obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Storing Online/Kpn
achzo
Al een aantal jaren een abo bij online/orange/wanadoo en sinds een half jaar, vroeger ook wel, voortdurend storingen zoals: (extreem)langzame verbinding-tlf valt uit enz.. Een nieuwe Zyxel ontvangen ipv Huawei die geen verbetering geeft.
Vanaf drie weken geleden is het heel erg geworden en ben niet de enige die hier last van heeft lees ik.
Downloadsnelheid plm 10% of niets, telefoon valt gewoon uit gedurende gesprekken of de Zyxel blijft gewoon opnieuw starten. Kan geen verbinding maken denk ik.
Een storing kan gebeuren, geen probleem maar dit is wel heel triest. De afhandeling/adviezen door online lezen als een comic strip.
Eerst het gebruikelijke zoals: DSL kabeltje verwisselen, opnieuw starten en meer van deze onzin wat ik al drie keer heb gedaan. Het scheelt ook dat ik pas plm 30 jaren met een zogenaamde amigo/pc werk en internet verbinding, ben dus een echte beginner.
Geen enkele info dat ik niet de enige ben met deze klachten. Kom er via dit forum achter dat er een algemene storing is bij online/kpn. Weer gebeld, mobiel uiteraard want de vaste lijn valt halverwege steeds uit. Ja, online kan zien dat mijn verbinding onstabiel(?) is. Zullen over twee weken een monteur sturen. Merk op dat KPN aangeeft dat er een complete storing is bij online vanaf de 13e en al eerder dan deze datum meerdere onderbrekingen. Deze info heb ik gekregen via techservice kpn via-via en dat ook online zelf aangeeft er is een storing is bij mij(en anderen). Dus wat komt die monteur bij mij doen? Nou, die komt controleren of de lijn niet goed is. Mijn broek zakt er vanaf. Een normaal bedrijf gaat failliet door dit soort overhead kosten zoals een gratis monteur voor overbodige controle sturen. Het is uitkijken met de klantenservice want die worden piss....als je dit allemaal zegt.
Een andere provider is geen optie denk ik, is hetzelfde lijntje uit de muur.
Het is negen uur geweest en ik ga maar weer eens bellen met mijn vrienden bij online om te vragen hoe de voortgang is. Waarschijnlijke antwoord: Ja, er staat voor u een monteur gepland.
Dit zijn toch echt gebeurtenissen die het leven een stuk draaglijker en blij maken.
 
Tiger
De storing heeft m.i. gewoon te maken met de omzetting naar stabiele netwerk van KPN dat geeft Online aan.
Voorheen geen of een enkele keer storing gehad en heb al internet sinds wanadoo.
Nu 50% in snelheid terug terwijl men (Online medewerker) mij garandeerde dat ik met de overgang zelfs meer snelheid t.o.v. de oude zou krijgen.
De helpdesk bellen heeft vrij weinig zin omdat ze er omheen draaien wat snelheid betreft en met een smoes komen dat je op een andere straatkast bent aangesloten en daardoor in snelheid terug bent gegaan.
Ik geloof er in elk geval niets van maar wat nu het probleem bij Online weet ik niet.
Je geeft aan dat een andere provider geen optie is omdat die hetzelfde lijntje uit de muur hebben maar die redenering klopt niet omdat elfort ook op het KPN netwerk zit en daar bij kennissen geen probleem mee is.
 
Lutz
Er bestaat ook internet via de kabel, mocht dat bij je ook uit de muur komen.
Stel het probleem ligt in het beheer van je verbinding door online. Dan zou een ander provider het beter kunnen doen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
koois808
Hier exact hetzelfde. Jaren klant bij online, eigenlijk nooit storing en nu sinds een paar dagen een drama. Heb nu maximaal 8 minuten een stabiele verbinding Sad Daarna compleet offline. Uiteraard hier intern alles netjes op orde en bekabelde en wifi systemen draaiende.
Meest vervelende vind ik dat de helpdesk doet alsof er niets aan de hand is (niets anders dan: bovenmatig veel verbrekingen) maar ook niet aan kan geven hoe dit is op te lossen.
Dus zegt de helpdesk mevrouw: We kunnen u een nieuwe modem sturen als u dat wilt, en een monteur.
Waarop mijn reactie is: Ik wil een oplossing, ik kan niet inschatten wat een nieuwe modem doet of wat die monteur hier aan kan doen. Dit lijkt mij uitstel van een oplossing en voor jullie een snelle manier om deze klacht als "opgelost" in het systeem te zetten.

Ik wacht nog een paar dagen af, test tegen beter weten in de andere modem wanneer ik die ontvang maar als dat niets oplost stap ik over.
Zo slecht als een bedrijf klachten niet serieus neemt en niet helder over storingen of problemen durft te communiceren. Klant is echt niet dom hoor (over het algemeen dan)
 
Tiger
Ik neem aan dat jij ook op het wat Online aangeeft stabiele netwerk van KPN sinds kort bent aangesloten en dat geeft veel problemen zelf is mijn snelheid gehalveerd en een nieuw modem een Zyxel geeft ook geen oplossing.
 
koois808
ja klopt, het nieuwe netwerk van KPN Sad

Mijn download is iets sneller, upload gelijk. Maar daar heb ik geen bal aan als ik constant offline ben.
Meest irritante vind ik dat ze maar willekeurig wat opties aanbieden waarvan ze niet kunnen zeggen of dat uberhaupt iets met mijn verbindingsproblemen te maken heeft.
Prima dat ze een nieuwe modem willen sturen, maar mevrouw helpdesk zegt zelf al dat ze niet ergens in het systeem heeft staan of dat dergelijke klachten kan verhelpen. Mijn gevoel is direct dat dit een optie is om tijd te winnen. De klacht komt een week op pauze te staan ongeveer, en dan hebben ze daarna nog een week voordat de monteur langs komt. En al die tijd is voor hun intern de klacht afgedaan.
 
Tiger
Je bent dus in feite accoord gegaan met de omzetting naar het nieuwe netwerk maar na de omzetting heb je nog altijd het recht om dat te cancelen. Zelf bekijk ik deze week of het goed gaat want de 25e word ik op het nieuwe abonnement omgezet is dat niet goed dan cancel ik en ga naar een ander want ik heb geen behoefte aan de problemen die Online veroorzaakt want als je belt draaien ze gewoon om de zaak heen.
 
mRcan
Zit zelf ermee problemen! Om de paar minuten of halfuur word mijn verbinding trager. Ook al is mijn snelheid rond 17mb down en upload 985. Voorheen was mijn lijn rond 20mb up 1. Als ik snelheid check doe krijg ik snelheid van tusse 7-12mb wel gek. M'n bekabeling alles is goed. Denk dat ik ook over na denken om overstappen naar ander provider na jaren klant van ONLINE TMOBILE Online Orange Wanadoo noem maarop welke namen dit bedrijf had!
IT-Person
 
GMX
Fijne verbinding hoor, na de omzetting naar KPN, kijk eens in de bijlage.
E.e.a is gemeten met een kabeltje op de LAN-uitgang van het modem (Huawei, 192.168.4.1) direct naar de LAN-ingang van een laptop. Er hangt dus verder niets tussen.
Latency zou toch dik onder de 100 ms moeten blijven. En een packet loss van 2% duidt al op problemen, een packet loss tot ca. 4% kan meestal nog door de apparatuur worden opgevangen, maar daarboven houdt het op.....
Foei Online!
GMX voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
achzo
Ja, de langverwachte monteur is geweest. Inderdaad is de verbinding niet in orde. Binnen vijf dagen wordt ik overgezet op het nieuwe systeem? Dacht dat dit al was gebeurd. Volgens online tenminste.
Samenvattend: Bij het switchen naar een ander systeem/poorten wordt dus eerst de snelheid verlaagd tot plm 15%, onregelmatig verbroken en na een week of zes moet het dan goedkomen. Wacht maar even af.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing Online/Kpn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
storing Storing : 1 14 aug 2019
Advertentie