obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
opnames en audio niet synchroon
RondeRijk
Ik weet niet waar ik dit probleem moet posten, dus ....
Waarom loopt de audio niet synchroon met het beeld bij opgenomen films, series etc ?
Er zit een kleine tijdspanne tussen de audio en het beeld zelf.
De M7 staat aangesloten via de optische aansluiting met de versterker.
De modem / router geeft geen mogelijkheden om evt het probleem te verhelpen.
Of ben ik de enige met dit audio probleem ?
 
Tiger
Dit probleem is al eens eerder kenbaar gemaakt in het topic klacht over Online en ook na het ontvangen van een nieuw kastje was het probleem niet opgelost maar de oplossing is nog altijd niet kenbaar gemaakt dus toch maar contact opnemen met de provider voor dit probleem.
 
RondeRijk
Ok, bedankt voor je reactie.
Zal dan maar het via het klachten formulier indienen en niet via toch nog wel dure tel.nr van de helpdesk.
 
Tiger

Quote

RondeRijk schreef:

Ok, bedankt voor je reactie.
Zal dan maar het via het klachten formulier indienen en niet via toch nog wel dure tel.nr van de helpdesk.

Hoezo duur tel.nr. je betaald gewoon per gesprek en alleen voor CanalDigitaal betaal je wat meer zie onder;

Klantenservice Online
(Bestaande klanten)


0900 9515 (€ 0,50 per gesprek)


Maandag tot en met zaterdag
van 9.00 tot 21.00 uur
Zondag en feestdagen
van 12.00 tot 19.00 uur



HDTV CanalDigitaal


0900 9323 (€ 1 per gesprek + de kosten voor het bellen naar vaste nummers)


Maandag tot en met zaterdag
van 9.00 tot 21.00 uur
 
Lutz
Dus je gebruikt de televisie voor het beeld en een extern versterker voor geluid? Daar ligt het probleem! Probeer eens indien je het geluid rechtstreeks via de televisie laat lopen, dus zonder je versterker, of dat probleem nog bestaat.

Ik zou eerst het signaal via HDMI naar de televisie sturen, en vanuit de televisie optisch naar de versterker.

Misschien staat nog het een en ander in de handleiding.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
sailorpopey
Houd dat in dat je eigenlijk het kastje M7 niet via je surround kan laten lopen maar via je tv moet doen?
Ik heb op het moment nog een KPN beneden staan mijn bedoeling was om de interactive tv via surround set te laten lopen ook wegens radio maar las net ook ergens dat er geheel geen radio op de interactive zit das ook niet echt handig als je het mij vraag.
kreeg hierdoor wel gelijk het idee dat ze nog erg achter lopen op dit gebied meeste interactive tv kan je gewoon op surround zetten en daar zitten ook radio kanalen bij nu komt het er dus opneer dat ik dus als nog met 2 kasten zit.
of zie ik dat nu verkeerd/
het is niet mijn bedoeling dat ik en het kastje aan moet hebben en de Tv als ik naar radio wil luisteren.
Voor heen had ik flextv en daar had ik het zelfde probleem omdat deze in de tv zelf zat waardoor ik tv aan moet hebben om radio te luisteren dat schoot niet op dus die was na boven gegaan nu wil ik dus de boel omdraaien online beneden en kpn boven.
 
Lutz
Allereerst: ik heb geen M7 kastje.

Kan je niet vanuit het M7 kastje per HDMI kabel je televisie aansluiten, en dan vanaf de televisie naar het surround kastje gaan?

Dat zou beter moeten werken dan het geluid rechtstreeks van het M7 kastje naar het surround kastje sturen en video signaal apaart.

Dit heeft te maken met de vertraging, die geluid en beeld oplopen bij het verwerken door de televisie. Laat je het geluid niet via de televisie lopen, dan komt het dat beeld en geluid niet meer synchroon zijn.

Zelf heb ik maar een soundbar, die ik ook via een optische kabel aan de tv aansluit. Geen verschil met geluid rechtstreeks uit de televisie.

Deze aansluiting heeft als consequentie, dat je alle apparatuur aan moet hebben staan om radio te beluisteren.

Misschien kan je nog een internetradio kopen, dat heeft dan een ingebouwd luidspreker en je hoeft niets anders aan te hebben staan.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
bulldogsrotterdam
Sinds van de week ook interactieve TV, maar heb mijn surroundversterker via de tv aangesloten, geen problemen mee...
 
Tiger

Quote

bulldogsrotterdam schreef:

Sinds van de week ook interactieve TV, maar heb mijn surroundversterker via de tv aangesloten, geen problemen mee...

Dat is ook precies wat Lutz aangaf en dat betekent ook dat zijn tip werkt.http://online.gebruikers.eu/images/smiley/wink.gif
 
I R Baboon
Hoe gek het misschien klinkt, het probleem kan ook bij de TV liggen.
Veel TV's hebben een input lag op de HDMI poort.
Dat kan al nadelige gevolgen hebben als je bijvoorbeeld wilt gamen en elke milliseconde telt, zoals bij shooters.

Dus het beeld en het geluid vertrekt wel op tijd bij de set-top-box, maar de verwerkingstijd van sommige apparaten is zo groot dat
beeld en geluid niet meer synchroon lopen.
Soms zit vaak meer erachter dan je zo direct zou denken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'opnames en audio niet synchroon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie