obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
ip conflict
diezel
Hello.Ik gebruik al jaren de huawei hg655d probleemloos.Echter sinds enkele weken valt regelmatig de internet verbinding weg en krijg ik een melding dat er IP conflict is met andere apparaten.
Dan restart ik de modem en alles is weer OK voor enkele uren.Heb natuurlijk ook de fabrieken instellingen teruggezet.
Mijn situatie is: geen VOIP,alleen internet,3 vaste PC en smart TV via LAN,2 laptops via WIFI.Op alle apparaten "" obtain IP automaticly"" Alle toestellen staan altijd aan,alleen gaan ze in slaapstand af en toe natuurlijk.Heb al jaren niks verandert en opeens is deze probleem opgedoken.
Kan iemand me een raad geven?
bv dank
 
Lutz
Ik zal eerst bij alle apparaten nog een keer controleren of ze nog steeds op obtain IP automatically staan en dan alle apparaten van de netvoeding halen. Reset de Huawei met de verzonken knop aan de linker kant. Dan zet je om de paar minuten weer een apparaat aan. Eerst de vast aangesloten toestellen, later de Wifi toestellen. Indien dit het probleem niet verhelpt, verander dan eens je WPA2 encryptie sleutel en verbindt je draadloze toestellen opnieuw.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
diezel
Bedankt voor je snelle reactie.
Ga meteen aan de slag en laat ik over paar dagen weten.

groet
 
Rrez
Diezel heeft dit gewerkt?

Verder heb ik helaas niet zoveel verstand kwa ICT betreft. Mijn vraag is dus of iemand de punten van Lutz gedetailleerd kan uitleggen of eventueel een link kan geven hoe deze worden uitgevoerd.

Bij voorbaat dank,

~Rrez
 
Lutz
Welk probleem heb je dan precies? Ik dacht dat mijn instructies duidelijk waren.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Rrez
Ik heb precies het zelfde probleem als die van Diezel. Internet valt regelmatig uit, dit is al paar weken zo.

Kort gezegd:
-Het afhalen van de toestellen.
-Weer aansluiten van de toestellen.
 
Lutz
En krijg je ook hetzelfde foutmededeling zoals bij diezel?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
diezel
hello daar ben ik weer,

Helaas.Heb alle stappen van Lutz nauwkeurig doorgelopen,maar helaas blijf ik met hetzelfde probleem.
Zelfs heb ik de op de grote PC Windows opnieuw herinstalleerd.

Heeft u misschien meer tips?
Dacht natuurlijk een nieuwe modem aan te schaffen ( of online bellen?)


Groeten
 
Tiger

Quote

Rrez schreef:

Ik heb precies het zelfde probleem als die van Diezel. Internet valt regelmatig uit, dit is al paar weken zo.

Kort gezegd:
-Het afhalen van de toestellen.
-Weer aansluiten van de toestellen.

Ik heb dit probleem ook eens gehad en bij de router instellingen
BASIS---->LAN bij de DHCP instelling de permanent lease aangevinkt en daarna was het probleem bij mij opgelost.
Weet niet of dit bij jou ook zo werkt.
 
diezel
Bedankt voor de tip.Net aangevinkt,wordt vervolgd....
Wat raar is het volgende:
Zodra ik die melding "' bezet IP'' krijg op mijn PC, verander ik de netwerk adaptor naar WIFI en heb ik wel internet via de wireless....
Maar als ik op mijn laptop mijn WIFI signal verlies ,dan resetten van de modem is de einige oplossing...


groet
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ip conflict', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655 - Panasonic plasma: IP conflict Huawei meer apparaten aansluiten : 2 03 jan 2012
IP conflict met buurvrouw :) Algemeen : 6 11 apr 2009
Advertentie