obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Zyxel op bridged (en icm Airport Express)
earlgrey72
Beste lezer,

In het komende jaar wil ik overstappen van Ziggo naar Online omdat ik toch geen TV en bellen meer nodig heb. Ik heb gezocht maar niet goed gevonden:

Kan ik met de Zyxel VMG8324 die Online nu uitlevert de modem ook op bridged zetten en mijn Airport Express hier aan koppelen? Of via een andere manier?

Ik hoor het graag!
 
Jurriaan1978
Goedenavond,

Als ik het goed heb kan dat prima zolang je geen telefonie van Online afneemt.
 
earlgrey72
Kan ik hem zelf op bridged zetten of moet de provider het doen? De Apple Airport Extreme heeft zelf geen modemfunctie, komt dat goed?
 
Lutz
Ik denk niet dat Online iets doet. Zo een airport extreme wordt via een LAN kabel aangesloten op het modem/router. Je kan nu het modem van Online gewoon zo laten staan als het van online wordt geconfigureerd en je zet alleen WLAN uit. De rest configureer je op je airport extreme. Vermoedelijk kan je dan de airport niet meer via internet benaderen, maar alleen van thuis. Laatsteindelijk is de airport ook niets anders dan een mooi vormgegeven access point.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
earlgrey72
Dank voor jullie reacties.

@Lutz; begrijp ik het goed uit je reactie dat je de ZyXEL niet zo kunt instellen dat hij alleen als modem fungeert (en dus het hele router gedeelte uit zet)?

De Airport moet het routerwerk doen namelijk.

Of is het slimmer om een eenvoudige TP-link modem te kopen en die als modem te configgen en de airport het routeerwerk te laten doen?
 
Lutz
Ik ken het Zyxel modem niet, wij zijn hier vrijwilligers. Online timmert hard aan de weg dat je niets meer zelf kan instellen. De huidige firmware van Online voor de Zyxel is een aardig voorbeeld van. Iniden je alleen internet dienst van Online wilt afnemen dan kan je vermoedelijk ook een eigen modem toepassen. Of dat over een jaar nog zo is weet ik niet.

Wat in ieder geval zal werken is airport router achter zyxel router, maar dan moet je met een kabel op de zyxel inloggen om settings aan te passen.

Lees ook eens de kleine letters van online. Er staat niet in vermeld dat je een server kan draaien die je via het internet kan benaderen.

Resume: denk eens goed na wat je allemaal wilt doen en controleer of je dat met online kan bereiken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
earlgrey72
Dank je wel. Hier kan ik wat mee. Als ik het t.z.t. heb ingesteld laat ik weten hoe/wat!

Dank voor jullie hulp.
 
Ano
En, is het destijds gelukt om de Zyxel in "echte" bridge mode te zetten?
 
earlgrey72
Hi Ano,

Ik durfde het niet aan en ben bij Ziggo gebleven. Een beetje zonde want ik kijk echt nooit TV, maar stabiele snelle verbinding en makkelijk te bridgen en een eigen router aan te schaffen. Dus daar voor gekozen.

Succes als je voor dezelfde uitdaging staat!
 
Tiger

Quote

earlgrey72 schreef:

Hi Ano,

Ik durfde het niet aan en ben bij Ziggo gebleven. Een beetje zonde want ik kijk echt nooit TV, maar stabiele snelle verbinding en makkelijk te bridgen en een eigen router aan te schaffen. Dus daar voor gekozen.

Succes als je voor dezelfde uitdaging staat!

Bedankt voor de info earlgrey72
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel op bridged (en icm Airport Express)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie