obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Engenius ECB 300 als AP aansluiten op Zyxel
I R Baboon
Als je WIFI op de ZyXEL en de Engenius op hetzelfde kanaal hebt zitten, kan ik me wel indenken waarom ze elkaar storen.
Je moet dus elk op een ander kanaal instellen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
Check, was t inderdaadz ook weer opgelost. Heb de monteur van Online geannuleerd. Wat betreft kan er n slotje op.
 
I R Baboon
Dan nog een laatste tip.

Zorg ervoor dat je minimaal vier kanalen afstand houdt tussen het wifi signaal van de ZyXEL en de Engenius.
Bij wifi overlappen de naburige kanalen elkaar, dus als je die afstand niet inhoudt, blijven de netwerken elkaar toch storen.


1-6-11
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
... Helaas...

Probleem is er nog steeds. Signaal valt weer (nog steeds) weg. Zojuist schoot de Zyxell weer op rood en viel internet zelfs helemaal uit.

Ik heb zelfs nog n andere router als AP getest maar ook daar valt t signaal weg. Ben dus terug bij af. Ik kan hier in huis echt niks meer verzinnen waar het aan kan liggen en heb dus Online gebeld. Woensdag komt de storingsmonteur. Ze gaan eerst in de wijk centrale kijken en daarna pas hier. Ben het echt zat nu...
 
I R Baboon
Dat is jammer.
Hopelijk vinden ze het probleem.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
Monteur is geweest, zijn conclusie:

Telefoonkabel van ISRA naar modem was van het verkeerde type en is door hem vervangen.

Op het ISRA punt had ik alle 4 de draadjes aangesloten op de telefoonkabel, dat was niet goed. Nu alleen de middelste twee verbonden.

Lijn doorgemeten en geen gekke dingen gezien.

Telefonisch online nog alles laten doormeten ook dat was ok

In het wijkverdeelpunt de boel nog een reset gegeven.

We gaan het nu dus meemaken. Hij gaf verder aan dat het mogelijk een configuratie-issue is. Kan ik me niet voorstellen daar de Zyxel en de Engenius allebei in een andere IP-range zitten. Enfin, update volgt later vandaag of morgen.
 
I R Baboon
Vier draden? Dat zou hem kunnen zijn. Maar even afwachten of het nu beter is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
ok ff een update.. nadat de monteur weg was heb ik zowel de modem als het AP een reset gegeven en alles opnieuw ingesteld. Ik heb toen nog wel wta uitval gehad maar dat was meer secondenwerk dan dat er echt langdurige zaken wegvielen. Daaropvolgend de instellingen van de Engenius nog getweakt en sindsdien eigenlijk geen uitval meer.

In mijn beleving heft het gewoon in het wijkverdeelpunt gezeten daar de bekabeling die de monteur heft aangebracht identiek is aan de bekabeling die er van oorsprong zat. Ook toen ik het ISRA punt opentrok zaten allen 4 de draadjes aangesloten. In die zin zet ik mijn geld dus op het Wijk-verdeelpunt.

Slotje?
 
Jurriaan1978
En daar ben ik weer.

De laatste paar dagen ging het van kwaad tot erger. Om alles uit te sluiten heb ik achtereenvolgend zowel een router ((Cisco) als een spiksplinternieuw AP (Engenius ECB 350) op de Zyxel aangesloten, gewoon stock instellingen. Het lijkt een dag goed te gaan en dan begint de uitval weer. Dus het ligt echt niet aan de randapparatuur die ik aansluit.. Ik heb het nu getest met een Engenius ECB300, Apple AirPort, Cisco Router en een Engenius ECB350.

Nu is het al zover dat ik ook geen telefonie meer heb, reset of restore hebben geen effect. Daar de monteur alle bedrading correct heeft aangesloten voor zover dat nog niet het geval was is de conclusie nu:
Of de Zyxel is gaar (zou ik raar vinden daar ik het met Huawei ook al had)
Of het wijkverdeelpunt heeft een defect.

Daar online met de feestdagen niet bereikbaar is ga ik maandag direct bellen voor een oplossing tenzij iemand nog suggesties heeft?

Ik heb ook al twee keer gehad dat de Zyxel zich geheel uit zichzelf opnieuw opstart... Weird...
 
Jurriaan1978
En POEF.... ineens heb ik weer telefonie.. heel bijzonder.. ben benieuwd wat Online morgen gaat zeggen. Heb dus donderdag tot halverwegen vanochtend zonder telefoon gezeten. Kreeg een ingesprekstoon te horen en dat was het dan. Als je belde sprong je direct naar de voicemail. Het lampje op de Zyxel begon te knipperen als ik met de vaste telefoon probeerde te bellen maar zodra ik ophing ging alles uit.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Engenius ECB 300 als AP aansluiten op Zyxel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie