obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wilt u hulp bij het aansluiten van uw digitale TV onvanger op Tv of stereo versterker installatie? Probeer het hier.
 Onderwerp afdrukken
M7 group tv-box
cdb
Doe ik zeker, en ik merkte dat het bij een 2-splitter niet werkt maar ik heb nu een 4-splitter ontvangen die ik nog moet uitproberen. Trouwens erg voordelig op ebay.
 
Tiger

Quote

cdb schreef:

Doe ik zeker, en ik merkte dat het bij een 2-splitter niet werkt maar ik heb nu een 4-splitter ontvangen die ik nog moet uitproberen. Trouwens erg voordelig op ebay.

In de link die ik er gisteren heb opgezet staan ook types splitters omschreven die wel werken maar ook van de recentere die het niet doen.
 
cdb
Ja, dat klopt, dat had ik gelezen maar ik had de splitters besteld toen ik nog niet wist van het bestaan van hdcp . . . en levering vanuit China is de laatste tijd supersnel.
 
Tiger

Quote

cdb schreef:

Ja, dat klopt, dat had ik gelezen maar ik had de splitters besteld toen ik nog niet wist van het bestaan van hdcp . . . en levering vanuit China is de laatste tijd supersnel.

Dat klopt de levertijd bedraagt meestal zo'n 2 weken en vaak kosteloos bezorgd en dat voor een splitter tussen de 10 en 12 euro dus spotgoedkoop.
 
cdb
Nou, de laatste leveringen vergde slechts 4 dagen en dat met Kerst en oud en nieuw !!

VGA is me nu gelukt met de 4-weg-splitter op output 4 van de splitter. RCA (oftewel tulp of hoe dat mag heten) helaas geen beeld. Maar ik heb nog wel ergens een VGA naar RCA omzetter zodat ik in elk geval op pc zou moeten kunnen opnemen en/of op projector weergeven. Beeldkkwaliteit gaat wel achteruit maar de meeste video is qua inhoud toch bagger. Waartoe dan al die moeite ? Het gaat om de uitdaging hdcp te omzeilen, toch?

Helaas geen vermelding van merk van splitter. Kan wel de id's van de ic's melden wanneer dat gewenst is. Vreemd genoeg lopen de aansluitbanen van alle 4 outputpoorten zo te zien identiek. Het zou kunnen dat als 2 hdcp tv's al aangesloten zijn de resterende poorten hdcp vrij zijn (vergt anders teveel sleutel-bereken-tijd??), maar waardoor dan geen beeld via RCA pluggen?

Lekker puzzelwerk. Het houdt me van de straat.
 
I R Baboon
Het zou eenvoudiger zijn als je precies aangeeft wat je wilt bereiken.
Eerst lees ik iets over de AV Jack en grabbing en dan ga je naadloos over op HDMI doorlussen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
cdb
Hallo Baboon. Tja Alles begon met de tuner van M7. Alleen 1 hdmi utigang en een jack-uitgang voor video en stereo audio. Ik hoopte die jack-uitgang te kunnen benutten voor een tweede tv. Lukt niet want hdcp-gecodeerd denk ik. Dat was dus een doodlopende weg. Dus een hdmi splitter aangeschaft. Werkt perfect. Een hdmi-naar-vga adaptor aangeschaft. Werkt prima. Let wel vga is analoog !!!! Dus blijkbaar hdcp codering van enkel het video-signaal. Hoe kun je een analoog signaal digitaal coderen? Let wel, ik zoek graag dingen uit, zeker wanneer je niet direct alle ins en outs van codering vind. Het gaat me niet om illegaal copies enzo. Het gaat me om de techniek. Het beeld van de M7 tuner wordt dus via hdmi-naar-vga adapter (nogmaals: vga is analoog althans volgens wikipedia) prima weergegeven op een Medion md 20094 monitor. Dat vind ik nou eenmaal leuk, uitzoeken tot ik er bij neerval. Ik open altijd alle apparaten die ik heb. Ik wil weten hoe e.e.a. werkt. Al toen ik nog 5 jaren oud was. Dat ik alles overleef heb is me nog steeds een raadsel want menig maal een opdonder gehad van het stroomnet (en m'n ouders . . . . .). Helaas kan ik ic's niet uit elkaar halen. Maar op internet vind je veel, heel veel. Zeker van mensen, die net als ik, het naadje van de kous willen weten. Heb ik je hiermee voldoende beantwoord?
 
I R Baboon
OK. Nu weet ik meer wat je van plan bent.


Online wil graag verhinderen dat iedereen zijn signaal kan kopiƫren.
Daarom al dat gedoe met die beveiliging van het digitale signaal (HDMI).
Overigens is niet alleen Online daarmee bezig. Vrijwel elke aanbieder heeft hetzelfde beleid.
Daarbij wil Online graag een extra set-top-box verhuren aan je voor je tweede TV. Dat brengt ook centjes op.


HDCP is alleen van toepassing op je HDMI signaal.
Op een analoog signaal werkt dat niet.

Als je graag een HDMI signaal wilt splitsen (tegelijk twee TV's aansturen), dan moet je inderdaad je
toevlucht nemen tot illegale doosjes van meestal Chinese makelij.
Een normale splitsing (dus elke uitgang apart) is meestal wel toegestaan.
Er bestaan veel HDMI splitters op de markt die dat allemaal kunnen.

Wat ik geen zicht op heb (ben geen Online klant) ,is waarom die tulp pluggen aan de achterkant van je set-top-box niet werken.
Daar verwacht ik een composiet beeld met links-rechts audio.
Kan of moet je dat niet in een menu setup dat instellen of uitkiezen?
Veel set-top-boxen werken alleen zo.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
cdb
Ok, maar toch is er iets vreemds met dat vga. Maar ik spit verder en meld wanneer ik iets weet.
Vaak zie je het video deel van vga verdeeld over 3 draden, groen, blauw en geel. Verticale en horizontale sync en video, of zoiets.
En de tuner van M7 heeft geen tulp uitgangen. Enkel hdmi en jack (4 contacten, video, stereo audio en aarde).
 
I R Baboon
Dat wat jij jack noemt, zijn eigenlijk tulp stekkers.
Jack is meer die pin die je bij hoofdtelefoons en dergelijk vindt.

Waarom converteer je naar VGA?
De Medion heeft schijnbaar ook een HDMI ingang.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'M7 group tv-box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie