obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Portforwarding VMG8324-B10A
Ronnos
Bijgevoegd instellingen van mijn modem. Ik heb gebeld met online.nl, en zij vertellen me dat ik een z.g.n. bridge setup moet uitvoeren. Kan iemand mij vertellen welke instellingen nog missen?
Nu lijkt het dat mijn router die ik via LAN->WAN heb aangesloten functioneert als soort accespoint. Ik kan nu gebruik maken van beide netwerken. Het modem (ZyXel) draait op 192.168.1.1 en de andere router TPLINK op 192.168.0.1.
Beide netwerken ondersteunen nu internet... Wat mis ik?
Ronnos voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Ronnos
Hehe, met wat aanpassingen is het me gelukt om de VPN poort te openen op mijn PC. Ook heb ik poort 80 geopend voor mijn raspberry pi server in mijn netwerk. http://portchecker.co/ geeft aan dat poort 80 open is. Maar als ik mijn ipadres open in de webbrowser, kom ik terecht op start scherm van mijn ZyXel modem (in mijn lokale netwerk) en extern geeft hij aan dat het niet beschikbaar is)...
 
Ronnos
Alle bovenstaande instellingen van mijn screenshot zijn juist... Nadat ik de modem nogmaals opnieuw had opgestart werkt alles naar behoren. Via een extern ipadres kom ik nu in mijn eigen raspberry pi. VPN verbinding werkt ook, helaas kom ik nu het volgende probleem tegen: Mijn Online tv werkt niet meer. Hij zegt dat er geen zenders meer beschikbaar zijn...
Nu verwacht ik het volgende probleem: aangezien nu alles via mijn router verloopt zullen er wellicht wat communicatie poorten van online met haar ontvanger gesloten zijn. Volgende vraag: welke poort moet ik nu openen voor mijn online ontvanger?

Groet, Ron
 
Lutz
Dus je Zyxel modem bridged nu alle verbindingen door naar je eigen router? Ik begrijp uit je verhaal dat nu internet en port forwarding werkt.

Dus nu de vraag: hoe heb je telefonie aan de praat gekregen en op welk toestel sluit je nu je telefoon aan?

Volgens je screenshot heb je meerdere vdsl verbindingen parallel en de moet je ook allemaal apaart doorsturen aan je router en vanaf de router verder verdelen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Ronnos
Lutz, inderdaad. De portforwarding werkt uitstekend. Wat betreft telefonie: die heb ik gewoon aangesloten in de daarvoor bestemde DSL lijn van mijn modem, zonder na te denken eigenlijk... en dat werkt.
Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat de "bridge-functionaliteit" werkt, maar wel dat mijn poorten nu open staan en dat dat wordt veroorzaakt door de router. Daarnaast zijn de overige LAN aansluitingen op mijn modem niet meer beschikbaar, dat zou ook "bridge" verklaren. Dus dat lijkt allemaal in orde.

Nu enkel het TV vraagstuk: Ik kan geen tv meer kijken, en ik vermoed dat er nog een poort moet worden geopend in mijn router. Ik merk nog iets vreemds op, in mijn DHCP client list van mijn router wordt het tvmodem niet weergegeven (192.168.0.104), terwijl op de tv staat vermeld dat hij dit ipadres heeft verkregen...
 
Lutz
Waar heb je dan het TV modem ingestoken? Modem of router?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Ronnos
**OFTOPIC: Hmm,, de post die ik via mobiele telefoon heb geplaatst is blijkbaar niet doorgekomen **

Het tvmodem heb ik in mijn router geplaast. Omdat mijn internet modem als bridge/modem is geconfigureerd, heb ik maar één poort op mijn modem. Mijn tvmodem geeft wel aan verbinding met het internet te hebben. Alle programma informatie wordt geladen, echter géén tvsignaal. Enige plausibele verklaring die ik hiervoor heb is dat mijn router, een bepaalde poort/verbinding van online met haar tvmodem blokkeert. Maarja, welke?!.

Iemand dit opgelost?

Groet, Ron
 
Lutz
Weet je zeker dat je ADSL hebt en geen VDSL? Ik zal verder gokken en het televisiekastje een keer in de Zyxel aansluiten.

Verder heb ik nooit. televisie van Online gehad.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Ronnos
Goedemorgen, heb het tv-kastje in de zyxel geplaatst, dat werkt ook niet... De logos van dr zenders verschijnen wel in beeld, maar kan zelfs geen menu aanklikken nu Shock.

Daarnaast heb ik ADSL, woon ik het buitengebied zonder glasvezel Wink. Doet het type verbinding ertoe?

Heb gisteren nog eens naar online gebeld, zij bieden hier geen ondersteuning op, verwijzen me naar het internet en adviseren me geen gebruik te maken van een router (terug bij af). Erg vervelende situatie dat zij de software zo "goed" beveiligen.
 
Adeo
Vreemd, heb hier te horen gekregen van Online (via Facebook) dat een externe router met wifi aanbevolen wordt omdat een externe router met wifi te krijgen is met antennes waardoor een sterker signaal mogelijk is in vergelijking met de ZyXEL.
Daarnaast op ADSL tv kijken ????, hier wil dat in ieder geval niet, haal net 12 Mbps.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding VMG8324-B10A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Advertentie