obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wilt u hulp bij het aansluiten van uw digitale TV onvanger op Tv of stereo versterker installatie? Probeer het hier.
 Onderwerp afdrukken
m7 kastje via powerline werkt niet
pietpiet50
sinds enkele dagen tv van online er bij, en ook zyxel modem erbij gekregen.
Nu wil ik het tv kijken zonder die lange netwerkkabel te hoeven gebruiken, en heb 2 powerline adapter gekocht

Adapters aangesloten, verbonden, getest met laptop, geen probleem
Tv kastje van online er in gestopt, geen beeld
tv kastje rechtstreeks met kabel in zyxel en huppa beeld

Wordt het weer net als vroeger met UPC mac-adressen clonen in een router en dan met de powerline aansluiten,
of zie ik iets over het hoofd?

Volgens mij raden zij ook powerline adapters aan. Merk zal niet veel verschillen denk ik, mijne zijn van d-link, wel av geschikt voor doorvoer.

En nee ik heb geen router er tussen hangen, alles is draadloos. Ook niet geprobeerd nog.
 
Tiger
Ik heb geen tv van Online maar heb wel veel positieve berichten gelezen over de powerline adapter dat die perfect zou werken.
Weet je zeker dat je de juiste procedure van de aansluiting hebt gedaan ???.
 
Lutz
Welke adapters heb je precies?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
pietpiet50
deze heb ik ertussen gezet:

D-Link DHP501AV HomeplugAV Starter Kit - Powerline 500 MBPS

met laptop werkt het prima, maar zodra iptv er tussen komt werkt het niet
 
Tiger

Quote

pietpiet50 schreef:

deze heb ik ertussen gezet:

D-Link DHP501AV HomeplugAV Starter Kit - Powerline 500 MBPS

met laptop werkt het prima, maar zodra iptv er tussen komt werkt het niet

Als die op de laptop werkt moet hij ook op de tv werken je moet de tv wel op de juiste manier op het kastje aansluiten.
 
Lutz
Dit soort kastjes dient ter vervanging van een LAN kabel. Dus je moet een LAN kabel in het modem stoppen waar de IPTV uitgang is en de adapter in een wandcontactdoos doen. Bij de televisie stop je de tweede adapter in de wandcontactdoos en je gebruikt een tweede LAN kabel van het kastje naar de televisie. Werkt het dan niet test eens je LAN kabels.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger

Quote

pietpiet50 schreef:

deze heb ik ertussen gezet:

D-Link DHP501AV HomeplugAV Starter Kit - Powerline 500 MBPS

met laptop werkt het prima, maar zodra iptv er tussen komt werkt het niet

pietpiet50 Hoe is de stand van zaken lukt het zoals Lutz aangaf of lukt het niet laat even iets weten.
 
pietpiet50
heb uiteraard alles via de kabeltjes aangesloten .
maar hier geen beeld. Ga van het weekend bij een kennis die zelfde pakket heeft , even testen hoe en wat.

de online helpdesk scheept je af met werkt niet, terwijl 5 andere vertelde werkt prima voordat ik het kocht.
sommige weten ook niet waar ze over praten

ik hou juillie op de hoogte
 
Tiger

Quote

pietpiet50 schreef:

heb uiteraard alles via de kabeltjes aangesloten .
maar hier geen beeld. Ga van het weekend bij een kennis die zelfde pakket heeft , even testen hoe en wat.

de online helpdesk scheept je af met werkt niet, terwijl 5 andere vertelde werkt prima voordat ik het kocht.
sommige weten ook niet waar ze over praten

ik hou juillie op de hoogte

OK bedankt voor de info ben uiteindelijk benieuwd waarom het bij jou niet werkt misschien een simpel iets wat je over het hoofd ziet misschien de HDMI kabel die van het kastje naar de tv niet werkt.
 
pietpiet50
zo alles bij de kennis aangesloten, en hup het werkt gelijk
weet nu iedergeval dat alles het doet, zelfs op het oude thomson modem van de kennis.

Ga nu thuis verder uitzoeken hoe en wat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'm7 kastje via powerline werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie