obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuw netwerk, nieuw begin .....
GMX
Beste forummers,

Misschien heb ik niet goed gezocht, maar alle berichten die ik op het forum tegenkom over wijzigingen van abonnementen stammen uit lang vervlogen jaren. Eén uizondering: een post van Tiger van half september over "Abonnement wijzigingen".
Op 23 september verschenen er op mijn Online emailadres (waar ik bijzonder weinig naar omkijk omdat ik, geleerd hebbende van een vorige overstap, vooral "neutrale" email-adressen gebruik Smile) twee mails: "Nieuw netwerk, nieuw begin" (op 19 oktober) en "Omzetting van uw abonnement". Ik dacht even toch wat gemist te hebben:

1. Een nieuw netwerk, KPN. Op welk/wiens netwerk zat Online dan vroeger? Of (hoihoihoi)bedoelt Online een overgang van ADSL naar VDSL hier in de wijk, hoewel een "nieuw netwerk" dan wel erg krom geformuleerd zou zijn.
2. Kwaliteitsverbetering. Hoezo? Gezien het aanbod van toekomstige nieuwe abonnementen verandert er aan bijvoorbeeld haalbare snelheden weinig tot niets. En heeft iedereen met een Online-abonnement de afgelopen jaren via een slecht netwerk gewerkt maar wel de hoofdprijs betaald?
3. Wie heeft er gevraagd mijn abonnement om te zetten? Ik in elk geval niet. Online doet dit op eigen houtje, vraagt mijn mening niet, maar geeft alleen aan dat ik "het speciale team op 088 003 85 85 kan bellen als ik naar aanleiding van deze brief mijn abonnement wil opzeggen".
4. Er wordt in de brief aangegeven naar welk(e) abonnement(en) men wordt overgezet, de nieuwe abonnementskosten worden vermeld, maar een specificatie van dat bedrag vind ik nergens en eventuele nieuwe voorwaarden ontbreken totaal. Het huidige telefoonabonnement "Telefonie Totaal" bijvoorbeeld wordt overgezet naar (eveneens) "Telefonie Totaal" maar blijven alle voorwaarden gelijk? Heel extreem: het starttarief zou zomaar verhoogd kunnen worden van 10 ct. naar een euro!
5. Mijn huidige abonnement (ADSL Extra, 20 mb/s down, 1 mb/s up) zal worden overgezet naar ADSL Basis "met behoud van de internetsnelheid". Welke internetsnelheid? Want mijn huidige abonnement (20 mb/s down) levert me in de praktijk 13 mb/s down op, de postcodecheck op Online.nl roept echter: 9 mb/s down! En toevallig is de bovengrens van het ADSL Basis abonnement 10 mb/s down! Wordt mijn huidige 13 mb/s down nu geknepen naar 10 mb/s down ("tja meneer, dat is de bovengrens van uw abonnement en de postcodecheck geeft aan dat u altijd maar 9 mb/s down had") of behoud ik mijn 20 mb/s met, in de praktijk, 13 mb/s. En tussen twee haakjes, die 13 mb/s zal door de "kwaliteitsverbetering" door de overgang naar het KPN-net toch ook wel omhoog gaan?

Kortom, veel is nog duister. Inmiddels heb ik via de klantenservice van Online op een paar punten opheldering (en bevestiging van mijn verwachtingen) gevraagd, ik wacht dus even hun reactie af. Maar ik kijk intussen wel rond naar andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld naar een provider die, bij eenzelfde (lage) downloadsnelheid als Online, wél kans ziet een echt TV-pakket te leveren, en Digitenne "buiten beeld" Smile laat ....

Vriendelijke groet,

GMX
Gewijzigd door GMX op 30 september 2016, 13:09
 
postvoordennis
Een nieuw netwerk, een nieuw begin. Nou het begint hier al slecht. Had voorheen al een trage verbinding van 1,75MB/s, maar ontvang nu nog maar 1,06MB/s.
Gewijzigd door postvoordennis op 02 oktober 2016, 13:59
 
Lutz
In mijn geval was het zo dat ik werd overgezet van een DSLAM in de telefoon centrale naar een DSLAM in de straatkast, waardoor de afstand DSLAM mijn huis korter werd.

Maar ik ben zo eigenwijs gewest om door deze abonnementswijziging van provider te veranderen.

Of dat voor gebruiker postvoorkennis echt in een snelheidsverhoging uitmunt weet ik niet. Ik zal even bij de andere providers kijken, of ze op dat adres meer snelheid kunnen leveren.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Wanabo
@postvoordennis

Graag je email adres updaten.

Quote

SMTP error from remote mail server after RCPT TO::
550 Requested action not taken: mailbox unavailable

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
postvoordennis
E-mailadres is ge-update.
 
Wanabo
Dank je.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Bastiaan72
Ik maak hetzelfde mee.
Upstream line rate (kbit/s) 776
Downstream line rate (kbit/s) 10524

dat was 1060 en +/-17500
 
Entity
Ik had dit ook maar sinds 2 dagen is het weer 14 down 1 up zoals het was.

Edit: maar de download snelheid is wel capped op 10mbit als ik speedtest.net moet geloven.
Gewijzigd door Entity op 05 oktober 2016, 04:16
 
Bastiaan72
Bij mij is het ietsjes omhoog gegaan maar nog (lang) niet op het oude niveau

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 903
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 11006
 
Bastiaan72
En nu weer omlaag gegaan.

2016-10-06 03:04:27 Deamon Notice cms 1 WAN connection WAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35 connected.
2016-10-06 03:04:23 User Informational cms 1 DSL activate succeedLine standard:ADSL2+, Channel type:Interleaved,Upstream rate:776,Downstream rate:10525,Upstream MaxRate:0,Downstream MaxRate:18784,Upstream SNR :120,Downstream SNR :103,UpstreamAttenuation:72,DownstreamAttenuation:205,UpstreamPower:125,DownstreamPower:211

Downstream MaxRate:18784 maar ik krijg Downstream rate:10525. Ik betaal voor een 30Mbs.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw netwerk, nieuw begin .....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Blokjes in beeld opnemen pauzeren en begin gemist Digitale TV storing : 12 30 sep 2018
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw bij Online.nl - Een aantal vragen Algemeen : 24 06 okt 2015
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen : 37 04 okt 2015
Advertentie