obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A
studioph
Heb jaren gewerkt met 3 ip camera's op mijn Huawei router hg655d van Online.nl
Het modem ging kapot want internet werd onbetrouwbaar en viel soms volledig weg

Vandaag een nieuw modem gekregen een Zyxel VMG8324-B10A

Aangesloten en het modem/router werkt prima en ook de telefonie via Online werkt als vanouds.

Echter het aansluiten van de ip camera's is niet zo makkelijk ook al zijn de invulschermen erg fraai vormgegeven.

Wie heeft ervaring met het aansluiten van ip camera op een dergelijk modem.

Ik had als poorten 4444 5555 en 6666 op mijn Huawei

Daar ik jaren geleden ook via dit forum alles uiteindelijk bij het 3e modem werkend kreeg durf ik niet zomaar te gaan wijzigen in dit nieuwe modem ook nu ik allerlei zaken lees over updates waarna dit modem het niet meer doet.

Wie kan me helpen?

Alvast dank voor alle tips en aanwijzingen

StudiophClap
 
studioph
Het is gelukt *cheer* en ik zal hieronder aangeven hoe een en ander is aangesloten / ingesteld.

Twee Maginon IP Camera IPC-1 en Een Maginion IP Camera IPC-10AC dus totaal drie camera's zijn aangesloten.
Wat je eerst moet doen is de camera's voorzien van een vast ip adres en dit moet liggen boven 192.168.1.65 want daar start de Zyxel mee.

In mijn geval heb ik gekozen voor .....71 ....75 en ....77
Vervolgens de poorten 4444 5555 en 6666

Op het modem stel je in de NAT gegevens zoals in de bijlage, verbindt het modem met laptop/PC en ga na 192.168.1.1 dan inloggen met admin en wachtwoord 1234 wat dan vanzelf vraagt om gewijzigd te worden. Wijzig taal van Engels in Dutch
Ga naar Netwerkverbinding / NAT en klik op Voeg en daar kun je invullen zoals je ziet in bijlage het resultaat.

Maak verbinding met netwerkkabel daarna per camera met het modem in dit geval moet je dit dus driemaal apart doen.

Start programma Supra IPcam Config en zoek je Maginon camera's
daarna via Instellingen van het programma het draadloze netwerk (de Zyxel) instellen.

Daarna moet je de camera's zien zoals in de bijlage

Succes

Studioph
studioph voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
RondeRijk
Vergeef bij voorbaat deze eventuele domme vraag erover.
Je legt uit hoe je de ip camera moet instellen, even later zeg je verbind de modem met de laptop.
Bedoel je hiermee dat je via de ip cam de vaste ip adressen moet invullen en vast laten zetten en een verbinding met internet nog niet heb moeten doen ?
Mijn router heb ik inmiddels al voorzien van een eigen wachtwoord uiteraard.
 
Adeo
Hier ook hetzelfde modem van Zyxel en ook diverse camera's van Maginon, maar we hebben hier een Asus RT- N66U, voorheen achter de Experibox van KPN en nu achter de Zyxel van Online.
Op de Asus is alles aangesloten, grote voordeel is dan dat je weinig hoeft te veranderen bij een nieuw modem, daarnaast kan je de Asus voorzien van andere firmware in tegenstelling tot de Zyxel.Wink
 
rujosa
Hoi, Kan jij mij precies uitleggen hoe jij het voor elkaar hebt gekregen, want het lukt bij mij niet.
Sinds kort nieuw Zyxel in gebruik.
De camera's zijn voorzien van een statisch IP adres en dat IP adres heb gebruik in NAT plus poortnummer
Heb gecheckt met port forward network utilities, het gaf aan dat de poorten open staan.
Maar als ik ergens ben en de camera wil benaderen via extern IP, lukt het voor geen meter.
Wat heb ik fout gedaan en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Alvast bedankt.
 
Lutz
Kan je de cameras van binnen je netwerk benaderen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
rujosa
Hallo Lutz,

Allereerst, bedankt voor jou reactie.
Ja, via lokale netwerk is het geen probleem, maar zodra ik buitenshuis ben en de camera's wil benaderen, helaas.
Dus, als jij enig idee hebt mij op weg weet te helpen, ben ik jou zeer dankbaar.
Ben al geruime tijd mee bezig, maar kom er niet uit.
 
Lutz
Het oudere Huawei modem heeft veel porten tegengehouden en ook het online netwerk laat niet alles door.

Ik zal proberen of de poorten, die anderen al met success hebben gebruikt, ook voor jouw werken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Adeo
Hier werken de poorten 8081 tot 8086 prima met het ZyXEL modem
 
rujosa
Ik meende die poorten die jij noemde reeds geprobeerd te hebben.
Of heb ik in NAT iets verkeerds ingegeven.
Heb ingevuld:
Service name: naam camera
wan interface: Adsl-via-online.nl
Trigger startport: 8081
End port: 8081
Translation start port: 8081
Translation end port : 8081
Server IP adress: 192.168.1.IP adres camera
Protocal: TCP/UDP
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Advertentie