obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen internet meer na firmware upgrade, help!
adonisis
Hallo,

ik heb gisteren besloten een firmware upgrade te doen van mijn Zyxel router met de hoop de verbinding wat beter te maken. Dus ik ging naar de Zyxel website en download de nieuwste firmware en upload die naar de router. De router moest rebooten en nadat het weer opstartte had ik geen internet meer. Ik neem aan dat ik weer terug moet naar de firmware waar die op stond zodat het weer werkt?

Kan iemand mij helpen!
 
Tiger
Als je de Zyxel via de provider hebt word die wel op z'n tijd door de provider geupdated als je de update zonder de provider doet vraag je gewoon om problemen. Ik heb geen Zyxel kan je dus niet helpen. Voor de anderen die zelf willen updaten zou ik zeggen Bezint eer gij begint.
 
erwinpeter
Hallo adonisis,

Heb jij al de oplossing?

Sinds dinsdag hebben wij internet en telefoon van ONLINE, Installatie liep goed.
internet en telefoon werkt perfect.
Alleen de bereik van WiFi was slecht.
In een forum advies gelezen dat firmware oud kan zijn.
Ik heb een firmware update uitgevoerd met de nieuwe versie van Zyxel (modem is VMG8324-B10A).

Sinds dien komt modem niet meer op internet, de betreffende lamp brand rood.

Heb modem in fabrieksinstelling gebracht, nog steeds geen internet.
Wat te doen???
 
I R Baboon

Quote

erwinpeter schreef:

In een forum advies gelezen dat firmware oud kan zijn.


Waar heb je dat precies gelezen?
Toch niet bij ons?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
erwinpeter
Nee, het was niet op dit forum.
Op mijn oude adres had ik in het begin ook last van de signaalsterkte.
Volgens mij was dit op een forum van Ziggo.
Dit was het laatste redmiddel, als je al de beste kanaal heb gekozen en nog steeds maar 10 meter met het wifi-signaal komt.

Stom van mij ik had eerst een backup moeten maken.
 
I R Baboon
Je kan als nood oplossing deze procedure volgen:
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon

Dan kan je in ieder geval weer online komen met het modem.
Je kan de specifieke settings van je abonnement vinden in de FAQ van het forum.
Aangezien je geen backup hebt gemaakt, heb je geen telefonie gegevens.
Dus dat zal niet gaan werken.

Je zal dus moeten bellen met de helpdesk voor een nieuwe ZyXEL.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
erwinpeter
Bedankt IR Baboon.
ik ga het straks thuis proberen.Bye-happy
 
I R Baboon
Probeer het gerust uit.
Je kan nu het niet meer erger maken, dan het al is.
En laat maar weten of het lukte of niet.

Succes!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tiger

Quote

erwinpeter schreef:

Hallo adonisis,

Heb jij al de oplossing?

Sinds dinsdag hebben wij internet en telefoon van ONLINE, Installatie liep goed.
internet en telefoon werkt perfect.
Alleen de bereik van WiFi was slecht.
In een forum advies gelezen dat firmware oud kan zijn.
Ik heb een firmware update uitgevoerd met de nieuwe versie van Zyxel (modem is VMG8324-B10A).

Sinds dien komt modem niet meer op internet, de betreffende lamp brand rood.

Heb modem in fabrieksinstelling gebracht, nog steeds geen internet.
Wat te doen???

Dag erwinpeter had je de post boven jou vraag dan niet gelezen !!!!!.
 
erwinpeter
Hi Tiger,
toen was het al te laat.
De klantenservice heeft mij gisteren om 15:30 een nieuw modem opgestuurd. vanmiddag ontvangen en het werkt alles naar behoren. ook het wifi signaal is perfect.
Super service van hun!
Clap
Als ik de volgende keer problemen heb dan zoek ik eerst hier in dit forum naar de oplossing.

Tot ziens.
erwinpeter
Bye-happy
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet meer na firmware upgrade, help!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie