obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Tweede WiFi gastnetwerk instellen
DeOS
Ik wil graag een 2e WiFi gastnetwerk op het modem instellen. Iets was het modem standaard ondersteund via Wireless --> More AP. Wanneer ik het 2e netwerk heb ingesteld met External guest WLAN valt mijn internet uit en na een herstart van het modem wil het modem niet meer opstarten. Alleen een harde reset helpt dan.

Nu geeft de helpdesk van online aan dat dit gedeelte niet wordt ondersteund en dat ze in de aangepaste firmware van het modem hebben ingesteld dat er maar 1 WiFi netwerk actief mag zijn en het hierdoor niet werkt. Dit klinkt mij wat vreemd in de oren.

Zijn er mensen die een 2e gast WiFi netwerk wel aan de praat hebben gekregen? Of zou iemand kunnen testen of het bij hem/haar wel mogelijk is zodat ik kn uitsluiten of het misschien aan mijn modem ligt? Ik wil mensen graag toegang kunnen geven tot internet zonder dat ze verder op mijn netwerk komen.
 
I R Baboon
Ik heb geen Zyxel, maar het komt mij bekend voor.
Bij de Huawei zijn sommige functies ook uitgeschakeld door Online.
In de originele Huawei firmware zijn meer opties en functies beschikbaar.
Als de helpdesk dat aangeeft, zal dat wel kloppen.

Ik vrees dat je zelf een access point of WIFI router moet kopen/inzetten om dit voor elkaar te krijgen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
DeOS
Het verschil is wel dat alle opties gewoon beschikbaar zijn in het modem. Klinkt mij eerder als een handig antwoord om van een "lastige" klant af te zijn.
 
Tiger
Wat is het probleem om een gast de inlogcode te geven hij maakt er toch alleen maar gebruik van als hij op bezoek is.
 
I R Baboon

Quote

DeOS schreef:

Het verschil is wel dat alle opties gewoon beschikbaar zijn in het modem. Klinkt mij eerder als een handig antwoord om van een "lastige" klant af te zijn.


Het is gissen van mijn kant, maar ik vermoed dat die functies uit staan.
Dan is het wel zichtbaar in de GUI van het modem, maar doet het verder niets.

Of die functie werkt niet correct en laten ze het zo maar.
Voor dat waarvoor het modem ingekocht is, voldoet het modem.
De rest is overbodig.

Voor " lastige klanten " is de standaard repliek van toepassing " Eigen apparatuur en interne netwerk ondersteunen we niet. "


Een waarschuwing als je van plan bent een andere firmware te flashen.
Dan zijn alle Online instellingen weg en kan je in de problemen komen met TV en/of telefonie.
Er is geen Online firmware online beschikbaar. Er is dus geen weg meer terug.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
DeOS

Quote

Tiger schreef:

Wat is het probleem om een gast de inlogcode te geven hij maakt er toch alleen maar gebruik van als hij op bezoek is.


Er zijn zat van situaties waarin ik mensen geen toegang wil geven tot andere apparaten in mijn netwerk. Een gastnetwerk waarin ze alleen toegang hebben tot internet is dan een fijne oplossing.

Quote

I R Baboon schreef:

Quote

DeOS schreef:

Het verschil is wel dat alle opties gewoon beschikbaar zijn in het modem. Klinkt mij eerder als een handig antwoord om van een "lastige" klant af te zijn.


Het is gissen van mijn kant, maar ik vermoed dat die functies uit staan.
Dan is het wel zichtbaar in de GUI van het modem, maar doet het verder niets.

Of die functie werkt niet correct en laten ze het zo maar.
Voor dat waarvoor het modem ingekocht is, voldoet het modem.
De rest is overbodig.

Voor " lastige klanten " is de standaard repliek van toepassing " Eigen apparatuur en interne netwerk ondersteunen we niet. "


Een waarschuwing als je van plan bent een andere firmware te flashen.
Dan zijn alle Online instellingen weg en kan je in de problemen komen met TV en/of telefonie.
Er is geen Online firmware online beschikbaar. Er is dus geen weg meer terug.


Tjah.....dat dit behoord tot de standaard functionaliteit van het modem hebben ze geen boodschap aan. Mogelijk staat er iets uit en werkt het daarom niet, mogelijk is deze functie instabiel in de firmware die online gebruikt. Het extra WiFi netwerk is na de aanpassing iid geval wel zichtbaar en ik kan er ook verbinding mee maken. Gelukkig heb ik geen tv of telefonie, dus wellicht dat ik het nog ga proberen met de officiƫle firmware. Online kan een voorbeeld nemen aan tweak. Deze levert gewoon een configuratie file voor het modem en houdt alles verder standaard. Ik zal me nog eens gaan verdiepen in het modem mogelijk lukt het ook nog om eerst een backup te maken van de firmware.
 
nl06132
DeOS, Het is mij wel gelukt om een 2e WIFI network op te zetten, alleen niet via de gui :-( en niet exact met de door mij gewenste instellingen.
Zonder een reboot gaat alles via de GUI goed, maar op het moment dat er gereboot moet worden beland je in een reboot-loop.

Via config aanpassingen is me het volgende wel gelukt:
een home- of external-gast wifi network met een door mij gekozen password maar dan wel onder het voorgeprogrammeerde SSID.

succes
 
gvb
Zou je wat preciezer kunnen omschrijven hoe ik een gastnetwerk kan instellen.
Heb af en toe een ongemak met mijn Sonos geluidsinstallatie. Iedereen die op mijn netwerk inlogt kan zonder wachtwoord zich aanmelden bij mijn Sonos systeem. Gevolg is dat iedereen gaat zitten klooien met de muziek omdat ze allemaal denken disk jockey te zijn. Sonos heeft geen oplossing en adviseert een gastnetwerk in te stellen dat toegang tot internet geeft maar waar Sonos niet op te vinden is.
 
Lutz
Ten eerste heb ik geen Zyxel modem of een Sonos systeem. Indien een van je sonos apparaten per LAN kabel is aangesloten dan kan je een BOOST setup configureren. Helpt dat?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
gvb
Het gaat allemaal via wifi.

En als diverse mensen zich met de muziek gaan bemoeien wordt het een puinhoop.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tweede WiFi gastnetwerk instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Advertentie