obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Chromecast maakt geen verbinding meer met ZyXEL modem
sanderrijpstra
Sinds een paar dagen kunnen mijn beide chromecast apparaten geen contact meer krijgen met mijn ZyXEL VMG8324-B10A. In het verleden werkte alles goed, maar nu krijg ik telkens onderstaande melding.

Zijn de instellingen van mijn modem opeen veranderd zodat de Chromecast geen verbinding meer kan maken? En wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat ik mijn beide Chromecast's weer kan gebruiken? Help

Voor de duidelijkheid, ik heb het wachtwoord van mijn internet niet aangepast. Mijn chromecast vindt mijn WiFi netwerk wel, maakt soms ook voor een paar seconde contact, en verliest hierna direct contact. Waarschijnlijk moet ik een aantal instellingen in mijn router aanpassen, ik ben hier echter niet heel erg in thuis.
sanderrijpstra voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door sanderrijpstra op 08 november 2015, 10:53
 
Tiger

Quote

sanderrijpstra schreef:

Sinds een paar dagen kunnen mijn beide chromecast apparaten geen contact meer krijgen met mijn ZyXEL VMG8324-B10A. In het verleden werkte alles goed, maar nu krijg ik telkens onderstaande melding.

Zijn de instellingen van mijn modem opeen veranderd zodat de Chromecast geen verbinding meer kan maken? En wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat ik mijn beide Chromecast's weer kan gebruiken? Help

Voor de duidelijkheid, ik heb het wachtwoord van mijn internet niet aangepast. Mijn chromecast vindt mijn WiFi netwerk wel, maakt soms ook voor een paar seconde contact, en verliest hierna direct contact. Waarschijnlijk moet ik een aantal instellingen in mijn router aanpassen, ik ben hier echter niet heel erg in thuis.

Kan best zijn dat te veel wifi gebruikers in je naaste omgeving zitten die je wifi signaal beinvloeden waardoor je geen verbinding krijgt.
Misschien moet je je wifi kanaal wijzigen download eens inSSIDer eens en kijk wie in je naaste omgeving zit en op welk kanaal.
 
sanderrijpstra
Volgens mij valt het wel mee met de wifi signalen in de omgeving. Zie bijgevoegde schermafbeelding. Mijn netwerk heet 'Wu-Tan Lan'. Zoals ik al aangaf hebben beide chromecasts (zowel boven als beneden) het tot vorige week goed gedaan. Beide chromecast (1 oude, 1 nieuwe versie) kunnen nu geen verbinding meer krijgen, of de verbinding valt na opstarten direct weg. Ik heb tevens 2 power-lines met wifi signaal geplaatst om mijn wifi signaal sterker te maken. 1 van deze adapters is geplaatst direct achter mijn tv boven. Het lijkt mij daarom een ander probleem, ik weet alleen niet wat...
sanderrijpstra voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Tiger
Ook al geprobeerd om je probleem voor te leggen op het helpforum van chromecast https://productforums.google.com/forum/#!forum/chromecast
 
sanderrijpstra
Dat heb ik nu gedaan. Aangezien ik het probleem niet eerder heb gehad, en beide Chromecasts ineens niet meer werken, leek het mij aan de internet instellingen van mijn online.nl router te liggen. Vandaar dat ik hier uit kwam. Hopelijk komt komt er op het chromecast forum iemand langs die het probleem kent en een oplossing kan aandragen. Iig bedankt!
Gewijzigd door sanderrijpstra op 08 november 2015, 18:46
 
Tiger

Quote

sanderrijpstra schreef:

Dat heb ik nu gedaan. Aangezien ik het probleem niet eerder heb gehad, en beide Chromecasts ineens niet meer werken, leek het mij aan de internet instellingen van mijn online.nl router te liggen. Vandaar dat ik hier uit kwam. Hopelijk komt komt er op het chromecast forum iemand langs die het probleem kent en een oplossing kan aandragen. Iig bedankt!

Ook al eens geprobeerd om de Chromecasts opnieuw te installeren ??? als dat ook niet lukt om ze dan weer aan de gang te krijgen laat dan eens weten als het wel weer lukt wat dan de oplossing was.
In elk geval succes er mee.
 
I R Baboon
Hebben ook andere WIFI apparaten last van verbindingsproblemen of alleen de Chromecasts?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Chromecast maakt geen verbinding meer met ZyXEL modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie