obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Zyxel VMG8324-B10A DNS aanpassen lukt niet
johnEnschede
Gisteren van Online een nieuw modem ontvangen.

Wanneer ik via network settings->DNS selecteer geeft de pagina aan 'loading', maar vervolgens gebeurt er niets.

Via F12 gekeken en de volgende meldingen:

Failed to load resource: the server responded with a status of 401 (Invalid Privilege)
jquery-1.3.2.min.js:19 GET http://192.168.1.1/pages/network/dns/tab.json 401 (Invalid Privilege)

Mijn vermoeden is, dat dit ontstaan is, nadat ik binnen maintenance->user account een voor mij onbekend account verwijderd heb, de naam is mij even ontschoten.

Het enige account die er in staat is admin.

Een factory reset heeft ook niet geholpen.

Iemand een idee hoe ik weer bij mijn DNS setting kan komen?
Alvast bedankt.
 
Lutz
Ik vermoedt dat je zonder DNS server adressen ook niet op internet kan komen.
Gezien dat het Zyxel modem niet zo bekend is op dit forum zal ik toch maar online helpdesk bellen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger

Quote

johnEnschede schreef:

Gisteren van Online een nieuw modem ontvangen.

Wanneer ik via network settings->DNS selecteer geeft de pagina aan 'loading', maar vervolgens gebeurt er niets.

Via F12 gekeken en de volgende meldingen:

Failed to load resource: the server responded with a status of 401 (Invalid Privilege)
jquery-1.3.2.min.js:19 GET http://192.168.1.1/pages/network/dns/tab.json 401 (Invalid Privilege)

Mijn vermoeden is, dat dit ontstaan is, nadat ik binnen maintenance->user account een voor mij onbekend account verwijderd heb, de naam is mij even ontschoten.

Het enige account die er in staat is admin.

Een factory reset heeft ook niet geholpen.

Iemand een idee hoe ik weer bij mijn DNS setting kan komen?
Alvast bedankt.

Probeer deze setting eens
Primary DNS: 195.241.77.55
Secondary DNS: 195.241.77.58
 
johnEnschede
Beste Tiger.

Bedankt voor je reactie.

Het internet functioneert gewoon, kan alleen LAN/WAN instellingen niet aanpassen.

Vermoedt dat er door online een extra gebruiker aangemaakt is, waarmee zij dit soort zaken kunnen inregelen (LAN/WAN).
 
Lutz
Indien internet werkt, waarom wil je de DNS server adressen zelf aanpassen?

Of wil je in je eigen netwerk de router een ander IP adres geven en een ander DHCP range?

Een DNS server vertaald een request naar een naam, bij voorbeeld online.gebruikers.eu, naar een IP adres en stuurt deze terug naar je router, die dan een request naar de IP adres stuurt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
johnEnschede

Quote

Lutz schreef:

Indien internet werkt, waarom wil je de DNS server adressen zelf aanpassen?

Of wil je in je eigen netwerk de router een ander IP adres geven en een ander DHCP range?

Een DNS server vertaald een request naar een naam, bij voorbeeld online.gebruikers.eu, naar een IP adres en stuurt deze terug naar je router, die dan een request naar de IP adres stuurt.


Dankjewel voor je reactie.

Werking van DNS is mij wel duidelijk.

Was even nieuwsgierig wat er in te regelen is bij DNS settings, meer niet.
Waarschijnlijk voor gedefinieerde instellingen van ONLINE.

Inmiddels even contact opgenomen met helpdesk ONLINE.

Medewerker vertelde mij, dat eze instellingen alleen door ZyXel aangepast kunnen worden (???).
Wat mij betreft mag dit onderwerp afgesloten worden.

Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie.
Gewijzigd door johnEnschede op 20 september 2016, 12:46
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel VMG8324-B10A DNS aanpassen lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Advertentie