obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem
frank78
Ik heb een nieuwe modem/router gekocht (ASUS RT-AC68) om achter de standard Zyxel modem/router te zetten om de ontvangst in huis te verbeteren. Via de installatie software die in de Asus modem/router zit heb ik ingesteld dat de asus in bridge moet komen te staan met de zyxel modem. Dit is gelukt. Als ik nu in mijn webbrowser (op mijn thuis PC) mijn IP adres intype dan kom ik in de Zyxel terecht en niet in de asus. Hoe kan ik aanpassen dat de zyxel modem een dom doorgeef luikje wordt voor mijn asus router? De wifi op de zyxel heb ik al uitgezet.
Gewijzigd door frank78 op 26 januari 2016, 15:39
 
I R Baboon
Doe je TV kijken of telefoneren via Online?
Want dan kan je de ZyxEL niet in bridge zetten.

Voor de rest is het eigenlijk de rollen om draaien.
Dus ZyXEL wordt modem en Asus moet gaan routeren.
Weet alleen niet of die opties nog actief zijn in de ZyXEL.
Er zit immers geen normale firmware op, maar een Online firmware.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
frank78
Ik kijk geen TV of bel niet via Online.

Ik heb nu de Zyxel als modem en de Asus als router ingesteld en het werkt tot nu toe uitstekend. Maar hoe kan ik in de asus router inloggen, als ik nu in mijn webbrowser (op mijn thuis PC) mijn IP adres intype dan kom ik in de Zyxel terecht en niet in de asus. Hoe kan ik aanpassen dat de zyxel modem een dom doorgeef luikje wordt voor mijn asus router? De wifi op de zyxel heb ik al uitgezet.

Het lijkt me handig om instellingen te kunnen veranderen of een update te instaleren dat ik dat in de Asus kan doen. de Zyxel mag ik immers niet updaten vanwege de custom firmware.
 
Lutz
tik in windows in de commandoalk cmd , dan gaat een Window open.
daar tik je in

ipconfig . Indien ik het goed heb dan staat als laatste regen stacdardgateway. Probeer in een browser naar het standard gateway ip adres te surfen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Een Zyxel als bridge te draaien is niet zo moeilijk.
Alleen weet ik niet of de Online firmware dat toelaat.
Maar dat moet je zelf ontdekken. Ik heb geen ZyXEL.

Bij de juiste WAN instellingen (je moet de actieve uit de lijst kiezen) moet de mode van routing op bridge gezet worden.
Verder moet je aan de LAN kant de DHCP server op none zetten.
Alles herstarten en dan krijgt nog maar 1 device een WAN ip adres.

Zorg er wel voor dat je de Asus gereset hebt. Anders krijg je nog steeds geen verbinding met de Asus.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
frank78
IR Baboon, alvast bedankt voor je hulp. Ik ga me nu een beetje n00b voelen, maar ik kan in de Zyxel modem nergens een lijstje vinden met WAN instellingen. Ik kan dus in de Zyxel nergens deze modem in bridge zetten.

Is er iemand met ervaring met de Zyxel modem die me verder kan helpen?
 
I R Baboon
Kijk eens bij
Network Settings > Broadband
Broadband > WAN Interface :

Staat daar een lijstje met verbindingen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
frank78
IR Baboon, ik heb dit lijstje inderdaad gevonden en kan de verbinding op "bridge" zetten. Verder geef je aan dat "Verder moet je aan de LAN kant de DHCP server op none zetten." Hoe doe ik dat? in welk apparaat moet dat en waar zit die instelling? Als ik de Zyxel op bridge zet in deze instelling niet omzet valt mijn interner weg.

Alvast bedankt voor je uitleg en geduld.
 
I R Baboon
Kijk bij Network Setting > Home Networking
DHCP Server State moet op Disable staan.
Vergeet niet op Apply te klikken.

Er mag sowieso maar één netwerkapparaat aangesloten zijn op de Zyxel als die in bridge modus zit.
Want alleen dat netwerkapparaat krijgt dan het WAN ip adres.
Dat kan een PC zijn of ook een router.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
frank78
Dank je wel IR Baboon. Mijn modem en router zijn nu ingesteld zoals ik eerst wilde. Jammer dat de online helpdesk niet mee wilde werken, maar gelukkig zijn er andere mensen met verstand van zaken!

Het internetlogo lampje (die met het planeetje) knippert af en toe heel even (gaat even uit) is dit normaal? Ik had daar hiervoor ook al last van.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ASUS router in bridge met Online Zyxel modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie