obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je vragen over email
 Onderwerp afdrukken
5.7.1 Unable to relay...
boudesign
Sinds ik bij online zit heb ik problemen met het verzenden van email in Thunderbird. Bij KPN ging het prima. Alle mail van gmail gaat prima, zowel ontvangen als verzenden. Ook van online naar gmail en hetnet via poort 25 gaat prima. Wil ik van hetnet naar online dan krijg ik 'Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: 5.7.1 Unable to relay for xxxx@online.nl. Controleer de berichtontvanger ‘xxx@online.nl’ en probeer het opnieuw.' Wie kan mij van een oplossing voorzien?
 
Tiger
Is het niet zo dat als je klant bent bij Online dat je Thunderbird alleen maar via de webmail kan verzenden.
 
boudesign
Tja, dat weet ik dus niet..
 
Wanabo
Als oud Online klant heb ik nog steeds werkende email adressen bij Online.
Voor thunderbird gebruik ik deze instellingen.

pop.online.nl
poort: 110

smtp.online.nl
poort: 25

Werk je niet via het netwerk van Online gebruik dan de smtp settings van de provider waar je nu lid bent of gebruik de gmail smtp.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Lutz
Wil je mobiel e-mail op je mobiel instellen of op een vast computer?

Vroeger had online.nl een walkthrough om mail in te stellen.

Mijn telefoon kan ondanks dat ik een flatrate heb alleen mail versturen indien ik via mijn eigen WLAN ben verbonden.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
boudesign
@wanabo, heb je buiten gmail en online nog andere emailadressen die op Thunderbird werken? Want daar gaat het om..
@Lutz, op een vaste laptop..
 
Lutz
kan je vanuit hotmail webmail interface naar je thunderbird account versturen en via thunderbird ontvangen?

Encrypted mail versturen of ontvangen lukt via online nooit.

Ik heb nog een tweakdsl account en kan mail via thunderbird versturen naar een hotmail account
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
boudesign
Nee, dat lukt niet.
 
Lutz
Probeer eens vanuit Hotmail via je internet browser een mail te versturen naar je online account. Vervolgens kijk je in de webmail van online of de email daar is aangekomen.

Het zal fijn zijn indien u wat langere antwoorden kunt schrijven. Dan is duidelijke waarover het antwoord gaat.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
boudesign
Deze lijn werkt wel, ik heb het gedaan van gmail(webmail) naar (via)Thunderbird online.nl
Mijn doel is dus via Thunderbird dit allemaal te managen, en dan specifiek van kpnmail naar online.nl of gmail. Via de webmail wil ik eigenlijk niet, kan wel en werkt ook wel, maar daarvoor had (heb) ik Thunderbird en dat werkte prima bij KPN en nu niet bij online.nl

Edit: Smileys uitgeschakeld.
Gewijzigd door Wanabo op 04 februari 2016, 18:25
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '5.7.1 Unable to relay...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Unable to send mails Storing : 4 07 apr 2007
Advertentie