obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Snelheid inperken?
I R Baboon
Aha, ISDN.
Dat verklaart waarom je maximaal 8 Mbit hebt.
Hoeven we daar geen zorgen over te maken.

En het hele verhaal over die splitter van mijn kant, is niet geldig voor jou.
Bij ISDN werkt dat anders.
Wist ook niet dat de Huawei met Annex B werkt.
Wat voor een WAN interface is actief in je modem? Lijkt mij wel interessant.

Blijft over de ping en de verbindingsproblemen.
Ping de router zelf. Is daar ook een vergelijkbare time-out?



@ Lutz & Tiger


Zo ziet haar installatie eruit:
isdn

Koppeldoosje vervalt bij Maria1990.
Gewijzigd door I R Baboon op 26 augustus 2015, 16:30
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maria1990
Hai!

Oeps, vergeten de foto's te uploaden. Eh. Hier een plattegrond van hoe het er in mijn meterkast uit ziet Blush

Hier zie je een dik draad naar een Type3 aansluiting gaan. Van daaruit komen twee draadjes. Een witte en een zwarte. De witte zie je in de ISDN gaan. De zwarte in de Modem gaan.

Verder heb ik voor Baboon nog een screenshot gemaakt van de WAN interface. De ping naar mijn modem zelf toe is allemaal <1ms. En geen enkele uitval.

http://imgur.com/a/j8dp7
 
Lutz
Dat betekent dat je via ISDN belt en via Online alleen Internet afneemt. Klopt dat?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Maria1990
Correct! ...Denk ik. Volgens mij wel!
 
I R Baboon
Mooie tekening...!


Als er twee kabels direct uit je ISRA komen, heb je dus twee aparte telefoonlijnen in gebruik.
Eentje voor ISDN en eentje voor PSTN ADSL2+.

Geen line sharing dus en de Huawei doet netjes Annex A.

Sorry voor de verwarring, maar je hebt een niet alledaagse setup.
Voor zover ik kan zien is alles correct aangesloten.

Je ping met de router laat zien dat je ping time-out een externe oorzaak heeft.

Ik vermoed dat je twee actieve telefoonlijnen elkaar een beetje storen.
En dat de lijnen zelf ook niet zo best zijn.
En dat je daarom niet zo hoge snelheden haalt en die ping uitval hebt.

Je kan inderdaad eens een ander modem uitproberen.
Ieder merk/type gaat anders om met fouten en snelheden op je telefoonlijn.
Ik zou eens rondkijken op marktplaats en daar eentje voor weinig geld weghalen.
Want je weet niet zeker of je daarmee alle problemen oplost.

Heeft niemand (familie/vrienden/buren) ergens een modem rond liggen dat je kan testen?
Het moet een analoog Annex A model zijn en ADSL2+ geschikt zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maria1990
Dankje Baboon. Grin

Ik begrijp dat het niet een normale setup is. Monteurs hebben er zelfs opmerkingen over gemaakt. Als die het al vreemd vinden, dan weet ik voldoende. Heh.

Ik ben nu net terug van lang slenteren door de stad. Ik ben langs verschillende electronica zaken geweest en zij vertelden mij vol overtuiging dat zij geen Modems hadden. Alleen routers, hubs, en switches. Okee, dan! Dat betekend even lekker online shoppen. Is Bol.com gewoon een goede keus of zal ik bij een online computer winkel even kijken?

Bedankt tot zover in ieder geval. Helaas geen mensen met extra modems in mijn nabije omgeving. Maar ik vind het uitproberen van een nieuwe modem wel het geld waard. Als het niet werkt, dan heb ik in ieder geval een model achter de hand voor wanneer er eentje kapot gaat. Misshcien is het handig om erbij te vertellen dat ik drie verschillende Huawei modems gekregen heb van Online. Die maakten allemaal geen verschil. Nou verdenk ik Online er van om heel stiekempjes mij een goedkope modem toe te sturen. Zij moeten ergens hun winstmodel vandaan halen, uiteraard.
 
I R Baboon
Bol.com is prima hoor.
Maar elke computerwinkel moet je verder kunnen helpen.
Als ze dat niet kunnen, is het tijd om weg te lopen.
Allemaal basic dingen die je moet weten in dat wereldje.

Woon je nog steeds in Groningen?
Dan kijk ik even op Marktplaats voor je, als je wilt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maria1990
Hai Baboon,

De winkeliers zouden mij wel verder kunnen helpen echter hadden de winkels waar ik langs ging geen modems. Ze zeiden dat ze dat overlieten aan providers. Belachelijk, natuurlijk.

Enorm lief dat je voor mij op Marktplaats wilt kijken. Echter hou ik niet zo van elektronica tweedehands te kopen. Het is een rare tik van mij.

http://www.bol.com/nl/p/tp-link-td-w8970-300mbps-wireless-n-gigabit-adsl2-modem/9200000040775764/?Referrer=ADVNLKEL002021-6GPEGMUKFZ55Y#product_specifications
Is deze een Annex A modem? Ik kan het zelf niet op de website van Bol noch die van TP-link zelf vinden...
 
I R Baboon
Die TP Link is een goed model.
Annex B vind je bijna nergens meer in de shops.
Wel op de tweedehands markt. Iedereen wil weg van ISDN.

De ISP's overspoelen inderdaad de markt met hun eigen modellen.
Maar er zijn altijd klanten die alles in eigen hand willen houden.
En die klanten hebben pech gehad bij veel winkeliers.
Retail in NL is een lachertje, naar mijn mening.
Gelukkig is er internet en Google...Smile

Waarom heb je ISDN?
Best een dure grap..
Gewijzigd door I R Baboon op 27 augustus 2015, 18:10
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maria1990
Bedoel je niet Annex A?

Ik heb ISDN omdat er in mijn huishouden meerdere telefoonlijnen zijn. Voor professioneel en persoonlijk gebruik. Lang lang geleden begon het gedoe met ISDN omdat er ook nog een Fax lijn was. Verder wil ik mij niet teveel verdiepen in de telefoonlijnen.

Is die TP Link een model waar ik mee kan werken? Dus inderdaad Annex A (Of B, ben nu verward) en ADSL2+? Zo ja, dan bestel ik hem gelijk.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid inperken?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
ADSL download snelheid gezakt van 10Mb/s naar 1Mb/s Storing : 15 05 okt 2015
Advertentie