obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Port Forwarding & Harde schijf aansluiten
slimmehenkie
Goedeavond.

Ik heb (eindelijk) mijn internet werkend. Nu wou ik mijn externe harde schijf eigenlijk in het modem (zyxel VMG8324-B10A) pluggen en dan benaderen in windows of via mijn telefoon/tablet. Heb al veel gezocht maar kan geen duidelijke oplossing vinden. In het menu van het modem kan ik wel de harde schijf vinden, delen enzo maar verder kan ik hem niet meer vinden via Windows.. Heeft iemand de oplossing?

Daarnaast heb ik een PS3 staan waar ik graag mee online wil spelen met mijn broertje, hiervoor moet ik port forwarding toepassen. Iemand hier toevallig ook nog een tutorial voor? Heb me hier nog niet in verdiept dus misschien is het wel heel makkelijk.

Alvast bedankt!

Groet,
Henk Bye-happy
 
I R Baboon
De inhoud van de harde schijf kan je benaderen via het FTP protocol.
Dus gebruik een app die daar mee om kan gaan.
Windows zelf werkt daar niet mee.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
slimmehenkie
Port forwarding is inmiddels gelukt. Heb mijn PS3 bij DMZ gezet en nu zou het goed moeten zijn.

Kan je miscchien iets duidelijke zijn over het 'FTP' protocol? Ik heb erover gezocht en gezien dat je via windows wel een FTP server kan maken en via een programma, filezilla. Alleen ik snap niet hoe ik mijn harde schijf daar kan vinden want als ik een map/directory wil toevoegen aan een gebruiken o.i.d. dan vind ik alleen de mappen op mijn pc, en daar staat mijn harde schijf niet bij.

Kan je via FTP wel bij je harde schijf zonder dat je pc aan staat? dat is mij namelijk ook nog niet helemaal duidelijk en als dat niet kan dan hoeft het ook niet, kan ik hem net zo goed in de laptop pluggen wanneer ik iets wil delen.

Ik hoor het graag & bedankt voor de reactie.
 
I R Baboon
De DMZ is prima geschikt voor een spelconsole.
Dan zijn alle poorten in een keer open.
Voor PC's en servers is die optie ongeschikt, vanwege het potentiƫle onveilige karakter.
Aangezien de moderne consoles uitstekend beveiligd zijn, is dat hier geen probleem.


Je moet geen FTP server draaien op je PC, maar een FTP cliƫnt.
De router is de FTP server.

FileZilla is een prima programma daarvoor. Maar er zijn ook talloze andere.
Alleen moet je in FileZilla aangeven waar de server staat.
Aangezien de router de server is, moet je het ip adres van hem ingeven in FileZilla.
Eventueel zal FileZilla nog om een login vragen als dat hebt ingesteld van te voren.
Dan moeten de map(pen) verschijnen in FileZilla.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
slimmehenkie
Bedankt! Het is gelukt, mijn fout was idd dat ik een server probeerde te draaien, zodra ik de client versie had gedownload is het gelukt. Heb hem nu als netwerklocatie toe kunnen voegen in windows en kan er zo bij!

Nog een laatste vraagje, weet iemand toevallig een goede app om van vanaf mijn FTP naar Chromecast te streamen?
Ik heb het al via een mediaserver geprobeerd maar elke keer als ik mijn schijf dan benader als FTP moet ik hem opnieuw instellen als mediaserver. Ik heb dus liever dat ik hem gewoon als FTP benader, file aanklik en stream naar mijn chromecast.

Alvast bedankt!
 
I R Baboon
Probeer dit eens: https://play.google.com/store/apps/de...cast&hl=nl
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
slimmehenkie
Bedankt, alweer!

De app werkt goed, tenminste totdat ik mijn FTP wil benaderen, dan krijg ik de volgende error:
Error browsing resource:
org.apache.commons.net.ftp.part.ParserInitializationException: Unknown parser type: OK

Nu heb ik op google gekeken uiteraard maar ik kan alleen iets vaags vinden dat mijn server android niet toestaat o.i.d.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
 
I R Baboon
Ik denk niet dat je dit kan oplossen.
Alle suggesties op Google wijzen naar een wijziging van de server instellingen.
En daar kan je helemaal niets instellen in de router.

Probeer eens BubbleUPnP. Een andere zeer veelzijdig appje.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port Forwarding & Harde schijf aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 09 jul 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
fritzbox en port sharing Eigen modem configuratie en problemen : 5 18 dec 2018
Advertentie