obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Engenius ECB 300 als AP aansluiten op Zyxel
Jurriaan1978
Goedemiddag,

Ik heb geen rare aanpassingen aan mijn netwerk. Gewoon de Zyxel op de telefoonlijn in de meterkast. Ik heb gisterenavond telefonisch contact gehad met Onlin en zij sturen volgende week vrijdag een storingsmonteur.

Het zou erg bijzonder zijn als het aan de modem lag daar ik het met mijn oude Huawei ook ineens had (ik heb niks anagepast aan mijn netwerk oid). Als ik in de admin van de Zyxcel kijk geeft deze 300 mbps aan snelheid aan. Maar als ik met Acrylic Wifi Home mijn netwerk bekijk geeft deze maar 144,4 mbps aan....???

Ik heb gisterenavond nog goed onderzocht wat er gebeurt als ik een dip in mijn signal krijg. Het ADSL lampje op de Zyxcel gaat ineens heeeeeel erg snel knipperen (zo ook het Wifi lampje) kleur blijft verder gewoon groen. mijn Ping geeft of time-outs of een ping van rond de 2000ms.. zakt dna naar gemiddels 500 en dan naar 20 tot 30 ms wat zo blijft en ik ook weer signaal krijg. Ik heb bij uitzondering een ping van onder de 20 op zowel het IP-adres van de Zyxcel als mijn Eigen online IP adres.

Het bijzondere is dat gedurende een dip ik wel kan pingen en ook via Acrylic Wifi Home mijn netwerk (en dat van de buren kan zien). Hier is in mijn beleving een actieve verbinding nodig. Ik krijg alleen geen internetsignaal.... niet op mijn iPhone, ipad of pc.

Na een restart van de modem weer wel, of ik moet een paar minute wachten en dan komt alles weer terug...
 
Jurriaan1978
Het wordt met de dag spannender, signal viel weer weg. Alleen nu is het ADSL lampje op de Zyxcel gedurende de dip ook rood. Dat had ik nog niet gehad. Krijg dan time-outs op het IP van de Zyxcel en van het IP van Online.
 
I R Baboon
Rood DSL lampje? Dat is inderdaad erg vreemd.
Groene kleur betekent ADSL en oranje is VDSL. Ik vermoed dat het oranje was in plaats van rood.

Dat je apparaten in je eigen netwerk kan pingen is normaal.
Ook als je geen internet meer hebt.
Als dat niet meer mogelijk zou zijn, moet je denken aan een defect modem.
Dus er zal wel een probleem zijn met de lijn. Misschien wat mis met het modem aan de andere kant van de telefoonlijn: de lijnkaart.
Zeker als je met een Huawei vergelijkbare rare dingen ziet.

Die 300 en 144 mbps, zijn dat geen WIFI snelheden?
Ik bedoelde meer de intrainwaardes van je verbinding.
Connection Status -> Status -> Interface Status en dan de DSL/WAN.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
Hi baboon,

Ok de connectionstatus voor DSL/WAN is als volgt:
WLAN Up 144.5M
Ethernet WAN NoLink N/A
DSL Up RX:14168/ TX:1015(Kbps)

En ik had het mis mbt het DSL lampje, die blijft gewoon groen. Het lampje met het aardbolletje gaat eerst heel snel knipperen en daarna springt deze op knalrood.

In de manual van de Zyxcel kom ik het volgende tegen:
The device attempted to make an IP connection but failed. Possible causes are no response from a DHCP server, no PPPoE response, PPPoE authentication failed.

Ik heb vanmiddag mijn telefoonlijn nog vervangen die naar de Zyxcel loopt en dat heeft geen effect...
 
Jurriaan1978
Aanvullend, de lijn valt nu echt om het half uur weg, voorheen (zeg n week geleden) was dat nog max 4 keer per dag.
 
I R Baboon
Dan zit er niets anders op dan te wachten op die monteur.
Behalve de wegvallende verbinding ziet alles er prima uit.

Duurt wel lang zeg. Volgende week vrijdag pas?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
Goedemorgen,

Monteur kon dinsdag al komen maar dat is voor mij niet haalbaar ivm werk. We gaan t vrijdag meemaken. Zou t zeer bijzonder vinden als t aan t modem ligt of aan de lijn in huis. Ik heb voor de zekerheid ff een document gemaakt met pingresultaten, foto's van t rode lampje , alles wat ik heb vervangen enz. Wie weet is dat n goed uitgangspunt.
Jurriaan1978 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Jurriaan1978 op 05 december 2015, 11:17
 
I R Baboon
Ja, dat is zeker een goed idee. Beter te veel bewijsmateriaal, dan te weinig..

Is de telefoonaansluiting die je boven het modem ziet ook de aansluiting van het modem?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
Ja dat is de aansluiting van de modem. Is direct afgetakt van de telefoonlijn zoals die het huis binnenkomt (type1). Heb daar niks in aangepast verder.
 
I R Baboon
Normaal is de bedoeling dat je modem rechtstreeks op je ISRA aangesloten wordt.
Dus geen aftakkingen en geen wandcontactdozen tussen je ISRA en modem.

Bij type 1 kan je een kort DSL kabeltje uit het installatiepakket aan één kant de stekkertje af knippen en die kant rechtstreeks bevestigen op je ISRA. De bedrading wordt met simpele schroefjes vastgezet.

Ik vermoed dat het geen echte soelaas zal bieden voor je probleem, maar je weet het nooit.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Engenius ECB 300 als AP aansluiten op Zyxel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie