obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen Internet met de Fritzbox via DMZ aangesloten op het Online modem
FredF
Ik wil mijn Fritz!box 7490 (FB ) op het Online modem Zyxel VMG8324-B10A aansluiten.
De FB moet bij de Zyxel in de DMZ komen

De reden is dat ik de loopback functionaliteit van de FB wil gebruiken en via de ZyXel IPTV wil kijken.

Bij de FB heb ik bij Internet / Account Information : External modem or router geselecteerd.
En vervolgens ook: Make own connection to the Internet.
En bij connection settings: Configure the IP address manually
De instellingen zijn:
IP address 192.168.1.71
Subnet mask 255.255.255.0
Default gateway 192 168.1.1
Primary DNS server 8 .8 . 8 .8
Secondary DNS server 8 .8 . 4 . 4
De range van de FB is 192.168.178.xx en die van de Zyxel 192.168.1.xx
In de Zyxel heb ik het IP nummer van de FB, 192.168.1.71, bij de actieve verbinding van de Zyxel als DMZ ingesteld.
Als ik vervolgens de settings in de FB opsla via Apply, zie ik eerst dat er wordt aangegeven dat de settings OK zijn en vervolgens ook dat het internet verbinding OK is.
Alleen heb ik vervolgens geen Internet op de op de FB aangesloten PC’s!
Het Ip adres is wel in de FB 178 range.
Als ik: Share existing Internet connection in the network (IP client mode) kies dan heb ik wel internet, maar kan ik niet de loopback ed van de FB gebruiken
Ik heb ook nog geprobeerd via de setting: Connecting to a cable modem, dat werkt ook niet.
In plaats van de Zyxel heb ik de Huawei geprobeerd, dan gaat het ook niet goed.
 
I R Baboon
Heb je netwerkkabel in de WAN/DSL poort zitten van de Fritz of in LAN1?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
Hallo Baboon, De Lan 1 van de FB zat aan een willekeurige poort van de Zyxel.
Ik heb het ook geprobeerd met de Huawei ipv de Zyxel, ook dan lukt het niet.
Ik gebruik nu alleen de FB dat gaat allemaal goed, behalve de IPTV
 
I R Baboon

Quote

FredF schreef:

Alleen heb ik vervolgens geen Internet op de op de FB aangesloten PC’s!
Het Ip adres is wel in de FB 178 range.



Heb je ook aan gedacht om de PC's te herstarten of de netwerkadapter(s) te herstarten?
Je kan ook eens kijken via ipconfig /all wat de exacte instellingen zijn van de PC's.

In principe zou de instelling in hoofdstuk 9.4 van de handleiding voldoende moeten zijn voor je.
Je hoeft dan ook geen ip adressen in te stellen en dergelijke.
Heb je dat ook al geprobeerd?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
Meestal was ipconfig /renew voldoende.
De default gateway was steeds die van de FB

welke handleiding bedoel je?

Naar mijn mening is het zo dat als ik de FB op een DMZ aansluit de procedure het volgende is:
Ik geef de FB een IP adres uit de range van de Zyxel en maak dat in de Zyxel statisch
Dan zet ik dat IP adres in de Zyxel in DMZ van de actieve connectie.
Vervolgens kan ik zelf de range kiezen of ik de IP adressen die de DHCP van de FB uitgeeft.
Deze staan dan volledig los van de Zyxel.
Gewijzigd door FredF op 21 november 2015, 13:32
 
I R Baboon
Deze handleiding: http://en.avm.de/fileadmin/user_uploa...490-en.pdf

Ik zou eerst ervoor zorgen dat je overal internet hebt.
En dan pas met de DMZ gaan werken. Voor de DMZ heb je als eerste een werkende internetverbinding nodig.

Verder zet je zelf een ip adres vast in de Fritz en nog een keer in de ZyXEL. Lijkt mij een beetje overkill.

Ik zou eerst de Fritz resetten en de optie hoofdstuk 9.4 uitvoeren.
Als je dan internet hebt overal, moet je nakijken welk ip adres de Fritz gekregen heeft van de ZyXEL.
Je kan dat ip adres blijvend reserveren in de ZyXEL door dat ip adres aan het MAC adres van de Fritz te binden.
Dan kan je dat ip adres in de DMZ van de ZyXEL.
Zo is lees ik het uit de handleidingen.

Heb je ook de handleiding voor de ZyXEL?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
Ik heb internet via de FB wanneer ik de IP range door de Zyxel laat bepalen.

Het IP adres van de FB heb ik via Configure the IP address manually ingesteld omdat ik dacht dat als dat IP adres bij de Zyxel in DMZ staat dit misschien niet meer via zijn DHCP zou gaan.

Ik heb de handleiding van de Zyxel en nu ook van de FB 7490.

In de Zyxel bestaat de mogelijkheid om via de eerste pagina waar de connected devices staan en dan bij info kun je het IP adres statisch maken.
De procedure zoals jij die aangeeft heb ik ook gevolgd maar toch gaat er ergens iets mis.
Gewijzigd door FredF op 21 november 2015, 14:33
 
I R Baboon

Quote

FredF schreef:

De procedure zoals jij die aangeeft heb ik ook gevolgd maar toch gaat er ergens iets mis.


Dan heb je geen internet via de PC's?
Hoe zit het met de diagnostics functie van de Fritz. Wat geeft die aan?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
Nee, geen internet. Ik kan wel bij de interface van de FB komen.
Ik heb die diagnostics wel uitgevoerd, ik weet niet meer precies wat er uit kwan.
 
I R Baboon
Had je ook alles aan een herstart onderworpen?
Dus ZyXEL en FB?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen Internet met de Fritzbox via DMZ aangesloten op het Online modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie