obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Portforwarding VMG8324-B10A
Lutz
@Ronnos: kan je de instellingen van het modem opslaan en nog een keer een fabriek reset uitvoeren? Werkt dan televisie via ADSL?

Zodra wij dat weten kan je je backup weer terugzetten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Ronnos
Goedemiddag, op een of andere manier werkt nu mij tv ontvanger. Ik heb hem terug in de zyxel aangesloten. Hij werkte na 12uur niet, maar een dag later (gisteravond) werkte het ineens. Het enige wat mijn ontvanger nu niet doet is "menu". Daar kom ik met geen mogelijkheid in, maar wat daar de oorzaak van is!?... Wordt vervolgd, mijn vpn verbinding werkt en ik kan tv kijken. Groet Ron
 
branko
goed ik ben er uit, portforwarding werkt prima!
dit moet gewoon volgens de normale wijs, maar bij WAN interface moet staan: VDSL_via_online.nl,
 
Acd
Is het iemand ook gelukt om Port forwarding toe te passen op deze router (ZyXel VGM8324-B10A) met glasvezel abonnement van Online ?
Ik heb bovenstaande adviezen geprobeerd, en de WAN interface op ‘Fiber_via_Online_nl gezet’ welke het actieve profiel is, maar de poort gaat niet open
 
Tiger

Quote

Acd schreef:

Is het iemand ook gelukt om Port forwarding toe te passen op deze router (ZyXel VGM8324-B10A) met glasvezel abonnement van Online ?
Ik heb bovenstaande adviezen geprobeerd, en de WAN interface op ‘Fiber_via_Online_nl gezet’ welke het actieve profiel is, maar de poort gaat niet open
lege code verwijderd, Lutz
Acd waarom plaats je in 2 topics dezelfde vraag 1 is toch voldoende tevens staat in de code die je geplaatst hebt geen text.
Gewijzigd door Lutz op 23 september 2016, 18:38
 
Acd
Ik wist niet welke van de twee nog actief zou zijn, daarom maar in beide gedaan, maar je hebt gelijk, 1 was genoeg.
Waarom er code staat ???? geen idee, dat was niet de bedoeling, heb ik niet bewust gedaan
 
XOOX
Op de ZyXEL VMG8324-B10A kun je geen poorten forwarden. Deze functie is (wellicht door custom firmware van Online) uitgeschakeld. Ik heb lang moeten zoeken naar een oplossing om de Minercrafserver van mijn zoon weer bereikbaar te maken van buitenaf. Maar het is WEL MOGELIJK!! Ik kreeg goede uitleg van Sander (klantenservice Online) die mij verwees naar de DMZ functie op het modem. Als je verdere uitleg zoekt en stapsgewijs e.e.a. wilt instellen op je modem, kijk dan hier: http://www.xoox.nl/index.php?p=7424

Link klikbaar gemaakt. Lutz
Gewijzigd door Lutz op 25 december 2016, 09:03
 
Wanabo
Mooie tutorial. Alleen is het wel zo met de DMZ oplossing dat je slechts 1 pc bereikbaar maakt vanaf het internet.

Ideetje om te testen (kan het hier zelf niet).
Na de zyxel een eigen router. Gebruik hem niet als switch. Zet de router op adres 192.168.0.1 en zit dit ip in de dmz van de zyxel. Gebruik nu de port forwarding en server opties van de router.

Misschien wil je een linkje naar deze site of dit onderwerp opnemen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
XOOX
Thanx, jouw oplossing is zeker ook het uitproberen waard wanneer je meerdere IP adressen bereikbaar wilt maken. Op dit moment volstaat bij ons 1 bereikbare PC, maar mocht er meer noodzakelijk worden dan ga ik dit zeker proberen! Thumbs Up
 
mbakirci
Heb dit net geprobeerd wil namelijk de poort 3389(remote desktop) aanzetten maar werkt helaas niet. Deze poort staat nu aan op mijn Fritz!Box. Moet ik de ZyXEL modem in bridge mode zetten?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding VMG8324-B10A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Advertentie