dat ik er niet vanuit ging dat ik het type nog eens moest vermelden Wink
 
I R Baboon
Topics worden vaak maar ergens gedropt op het forum.
Daar kijk ik al lang niet meer naar.
Daarbij werkt Telfort ook met ZyXEL modems. Alleen weer met andere types.

Dus je hebt glasvezel, neem ik aan?

Hoe test je de open poorten?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MRaeven
Helaas geen glasvezel. Inderdaad heeft telfort een ander type modem (P 2812HNU). In de bijlage heb ik een screenshot van hoe ik mijn router instellingen op enig moment had.
Testen deed ik door van mijn telefoon een wifi hotspot te maken en vervolgens mijn externe ip adres van de router in de browser in te geven ( zoals ik de NAS ook via het telfort modem kon bereiken)
Hij forward de poort echter niet.

Wellicht dat je op basis van de screenshot kunt zien of een instelling niet goed staat, of dat ik dit op een foute plek heb aangegeven. Welke Synology moest ik port forwarding op deze manier aanzetten en dan zou het werken..

Foto720-LXLO7CT7
 
I R Baboon
Je hebt toch ADSL blijkbaar. Dat is relatief nieuw voor ons.
Tot voor kort kenden we de ZyXEL alleen bij glasvezel verbindingen.
Nu zien we hem ook verschijnen bij de xDSL verbindingen.
En nog wel een Engelstalige firmware... Ik dacht dat Online een Nederlandse firmware gebruikte.. Och ja..

Je testen via de route telefoon is correct.
Zo kan je 100% zeker zijn dat een verbinding ook echt open is.

Wijst het ip adres van de port rules nog wel naar je NAS?
Kijk dat eens na of die nog overeenkomen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extern benaderen NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
modem benaderen Algemeen : 6 30 aug 2016
Webcam extern benaderen Zyxel configuratie en problemen : 5 17 aug 2015
extern benaderen camera D-Link DCS 5020 L Huawei configuratie en problemen : 2 12 jan 2015
Huawei HG655d extern benaderen/beheren Huawei configuratie en problemen : 5 19 aug 2014
Camera extern niet te benaderen Huawei configuratie en problemen : 12 11 mei 2014
Advertentie