obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Portforwarding VMG8324-B10A
Lutz
Je moet wel de instructies van #37 en #38 volgen in dit draadje.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
mbakirci
Ja, het werkt nu.
Maar misschien een domme vraag:
Waarom moet ik mijn ip op 192.168.0.1 zetten? Origineel was het namelijk 192.168.1.100.(static)
 
Lutz
Je geeft in het modem een DMZ aan en dat is het IP adres van je router. Welke adres je neemt is is in je range niet zo belangrijk. Je moet alleen voorkomen dat een computer door toeval op deze adres komt te zitten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jes303
Hallo, ik heb sinds enkele dagen ook een Zyxel modem en in dezelfde week is ook mijn internet verbinding omgezet naar het nieuwe KPN netwerk (en heb dus ook een nieuw IP adres gekregen).

Helaas lukt het mij niet om mijn NAS van buitenaf te benaderen. Aanvankelijk probeerde ik het via de gebruikelijke weg: port forwarding naar de NAS die een statisch IP adres heeft.

Dat portforwarden werkte niet en toen kwam ik dus na wat googlen uit op de DMZ omweg hetgeen in dit artikel staat uitgelegd. Echter ook dat werkt bij mij niet.
Of ik nu via SSH (poort 22), HTTP (poort 80) of de web interface van de NAS (poort 5000) probeer binnen te komen, het lukt niet. Het lijkt wel of de NAS niet eens bereikt wordt maar de Zyxel alles blokt.
Ik heb de firewall van de Zyxel al op disable gezet, en de slider naar links (low). Geen effect.

De helpdesk van Online helpt me verder ook voor geen meter: hun reactie was kortweg: Online ondersteunt geen portforwarding.

Nogal wanhopig overweeg ik nu maar een Linksys X6200 modem van 100 euro aan te schaffen.
Mijn oude Linksys gateway deed het namelijk traag maar goed, en het portforwarden is een fluitje van een cent via deze web interface.
 
jes303

Quote

Lutz schreef:

Je geeft in het modem een DMZ aan en dat is het IP adres van je router. Welke adres je neemt is is in je range niet zo belangrijk. Je moet alleen voorkomen dat een computer door toeval op deze adres komt te zitten.


Dat is toch niet zo? Je moet toch in de DMZ juist het IP opgeven van de computer / NAS / server die je van buitenaf wilt bereiken?
Dus stel de Zyxel heeft een IP van 192.168.1.1 en het servertje die je eraan hebt gehangen en van buitenaf wilt benaderen is 192.168.1.120, dan vul je in het DMZ veld dan toch 192.168.1.120 in? Of begrijp ik het verkeerd?
 
Lutz
Ik dacht dat je eerst je modem gebruikt, en achter de modem, in de DMZ, een eigen router. Dat was de aanhef van #38.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jes303
UPDATE

Ik heb iets raars en hoopvols ontdekt:
Computers die via WIFI (oftewel WLAN) verbonden zijn met de Zyxel router, zijn wel degelijk van buitenaf benaderbaar als je via de gebruikelijke Port Forwarding een entry aanmaakt.

Zie de onderstaande screenshots.

Ik heb op m'n iMac waar een lokale Apache draait een testpaginaatje aangemaakt.
Vervolgens heb ik die van buitenaf benaderd in een browser dmv mijn thuis-ip-adres in te tikken, bijv: http://12.345.678.910/~Jeroen/test/

zyxel_test_page

Die kan ik dus gewoon bereiken.

De port entry hiervoor was:

zyxel_port_forwarding

Het rare is daarbij, als ik op de connection status page van de Zyxel web admin page bekijk, dan zie ik ook automatisch alle verbonden WLAN computers. Maar bij de LAN verbindingen zie ik geeneen computer staan, en dat terwijl er nu 3 computers via LAN verbonden zijn. Ook het toevoegen van een Static IP computer heeft helaas geen effect.

zyxel_connection_status

De zoektocht gaat voort!

Heeft iemand enig idee waarom de via LAN verbonden computers niet getoond worden, terwijl via WLAN verbonden computers wel getoond worden op de connection status?

Ik vermoed dat zodra dat opgelost is, port forwarding naar LAN verbonden computers ook zal werken.
 
Lutz
Heb je het modem al een keer herstart?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
nboemre123
Hallo Lutz, ik had naar deze forum gekeken https://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=5928&rowstart=30#navmark
en naar #37 #38 gekeken maar portforwarden werkt nogsteeds niet hier zijn de instellingen die ik gebruik https://gyazo.com/081a6c6f30c14c239522c19423fd9ccfen de DMZ is https://gyazo.com/ce5298718853ea8dc7142f81f52b8974 zoals #38 zei 192.168.66 is de static ip van mn computer maar ik kan niet portforwarden kunt u me ff helpen alstublief?
Gewijzigd door Lutz op 02 juli 2017, 22:21
 
ajobse
Dit was de magische instructie waar ik naar op zoek was, dank!! Clap
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding VMG8324-B10A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Advertentie