obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Engenius ECB 300 als AP aansluiten op Zyxel
Jurriaan1978
Hi Baboon,

Ik heb t ISRA net open gehad. Alle kabels opnieuw gestript en aangesloten. Nog dank voor de tip met het direct aansluiten van de kabel op t ISRA punt. Was ik niet opgekomen. Ik heb nu alles tussen t ISRA en de Zyxcel vervangen of opnieuw aangesloten. We gaan t zien...
 
I R Baboon
Dat is prima.
We wachten het af...
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
Nog n poging, heb gisteren alle tussenliggende bekabeling in de meterkast weggehaald. Wil nu de telefoonlijn voor t modem direct aansluiten op t isra punt. Alleen de strikvraag is, welke kleur moet op de rode en blauwe aansluiting?

Ik heb de telefoonlijn gestript en kan kiezen uit de volgende kleuren:
Zwart, rood, groen en geel....

Help?
Gewijzigd door Jurriaan1978 op 06 december 2015, 14:06
 
Jurriaan1978
OK is al gelukt. Zyxel zit nu direct op t ISRA punt. Heb alle vertakkingen er af gehaald en n nieuwe kabel gebruikt tussen ISRA en Zyxel....
 
I R Baboon
Mosterd na de maaltijd, maar de kleur is niet zo van belang.
Het gaat er om dat je de twee middelste draden pakt van de stekkertje (RJ11).
Aangezien het stekkertje doorzichtig is, kan je relatief gemakkelijk de kleuren zien die je moet hebben.
En er is geen plus/min in xDSL, dus de volgorde van de kleuren doet er niet toe.

Al de eerste resultaten bekend?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
De eerste resultaten.... Je gaat t niet geloven maar tot nu toe geen onderbrekingen meer.

Het enigste wat ik zie is dat m'n Ping vrij hoog is op zowel t ip van online als t ip van de Zyxel. Gemiddeld 30 ms met uitschieters naar 4 ms (heel soms) en 50 ms ( heel soms). Is dat normaal? Ik dacht dat je Ping rond de 3 ms moest zitten...?
 
I R Baboon
3 ms ping? Dat is onmogelijk met xDSL.
20 is een nette score, 30 is redelijk, 40 acceptabel.

Had je aftakkingen voor het modem zitten? Dus naar andere ruimtes zoals slaapkamers bijvoorbeeld.
Dan is dat vaak de reden waarom je storing krijgt.
De aftakking gaan als antennes werken en vervuilen zo je signaal enorm.

Daarom altijd het advies om modems rechtstreeks op een ISRA aan te sluiten.
Het hoeft niet persé een kort kabeltje te zijn. Wat wel belangrijk is dat het een afgeschermde kabel is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
Krijg dat toch echt als resultaat als ik vanaf mijn pc ping. Vanaf mijn iPhone is het zo rond de 25-30ms.

Ik had vanaf het ISRA punt inderdaad een aftakking naar de telefoonaansluiting op de eerste verdieping en een aftakking naar de wandaansluiting van de Zyxel zoals die op de eerdere foto staat. Ik blijf het bijzonder vinden dat er dan ineens storing op zoiets ontstaat maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er niets aan heb aangepast en ik er dan vanuit ga dat het goed is en blijft.

Ik zal de telefoon boven na de Zyxel aansluiten zodat vanuit het ISRA alleen de Zyxel aangesloten is. Ik zal de monteur afbellen en deze week mijn Engenius aansluiten om te kijken of het nu echt verholpen is. Echt super bedankt voor je tips & tricks, heeft me erg geholpen.
Jurriaan1978 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Je zit je eigen router te pingen, dus heel normaal als je een lage ping hebt.
Je moet sites/servers pingen. Of doe een ping test op een test site.

Bij jezelf hoef je niets te veranderen om storingen te krijgen.
Een van de buren hoeft maar bijvoorbeeld een babyfoon aan te schaffen van een slecht merk.
Dan beginnen bij jou opeens onverklaarbare problemen.

Belangrijk is dat je het modem nu correct aangesloten hebt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
Update:

Heb de Engenius net weer aangesloten en de WiFi op de Zyxel uitgezet. Tot nu toe prima signaal. Morgen nog ff een dagje testen en dan Online afbellen.. (Of niet).

Ok net de WiFi op de Zyxel aangezet en op de Engenius. Allebei zelfde SSID en instellingen. Binnen 2 minuten... BAM geen internet meer. WiFi op de Zyxel uitgezet en alles weer perfect.

Mag ik voorzichtig concluderen dat de Engenius zoveel meer zendkracht heeft dat hij de Zyxel afknijpt erg stoort? Engenius staat geconfigureerd als AP met max zendvermogen).
Gewijzigd door Jurriaan1978 op 07 december 2015, 21:53
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Engenius ECB 300 als AP aansluiten op Zyxel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie