obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding timed out
forthewoods
Goedemiddag,

We zitten sinds een tijde met het probleem dat ons verbinding niet constant blijft. Also ik ping cmd laat lopen, is te zien dat 1-2 1sec pings niet doorgaan/terugkomen.

Wat kan dit zijn?

alvast bedankt,
chris

router: Huawei HG655d
Verbinding: cat6 kabel
lijnstatus:
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 2023
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 17023
Verbindingstype VDSL2
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 7.8
Downstream SNR (dCool 11.3
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 16.6
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 5
Upstream FEC errors 1
Downstream FEC errors 2
 
sanderw
Beste forthewoods,

Ik heb sinds eergisteren exact hetzelfde probleem. Zelfde met cmd, af en toe het bericht "request timed out" en andere momenten 2000ms ping. Ik heb hiervoor gebeld naar online (na 20 minuten wachten, overige wel vriendelijke geholpen) maar zij konden mij ook niet vertellen hoe dit verholpen kon worden ook al konden ze bevestingen dat ik zo nu en dan hoge ms pings had. Het enige wat ik nu zou kunnen doen lijkt wachten of hopen dat iemand een oplossing heeft. De medewerker aan de lijn vertelde mij dat ik wireshark kon gebruiken om het probleem te vinden maar dat is voor mij als leek iets te complexe software.

Een modem/router kabel probleem is in mijn geval in ieder geval uitgesloten.

Mocht iemand een oplossing weten laat het mij graag horen dan.

Met vriendelijke groet,
Sander
 
forthewoods
Hi Sanderw,

yap, daar ben ik ook bang voor - wachten en kijken wat gebuurt.

maar ik zal even in duiken met wireshark, als ik wat slimmer ben geworden, laat ik van me weten.

Hoor graag ook jou verloop

Groeten
Chris
 
sanderw
Zal ik doen. Zou ik btw mogen weten waar je vandaan omdat het misschien een plaatselijk probleem is. Ik kom zelf uit Alblasserdam - Zuid Holland
 
Lutz
@ forthewoods: ik vindt het vreemd dat je bij zulke lage download snelheden VDSL2 profiel hebt. Ik zou het modem vanavond, wanneer je naar bed gaat, eens van de netvoeding afhalen en dan morgen ochtend weer aansluiten. Krijg je dan een ADSL profiel?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Niels
Ik heb helaas exact hetzelfde probleem. Op 19 oktober de E05M migratie ondergaan (naar 'het nieuwe netwerk' ), sindsdien valt elke paar minuten de verbinding even weg.
Symptomen:
- Netflix moet regelmatig bufferen tijdens afspelen
- Websites zijn 'opeens' niet bereikbaar, 2 minuten laten weer wel (google, reddit, 9gag, facebook)
- Onverwachte disconnects tijdens online gaming (Battefield 1 op PS4, Hearthstone op Macbook)
- Ping timeouts, 5-10% packet loss (ping -t 100 www.online.nl in m'n OS X terminal, verschillende dagen en tijdstippen geprobeerd)
De PS4 zit op een UTP kabel, de Macbook gaat over Wifi. Voor de migratie speelden deze issues nooit.

Ik heb contact gehad met de helpdesk, tot nu toe geprobeerd:
- DSL kabel modem vervangen
- Factory reset modem
- Verschillende wifi kanalen geprobeerd

Op 1 november komt er een monteur langs, geen idee wat hij gaat doet. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk bij ze weg, maar als iemand nog iets weet wat ik kan verbeteren hoor ik het graag. Smile
 
forthewoods
Hi,
We zitten ook nog met het probleem. Heb in middels ander modem aangehangen waar de timesouts minder te "voelen" zijn gedurende gaming maar we hebben steeds nog DNS fouten met verbinding maken naar google, facebook, etc.

ik heb wireshark laten lopen om te zien waar de problemen zijn. Het lijkt me dat het probleem het terug-lopende signaal is van de server die je aanpingt en niks te maken heeft met router, netwerk (wifi of lan) of kabels, dus ook niks wat een monteur thuis op kan lossen. Hij gaat alleen bevestigen dat iets niet goed gaat met ons internet.. Ik probeer al sinds 3 dagen te bellen met online klantenservice, maar naar 20 minuten wachten stop ik er mee . Het is niet mijn abo, anders had ik het al lang door een ander provider vervangen. Hoe zo een ISP ueberhaupt kan bestaan.. is me onbegrijpelijk
Ik was nog nooit tevreden met hun snelheid en die service (als het dat zo wil noemen) is meer dan belachelijk.

ik ga het nog deze week afwachten en hoop dat ze iets aan hun netwerk doen - het lijkt me een probleem te zijn wat te maken heeft met het netwerk en niet met mijn aansluiting...dus ik ga me liever niet met )(/"%&ยง$/(="ONLINE bemoeien
 
mountainmaster
Ik heb me zojuist hier geregistreerd om even te vermelden dat er voor die DNS fouten een workaround bestaat.

Bij mijn Huawei modem heb ik de Online DNS servers (194.134.5.55 en 194.134.5.5) hard ingevoerd onder Basis/LAN. Sindsdien geen problemen meer met websites die niet kunnen worden gevonden.
Dit helpt helaas niet tegen de time-outs waarbij de hele internet verbinding uitvalt.

De DHCP setting onder Basis/LAN heb ik gewoon aan laten staan. In feite zou de DNS lookup daarmee automatisch moeten plaatsvinden maar blijkbaar gaat dat mis vanwege de storing bij Online.
 
Techguy
Pingtijden in de orde van seconden (1000ms of meer) komen doorgaans doordat er iets binnen je netwerk de volledige upload of download gebruikt. Tenminste als je op een half duplex lijn zit,( ADSL of VDSL).

Een veelvoorkomende oorzaak bij veel mensen met dit soort problemen is vaak het hebben draaien van cloud diensten of backup services.

-icloud
-onedrive
-google drive
-norton backup
Etc...

Het kan ook een storing zijn mbt netwerkcapaciteit van de provider. Dit zul je moeten uitvragen bij Online.
 
forthewoods
thx voor je tip, dat moet normaal helpen..ook als de google DNS server worden gebruikt. Helaas lag ons probleem idd aan het netwerk van online.

Ze hebben onderzoek gedaan en belooft het tot 5-11 op te lossen..

now we wait and see..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding timed out', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 jun 2018
Advertentie