obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A!
I R Baboon
Heb je wel de juiste config?
De ZyXEL wordt zowel voor ADSL2+, VDSL2 en VVDSL en glasvezel gebruikt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Huubke68
sorry maar heb er weinig verstand dus probeer het je duidelijk maken ik heb hier alleen adsl ivm buitengebied ik hoop dat ik je iedere keer juist beantwoord
thebestgames voegde bij, bestand:
configuration-backupsettings_1.zip [9.4kB / 8 Downloads]

zetje voegde bij, bestand:
configuration-backupsettings_2.zip [8.2kB / 6 Downloads]

beide gedownload en uploaded maar deed er niks op
Gewijzigd door Huubke68 op 06 november 2015, 16:26
 
I R Baboon
Dan heb je weinig aan de configs die hier op het forum staan.
Die zijn voor VDSL2 en glasvezel.

Het probleem is dat je geen verbinding meer hebt met de Online servers.
Dat functioneert alleen met een Online firmware.
De configs die hier staan zijn niet voor ADSL2+.

Je kan proberen om hem zelf in te stellen.
In het scherm 'broadband' kan je van alles instellen.
Nu weten we alleen niet of je een verbinding zelf via Online hebt of eentje via KPN.
Voor dat laatste moet je een login hebben om op het internet netwerk te komen.

Dus je ziet dat het soms complex is om alles in te stellen.
Als je echt niet meer verder weet, komt geen weg voorbij een belletje met de helpdesk voor een nieuw modem.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Huubke68
oke bedankt wordt helemaal duidelijk denk dat ik het laatste dan heb via kpn dat geluk heb ik dan maar goed niks meer aan te doen as maandag had ik al een afspraak dus dan toch maar wachten en meten backup maken daarna en niet weer dezelfde fout maken nogmaals bedankt
 
I R Baboon
Ja, ik heb zelf geen ZyXEL en ben geen Online klant. Dus ik kan je niet zo goed helpen.
Als Online nu eens de firmware beschikbaar maakte, dan was het allemaal geen groot probleem.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lanting73
ik blijf het een onstabiele modem vinden
heb zelf ook al de problemen gehad als hier beschreven en na de 3e modem
maar gewoon mijn fritzbox ingesteld en die werkt stukken stabieler.
de zyxel ligt mooi op zolder nu.
ook met orginele software op mijn zyxel en zelf in gestelde gegevens werkte hij nog steeds niet
goed naar behoren.
wel beter maar niet goed.
 
barclay
Hallo jongens

ik zit in een probleem ik kan niet in de screen van DNS te openingen het lukt me niet
mijn modem is Zyxel VMG8324-B10A

1- inlogen
2- Network Setting >>> DNS
Als ik op DNS drukte het duurt ongeveer een uur mar tog gat die menu niet openingen
wat is de probleem mijn buuren hebben het zelfde modem bij hun ging een seconde

help me aub en die modem heb ik twee weken geleden gekregen van online
 
I R Baboon
Probeer een factory reset uit. Wellicht is je modem de kluts kwijt.
Of je hebt een andere firmware op je ZyXEL die zulke opties niet meer heeft in staan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
emrahant07
wat was het wachtwoord en user name van eerste backup van bestgames?mvg
 
duratek
Wat een waardeloos bedrijf online.nl
Ook firmware update uitgevoerd gezien het mij opviel dat er een +- 3 jaar oude firmware opstond. Hierna geen internet, tv en wifi meer.
Met behulp van dit forum zelf instellingen teruggezet en bekabeld internet werkend gekregen TV en wifi helaas niet.

Online gebeld, maar willen de originele firmware en config file niet verstrekken en bieden nu geen support. Ze gaan een nieuw modem opsturen. Helaas op vrijdagavond geupdate, modem komt op zijn vroegst pas dinsdagmiddag binnen en ze zijn niet bereid te helpen met instellingen tijdelijk aanpassen.

Als er nog iemand tips heeft om TV werkend te krijgen op de VMG8324-B10A na firmware update hoor ik het graag. De instellingen van "Hengst" Werken helaas niet.

"als je ook IPtv hebt maak dan nog een VDSL verbinding aan

Vlan enabled
802.1q : 4
Apply as Default Gateway : NIET aanvinken
NAT Enable : aanvinken
IGMP Proxy Enable : aanvinken"


Firware die er nu op staat: 1.00(AAKL.28)C0

------
Update: Firmware 1.00(AAKL.7) met de config van zijpieo. Daarna alleen internet op mijn eigen PC. Na wat verder onderzoek blijkt deze automatisch ip 192.168.1.11 te pakken terwijl alle andere apparaten automatisch 192.168.0.x pakken. Router ingesteld op de ip range 192.168.0.x en alles werkt. Zowel TV, bekabeld als wifi.

Opgelost dus! Bedankt Allemaal!
Blijft jammer dat Online.nl hier telefonisch geen enkele hulp bij wilde bieden, terwijl het dus gewoon werkend te krijgen is.
Gewijzigd door duratek op 12 januari 2019, 14:22
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie