obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuw bij Online.nl - Een aantal vragen
CodeMajic
Ik heb onlangs een abonnement aangesloten bij Online.nl betreft "Internet en TV Power - VDSL" met een basis TV pakket.

Ik heb hier een aantal vragen over.

1. Welke router/modem wordt er bij het pakket geleverd?
2. Welke zenders zitten er in het basis TV pakket. Hier is wat verwarring over.
 
Tiger

Quote

CodeMajic schreef:

Ik heb onlangs een abonnement aangesloten bij Online.nl betreft "Internet en TV Power - VDSL" met een basis TV pakket.

Ik heb hier een aantal vragen over.

1. Welke router/modem wordt er bij het pakket geleverd?
2. Welke zenders zitten er in het basis TV pakket. Hier is wat verwarring over.

Even googlen is makkelijk dan weet je welke zenders je kan zien en kon je deze vraag besparen maar het is natuurlijk makkelijk als iemand anders dat voor je doet maar ik heb er geen probleem aan https://www.online.nl/zenderoverzicht/?mkwid=sOGsaoW6h&pdv=c&pcrid=81608332639&pkw=_cat%3Aonline.nl&pmt=b&gclid=CODW5KKLmsgCFaoEwwodQS4ACQ
en de modem is een Huawei of een Zyxell.
En als ik zelf een pakket zou afsluiten zou ik van tevoren willen weten wat ik krijg.
Bij deze dan graag gedaan.
 
CodeMajic
Bedankt voor uw antwoord!

Ik was van beide al op de hoogte, wat mij deed twijfelen qua zenderpakket komt omdat ik op de vergelijkingssite website "breedbandwinkel.nl" geen Fox tussen zag staan en op de andere site weer wel. Dus vroeg mij af of hij nou wel of niet in het basispakket zit, vandaar dus.

Over de router gesproken, zit er veel verschil in qua deze twee routers? Ze ogen namelijk hetzelfde. Hangt het ergens van af wanneer ik in aanmerking kom voor een Zyxell of een Huawei?
Aangezien u veel ervaring heeft, waar gaat uw voorkeur naar uit?
 
Tiger

Quote

CodeMajic schreef:

Bedankt voor uw antwoord!

Ik was van beide al op de hoogte, wat mij deed twijfelen qua zenderpakket komt omdat ik op de vergelijkingssite website "breedbandwinkel.nl" geen Fox tussen zag staan en op de andere site weer wel. Dus vroeg mij af of hij nou wel of niet in het basispakket zit, vandaar dus.

Over de router gesproken, zit er veel verschil in qua deze twee routers? Ze ogen namelijk hetzelfde. Hangt het ergens van af wanneer ik in aanmerking kom voor een Zyxell of een Huawei?
Aangezien u veel ervaring heeft, waar gaat uw voorkeur naar uit?

Ik heb zelf de Huawei waar ik tevreden over ben maar ik heb geen TV van Online dus weet niet welke de voorkeur heeft met dat pakket.
 
I R Baboon
Je kan niet kiezen welk modem je krijgt.
Online bepaalt dat helemaal zelf.
De ZyXEL is het nieuwere model en die krijg je waarschijnlijk dan ook.

Maar laat gerust weten welk modem het geworden is en wat je ervaringen zijn met Online.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CodeMajic
Dat zal ik zeker doen!

Nog een vraagje, wanneer ik de postcode check doe via "http://online.gebruikers.eu/postcode-check.php"
Dan zit dit mijn resultaten:
Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
ADSL2+ BBned ATM DSL 10Mb/1Mb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 8Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 4Mb/1Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 8Mb/8Mb
Wijkcentrale
Naam:Oosterhout Nb-Centrum
Code:Oth-C
Afstand:± 2947 meter

En ik heb het pakket van 50MB genomen.
Dan moet ik toch wel goed uitkomen?

Want als ik dan vervolgens een check doe op "https://netco-fpi-info.fourstack.nl" dan kom ik hier op uit:
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Oth-C, Oth-C-AN
Internet Snelheid
100 Mbit/s
iTV
2 HD

-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
14 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

Online.nl vertelde mij dat ik wel de 50Mb zou halen.
 
I R Baboon
De eerste check zegt wat mogelijk is op de nummercentrale.
De tweede check zegt wat mogelijk is op de nummercentrale en straatkast.
Zo te lezen wordt je aangesloten op een straatkast buitenring.
En dan zou je zeker een ZyXEL moeten krijgen.

Aangezien je maximaal 100 Mbit kan krijgen, is 50 Mbit geen enkel probleem.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CodeMajic
Prima beschrijving, hartstikke bedankt voor uw berichtje!

Nu nog hopen dat het daadwerkelijk zo is haha. Ik hou je op de hoogte.
 
I R Baboon
Garanderen kan ik je helaas niets...Pfft
Maar ik zie geen bijzondere dingen waar je rekening mee moet houden.
Je hebt geluk dat de buitenring mogelijk is op je adres.
Anders was dit een ander verhaal geworden.

Succes!

P.S.
Dit al gelezen? Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A!
Als je een ZyXEL krijgt wel belangrijk te weten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CodeMajic
Het is altijd maar afwachten inderdaad.
Veel zegt mij de "buitenring" niet, dat zou ik even moeten Googlen, maar het klinkt goed haha.

Ik weet wel dat er glasvezel in de straat ligt, helaas niet tot aan de deur. Ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.

En inderdaad ik heb het zien voorbij komen, bedankt dat je er mij nog even op attendeert!
Sowieso is het niet verstandig om met de software van de router die je hebt ontvangen van je provider er mee te gaan spelen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw bij Online.nl - Een aantal vragen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie