obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A!
I R Baboon
Iedereen die een ZyXEL VMG8324-B10A modem/router heeft gekregen van Online,

moet zelf GEEN firmware update uitvoeren!


Belangrijke settings staan uitsluitend in de Online firmware en niet in de normale ZyXEL firmware.
Het modem zal na een firmware update geen verbinding meer krijgen met het internet.
En tot nu toe is geen Online firmware beschikbaar op de klantenservice site.
Het is dus niet meer terug te draaien.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
muratx38
Okey ,
En wat is dan de standaard firmware voor deze modem?
 
Tiger

Quote

muratx38 schreef:

Okey ,
En wat is dan de standaard firmware voor deze modem?

Je moet de standaard firmware voor dit modem zien zoals je die van de provider aangeleverd krijgt. En als de provider vindt dat de modem geupdate moet worden dan doet hij dat in fasen.
En wil je geen problemen hebben met je verbindingen dan moet je zoals IR Baboon al aangaf zelf geen firmware updaten anders gaan de settings (instellingen) van de provider weg en heb je een probleem.
 
hengst
Hierbij de instellingen om modem weer aan de gang te krijgen.

werkt met de firmware 1.00(AAKL.7)

login de Zyxell VMG8324

networksettings>broadband.

pas de VDSL verbinding aan :

Vlan enabled
802.1q : 1001
Apply as Default Gateway : aanvinken
NAT Enable : aanvinken

dat was voor internet

als je ook IPtv hebt maak dan nog een VDSL verbinding aan

Vlan enabled
802.1q : 4
Apply as Default Gateway : NIET aanvinken
NAT Enable : aanvinken
IGMP Proxy Enable : aanvinken

edit: en daarmee werkt eindelijk eigen SIP account ook. ( kon niet gebeld worden , wel uit bellen. nu dus ook gefixt )

waarom niet deze instellingen op de site zetten ? , kan elke monteur met een beetje verstand mensen helpen. en hun niet oeverloos laten klooien. ( of ik kon het niet vinden natuurlijk )
openheid geeft veel vertrouwen aan klanten.
Gewijzigd door hengst op 19 september 2015, 13:13
 
Tiger

Quote

hengst schreef:

Hierbij de instellingen om modem weer aan de gang te krijgen.

werkt met de firmware 1.00(AAKL.7)

login de Zyxell VMG8324

networksettings>broadband.

pas de VDSL verbinding aan :

Vlan enabled
802.1q : 1001
Apply as Default Gateway : aanvinken
NAT Enable : aanvinken

dat was voor internet

als je ook IPtv hebt maak dan nog een VDSL verbinding aan

Vlan enabled
802.1q : 4
Apply as Default Gateway : NIET aanvinken
NAT Enable : aanvinken
IGMP Proxy Enable : aanvinken

edit: en daarmee werkt eindelijk eigen SIP account ook. ( kon niet gebeld worden , wel uit bellen. nu dus ook gefixt )

waarom niet deze instellingen op de site zetten ? , kan elke monteur met een beetje verstand mensen helpen. en hun niet oeverloos laten klooien. ( of ik kon het niet vinden natuurlijk )
openheid geeft veel vertrouwen aan klanten.

Super dat je de settings van de router hebt kunnen instellen echter als de modem firmware NIET geupdate word heb je dit geklooi allemaal niet.
Het is in elk geval een fijne zaak dat jij dit geklaard hebt en op het forum hebt gezet dus hengst Chapeau voor jou.
 
hengst
Yes, dank.

Waarschijnlijk kan een online.nl medewerker iemand nu niet (goed) helpen als die een probleem heeft met deze firmware.
ook dikke kans dat hij niet gaat updaten als online.nl een wijziging doorvoert in hun systemen.

dus idd als het niet nodig is ook niet zelf updaten.

voor de mensen waar ik het gedaan heb, hadden echter voip problemen met hun eigen SIP account ( dus niet online.nl voip )

als je in de changelogs zoekt van Zyxell firmware blijkt er dus een voipprobleem opgelost
http://www.chrysalisnet.org/zyxel/V10...AKL6b5.pdf

als online niet wil dat mensen zelf gaan updaten, zou ik die functie spoedig verwijderen uit hun modem firmware. of iig een fallback functie inbouwen.

maar nog beter is natuurlijk hun firmware aanpassen naar de nieuwere firmware zodat men niet zelf hoeft te sleutelen. Smile
 
thebestgames
Hengst zou jij mischien een backup kunnen maken van de configuratie die je hebt ingesteld ?
 
Tiger

Quote

thebestgames schreef:

Hengst zou jij mischien een backup kunnen maken van de configuratie die je hebt ingesteld ?

Betekend dat dat jij toch een firmware update hebt gedaan ???.
 
hengst

Quote

thebestgames schreef:

Hengst zou jij mischien een backup kunnen maken van de configuratie die je hebt ingesteld ?


Neen, aangezien het niet mijn aansluiting is, maar ik de mensen alleen heb geholpen met een hardnekkig probleem.
ook is het niet nodig aangezien de nodige instellingen al gepost zijn.
 
Tiger

Quote

hengst schreef:

Quote

thebestgames schreef:

Hengst zou jij mischien een backup kunnen maken van de configuratie die je hebt ingesteld ?


Neen, aangezien het niet mijn aansluiting is, maar ik de mensen alleen heb geholpen met een hardnekkig probleem.
ook is het niet nodig aangezien de nodige instellingen al gepost zijn.

Hengst bedankt voor de aanvulling.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie