obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
192.168.1.1 configmenu onbereikbaar
Eric B
Hallo,
Ik zit met het volgende hardnekkige probleem...
Sinds een dag heb ik een aparte partitie met win XP geinstalleerd
en een nieuwe installatie van Mc Affee security centre.
Het bleek het allemaal perfect te werken behalve het volgende.
In m'n oude win2000 partitie is het configuratie menu van de livebox goede bereikbaar.

In m'n nieuwe Win XP partitie op dezelfde pc kan ik wel het internet op via de livebox, echter het configuratie menu is geheel onbereikbaar.

By pingen via XP partitie ziet hij de live box wel. Ik heb geprobeerd met beide browsers IE6 en firefox. Ik heb de firewall gedisabled gehad in zowel XP als in Mc Affee ; echter zonder resultaat. Bovendien staan de ip adressen van de livebox in het vakje van de allowed ip adressen in de firewall configuratie van Mc Affee.

Ik heb al contact gezocht met Mc Affee en helpdesk Orange maar
dit heeft niks opgeleverd. Wellicht dat iemand nog suggesties heeft?
Groeten,
Eric
 
Richard
Tja, wisten we nu maar of het de Livebox was of je pc.
Je kunt een harde reset uitvoeren op de Livebox, maar dan moet je daarna al je instellingen die je gedaan hebt in de Livebox opnieuw doen.

Heb je geen andere pc zonder macaffee enzo waar je even op kunt proberen of die wel dat ip adres bereiken kan?
Zoja, dan ligt het in de pc configuratie waarschijnlijk firewall, zonee dan heeft de Livebox zich verslikt.

Greetings, Richard.
 
johnEnschede
Heb een soort gelijke case.
Kan idem pingen op IP livebox, maar configureren via telnet of IE is niet mogelijk.
Alleen na een reboot vd livebox kan ik de LB weer benaderen.
Gewijzigd door johnEnschede op 11 november 2006, 16:51
 
Richard
Daar kun je het beste even een eigen thread over aanmaken JohnEnschede want het lijkt toch een ander probleem.

@EricB:

Quote

In m'n oude win2000 partitie is het configuratie menu van de livebox goede bereikbaar.

Daar had ik even overheen gelezen, in dat geval zit het waarschijnlijk toch in je XP config of firewall.
Draai eens wat antispyware, de-installeer eventueel die macaffee en als het dan nog niet werkt kun je de winsockfix eens proberen (http://www.cexx.org/lspfix.htm)
Greetings, Richard.
 
johnEnschede
Probeer eens via een telnet sessie de LB te benaderen.
Wat voor een melding krijg je dan?

Is het iets in trend van:

login: admin
Password:
You are not allowed to log in before 15 secondes
Gewijzigd door johnEnschede op 11 november 2006, 17:09
 
Eric B
Hallo,
Ik was er even een weekend tussen-uit .. weg van alle computerproblemen! Smile Iedereen bedankt die mee heeft gedacht!

Vandaag heb ik nog een proefje gedaan en de mc affee security centre
geinstalleerd op de Win2000 partitie en heb ik gekeken of ik het menu van de live boix nog kon benaderen na installatie van Mc Security Centre. Dit was dus helaas niet meer het geval. Toen ben ik stuk voor stuk alle opties in Mc Affee gaan disabelen (firewall, spamfilter , en nog veel meer) Toen alles gedisabled was kreeg ik nog steeds geen livebox menu.
Ik heb zoals Mc Affee helpdesk me voordroeg het ip adres toegevoegd als allowed ip adres in de firewall ; ook dit werkte niet.

Ik heb sterk het vermoeden dat er blijkbaar ongewenste filtering functionaliteit in de Mc Affee toolkit zit waar geen controle over te krijgen is. Als je 15 minuten wacht, krijg je een klein stukje van het menu, de naam van de configpagina van de livebox.

Morgen neem ik weer contact op met Mc Affee helpdesk, maar ik overweeg de aankoop te cancelen.

(Het versie nummer van de sw van de livebox was trouwens de meest recente omdat ik het ding ook nog gereset heb tijdens testen)

Mvg
Eric
 
Wanabo
Probeer ook eens met FireFox. Het benaderen van de config was met een eerdere firmware soms onmogelijk met IE. Met FF ging het dan wel.

McAfee heb ik lang geleden al als "bloatware" hier gebanned op de pc. Niets dan problemen. Naar mijn mening geld dat ook voor Symantec en Roxio.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Maar in dit geval ligt het echt aan de software Defrie, zoals je kon lezen ligt het probleem aan MacAffee.Smile

@Wanabo:

Quote

en Roxio

Heeft Roxio tegenwoordig ook al firewall dan? Ik dacht dat Roxio alleen te maken had met cd/dvd schrijfprogramma's.

Greetings, Richard.
 
Wanabo

Quote

Richard schreef:
Heeft Roxio tegenwoordig ook al firewall dan? Ik dacht dat Roxio alleen te maken had met cd/dvd schrijfprogramma's.


Nee Roxio heeft geen firewall maar wel problemen! Wink
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Ik ook nooit problemen mee gehad.

Tekst maar even aangepast, ik had "ooit" geschreven i.p.v. "nooit".Smile
Gewijzigd door Richard op 15 november 2006, 17:53
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '192.168.1.1 configmenu onbereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Yahoo sites onbereikbaar Storing : 8 07 jan 2021
nas onbereikbaar vanaf internet :-( Livebox meer apparaten aansluiten : 6 12 apr 2009
Domeinnaam onbereikbaar Algemeen : 14 14 mrt 2008
telefonisch onbereikbaar voor kabel aansluitingen Algemeen : 5 30 okt 2007
forumsite onbereikbaar Storing [Speedtouch 706(WL)] : 4 14 mei 2007
Advertentie