obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei in Bridge met TV van Online
Basti2015
Hoi,

Heb mijn Huawei in bridge modus gekregen dankzij een topic hier. Ik heb ook (helaas) tv van Online.
Werkt bridge modus wel samen met tv van Online? Vanaf mijn Asus RT66U lijkt de tv module geen IP adres te krijgen om tv te kijken.

Iemand anders die dit werkend heeft gekregen en de settings wil delen?

Overigens beschik ik ook over dat nieuwe Zyxel modem.
 
Tiger
Je geeft aan dat je via de Asus RT66U geen IP adres krijgt om TV te kijken, krijg je dat dan wel met de Huawei modem ???.
 
Basti2015
Ja bizar toch! Ik kwa er bij toeval achter. Ik krijg twee IP adressen, eentje voor tv en eentje voor internet, zie het plaatje dat ik bijvoegde
Basti2015 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Tiger

Quote

Basti2015 schreef:

Ja bizar toch! Ik kwa er bij toeval achter. Ik krijg twee IP adressen, eentje voor tv en eentje voor internet, zie het plaatje dat ik bijvoegde

Is je probleem dan nu opgelost ?.
 
Basti2015
Nee, het is niet opgelost. Ik weet namelijk niet hoe ik (in bridge mode) mijn TV module een IP adres kan laten krijgen via mijn Asus RT66U.

Zou er niemand met hetzelfde probleem zitten?

Internet ------> Huawel modem (bridged)------> Asus RT66U ----> TV Module (geen signaal)

Dit is overigens exact mijn probleem: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1599942
Gewijzigd door Basti2015 op 24 augustus 2015, 19:01
 
Basti2015
Of zou het komen dat ik in mijn Asus niet de juiste poorten op heb staan voor IPTV?
 
Tiger

Quote

Basti2015 schreef:

Of zou het komen dat ik in mijn Asus niet de juiste poorten op heb staan voor IPTV?

Volgens mij kan je alleen TV krijgen via het modem dat Online geleverd heeft dus de Huawei modem en de TVmodule.
 
Lutz
Dat topic is hier al vaker langsgekomen. Zodra je het Huawei modem in Bridge mode hebt gezet werkt televisie van Online niet meer. Verder kan ik je niet helpen, ik heb geen televisie van Online.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon

Quote

Basti2015 schreef:

Ja bizar toch! Ik kwa er bij toeval achter. Ik krijg twee IP adressen, eentje voor tv en eentje voor internet, zie het plaatje dat ik bijvoegde


Je hebt maar één ip adres gekregen van de DHCP server. 82.157.xxx.xxx
Dat andere ip adres (10.215.8.xxx) is bedoeld voor interne of privé netwerken.
Exact dezelfde functie als 192.168.1.xxx voor je interne netwerk.



Dat duidt dus erop dat in de router (Huawei) een apart subnet opgezet wordt voor de set-top-box.
Dat kan ook via een VLAN gebeuren. Maar dat hoeft niet persé.
Hoe het exact loopt, weten we niet. Ik ben geen klant van Online.

De stand van nu is dat je alleen TV kan kijken als je de Huawei als router fungeert.
Gewijzigd door I R Baboon op 25 augustus 2015, 00:45
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
evoxx
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een netgear nighthawk R7000 achter de huawei maar in bridge krijg ik geen tv signaal.
Ik wil de netgear router wel graag blijven gebruiken ivm AC wifi en een nas. Kan ik de netgear nog gebruiken?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei in Bridge met TV van Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie