obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Verbinding valt weg
ademeijer
Dag allen,

mijn situatie is als volgt:
- een paar weken terug ben ik verhuisd. mijn oude pakket van 30 mb leek enorm traag (dl snelheid van +/-3 mb).
- een monteur is langs gekomen en heeft een splitter verwijderd die in de meterkast zat. de snelheid ging toen omhoog naar 12 mb.
- dit vond ik te weinig, dus heb ik telefonisch een wijziging doorgevoerd naar een alles in 1 pakket (tv, telefonie en internet). Ik kon helaas niet mijn oude pakket upgraden maar moest een nieuwe nemen (dus ook nieuw contract).
- na oplevering van het nieuwe abonnement kwam ik erachter dat mijn oude huawei modem continu de verbinding kwijt raakte toen ik een pc en tv beide aan had staan.
- doordat ik eerder nooit problemen had, leek mij de toevoeging van de tv op het netwerk de boosdoener dus geprobeerd zonder tv, met alleen pc en internet te kijken hoe de verbinding was. helaas, ook zonder tv, bleef de modem opnieuw verbinding maken. de momenten dat het internet aanbleef, haalde ik wel hogere snelheden (zowel up als down) wat er op duidde dat mijn nieuwe, vdsl, prima werkte.
- met online gebeld en zij zeiden dat de modem te oud was en dat ik een nieuwere modem nodig had. afgelopen week de zyxel ontvangen. maar ook met die modem valt de verbinding steeds weg.
- gebeld met online, ze zeiden dat ze de modem continu aan zagen staan en dat die geen gebreken vertoonde.
- er staat een monteur gepland voor overmorgen maar ik weet haast wel zeker dat de monteur weinig kan betekenen. na zijn eerste bezoek werkte het internet prima, nu met uitbreiding pakket lijkt er iets op de lijn te zitten wat voor storing zorgt. oude pakket was adsl, nieuwe pakket is vdsl en daar ligt volgens mij de kern van het probleem.

Bij het inspecteren van de logs zie ik ook dat er een request en een acknowledgement plaatsvind tussen de modem en het WAN (dus de ISP/Online.nl), de modem krijgt ook netjes IP, DNS en gateway. Maar na een interval van x tijd valt de verbinding uit.

Nu lijkt het mij zo te zijn dat het niet aan het netwerk ligt (het fysieke netwerk) aangezien ik wel verbinding krijgt met het internet. Dus iets als een verkeerd aderpaar kan het niet zijn lijkt me. Het lijkt het mij eerder een protocol (DHCP) probleem waarbij de lease vanuit Online, tja, raar is ingesteld? Het is geen constante tijd dat het internet up is. Tijdens typen van deze post is het internet in ieder geval al 2 keer uitgevallen binnen een tijd van 15-20 minuten.

Heeft er hier iemand ervaring met dit probleem?
Kan het zijn dat KPN hier ergens invloed op kan hebben of ligt het echt bij Online zelf?

Alvast bedankt voor het medenken en eventuele reacties!

Groet,
Arno.
 
Lutz
VDSL is de voortontwikkeling van ADSL. Gezien dat het nieuwe modem ook van online afkomstig is moet het alle beide standaards aan kunnen.

Ik zal eerst alle gebruikers echt uit zetten door de voeding eras te halen en de telefoon en laptops en tablets uit te zetten. Natuurlijk ook set top box en televisie uitzetten. Modem zelf voor 2 minuten van de netvoeding halen. Nadat het modem weer volledig is opgestart alle apparaten, ieder minuut een, weer aan zetten. Als laatste zal ik dan de set top box en de televisie weer aan zetten. Brengt dat verbetering?

Toevoeging: valt alleen Wifi uit of ook bekabeld internet?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ademeijer
Hey lutz, bedankt voor je reactie.
Enige apparaat dat verbonden is , is mn pc via bedraad. Ik zal.zo kijken of vh netstroom af zal helpen maar ik ben bang van niet.
Als het internet op mn pc het weer ff doet kan kk wel een stuk vd log plaatsen. Staat vol met meldingen over de dhcp.

En het is echt de hele verbinding die uitvalt zowel wifi als lan. Naast de power led die aan blijft vallen de vdsl en inet/wan? de 2e en 3e uit als de verbinding weg valt
 
ademeijer
hier een overzicht van een aantal meldingen in de log file:

2016-08-21T12:20:46 (none) daemon.notice DHCP_server: DHCP server information has been modified
2016-08-21T12:20:44 (none) daemon.notice Internet: Internet Down.
2016-08-21T12:20:42 (none) daemon.notice DHCP_server: DHCP server information has been modified
2016-08-21T12:20:39 (none) daemon.notice Internet: Internet Down.
2016-08-21T12:20:38 (none) daemon.notice DHCP_client: Send DHCP discovery to WAN
2016-08-21T12:20:36 (none) daemon.notice DHCP_client: Send DHCP discovery to WAN
2016-08-21T12:20:35 (none) daemon.notice Internet: Internet Down.
2016-08-21T12:20:35 (none) daemon.notice XDSL: xDSL PTM link down.
2016-08-21T12:20:27 (none) daemon.notice DHCP_client: last message repeated 74 times in 317 seconds
2016-08-21T12:15:10 (none) daemon.notice DHCP_client: Send DHCP discovery to WAN
2016-08-21T12:15:00 (none) daemon.notice DHCP_client: last message repeated 68 times in 290 seconds
2016-08-21T12:10:10 (none) daemon.notice DHCP_client: Send DHCP discovery to WAN
2016-08-21T12:10:00 (none) daemon.notice DHCP_client: last message repeated 26 times in 108 seconds
2016-08-21T12:08:12 (none) daemon.notice DHCP_client: Send DHCP discovery to WAN
2016-08-21T12:00:10 (none) daemon.notice DHCP_client: Send DHCP discovery to WAN
2016-08-21T12:00:00 (none) daemon.notice DHCP_client: last message repeated 65 times in 277 seconds
2016-08-21T11:55:23 (none) daemon.notice DHCP_client: Send DHCP discovery to WAN
2016-08-21T11:55:13 (none) daemon.notice DHCP_client: last message repeated 134 times in 577 seconds
2016-08-21T11:45:36 (none) daemon.notice DHCP_client: Send DHCP discovery to WAN
2016-08-21T11:45:26 (none) daemon.notice DHCP_client: last message repeated 137 times in 590 seconds
2016-08-21T11:35:36 (none) daemon.notice DHCP_client: Send DHCP discovery to WAN
2016-08-21T11:35:26 (none) daemon.notice DHCP_client: last message repeated 15 times in 65 seconds
2016-08-21T11:34:21 (none) daemon.notice DHCP_client: Send DHCP discovery to WAN
2016-08-21T11:34:21 (none) daemon.warn System: last message repeated 1 times in 0 seconds
2016-08-21T11:34:17 (none) daemon.notice DHCP_client: Send DHCP discovery to WAN
2016-08-21T11:34:17 (none) daemon.warn System: last message repeated 2 times in 1 seconds
2016-08-21T11:34:04 (none) daemon.notice DHCP_client: Send DHCP discovery to WAN
 
Lutz
Duidelijk logfile. Duidt op slechte telefoonkabel tussen de wijkcentrale en je aansluiting.

Op het moment waar je wel verbinding hebt, welk profile is dan actief en welke intrain waarden heb je?

Maar voor een slechte aansluiting moet je eerst bij online zeuren en dan sturen ze een monteur.

Of de snelheid echt hoger uitkomt dan 12Mbps durf ik niet te voorspellen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ademeijer
ik denk dat je deze waarde bedoelt? :

VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 10 hours: 21 minutes
============================================================================
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 19.016 Mbps 64.198 Mbps
Actual Net Data Rate: 19.017 Mbps 64.199 Mbps
 
ademeijer
Ondertussen is gisteren de Online monteur geweest. Koper is van goede kwal en ziet er naar uit dat de aansluiting in de centrale niet goed zit. Modem verbind nu via annex b maar hoort annex a te zijn?
KPN monteur komt vanmiddag langs om het in ieder geval op te lossen....i hope.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden en hulp tot dusver!
 
Lutz
Annex B is inderdaag ISDN. Online levert alleen Annex A voor analoog. Hou je ons op de hoogde?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ademeijer
KPN monteur constateerd hetzelfde probleem maar zegt dat het aan de kabel ligt. Aansluiting ondergronds. Hij is as we speak iets aan het inplannen geloof ik voor een afspraak met ondergronds. Onvoorstelbaar dat een provider je zo iets aanbiedt zonder pro actief te checken of het fysiek mogelijk is.

Als ik meer weet vd monteur post ik weer.
 
ademeijer
Gisteren bezoek gehad vd ondergrondse monteur. Die heeft in de wijkcentrale de koper aansluiting wat beter bevestigd, die was een beetje aan de losse kant. Daarna weer wat gemeten maar signaal blijft wegvallen. Ook zijn kopertesten zien er allemaal goed uit, afstand vh huis naar de wijkcentrale is ook prima, 600m-700m. Nu zegt hij dat het waarschijnlijk aan het glasvezel ligt van het KPN kantoor tot aan de wijkcentrale. Hij laat een ander team inschakelen die nog contact moet opnemen.

Ik weet het niet maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het de aansluiting vh glasvezel is anders hadden meer mensen last en was er al actie ondernomen. Maar ja, als alle metingen laten zien dat het koper goed is en dat de verbinding tussen huis en wijkcentrale prima is dan blijft er weinig over.

Hier nog ideeën of tips?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
Advertentie