obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox met Sitecom WL 025
Jannis
Nadat ik was overgestapt op ADSL Family met een LB kreeg ik de Sitecom alleen aan de praat met de instructies die ik via dit forum had gevonden.
Dwz. Firewall poort in de LB openzetten op 4662 en IP 192.168.1.30 en de Sitecom op hetzelfde IP adres instellen en meestal moest ik ook het Orange DNS adres handmatig instellen.
Dat werkte tot voor kort.
Mijn LB is bijzonder instabiel en moet ik zeer regelmatig resetten. Probleem is dat je dan ieder keer die instellingen op de LB en de Sitecom opnieuw moet maken.
Sinds een week merk ik echter dat die instellingen niet meer nodig zijn. Na een reset van de LB blijft het spul gewoon draaien zonder een Firewall poort open te zetten. Is dit toeval of is er iets verandert in de LB firmware?
Mijn huidige LB software versie is 3202WNLB_222034 en dat is volgens mij niet veranderd...

Ra, ra hoe kan dat???

Jannis
 
Richard
Geen idee. Normaliter na een herstart van de Livebox blijven de instellingen bewaard.
Alleen als er echte een harde reset gegeven word verdwijnen de instellingen in de Livebox.
Waarom de instellingen in de Sitecom dan ook verdwenen is mij een raadsel want dat staat er compleet los van.

Poort 4662 is voor Emule, nietwaar?

Greetings, Richard.
 
Wanabo
Is die Sitecom draadloos? Misschien heeft iemand je sitecom op die manier gereset.

Edit; Lees net in de titel dat het de wl 025 betreft, die heb ik zelf ook. Dus draadloos.

Heb je draadloos de encryptie aangezet??
Wat is de firmware van die sitecom? Hierzo Firmware Version: Version 1.1 Release 05
Gewijzigd door Wanabo op 14 november 2006, 19:57
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Jannis
Tot voor kort moest ik na een harde reset van de LB de Firewall poort opnieuw openen en als volgt configureren:

Firewall configuratie.

Naam : SL 025
Toegang geactiveerd : ja
Protocol : TCP
Van poort : 4662
Tot poort : 4662
Lokaal IP-adres : 192.168.1.30

Sinds een week blijkt de Sitecom (firmware Version 1.1 Release 02) ook te werken zonder dat de Firewall poort geconfigureerd wordt.
Prima als dat zo blijft werken want het was altijd een heel gedoe alles weer goed in te stellen als ik mijn LB had moeten hard resetten.
Mijn SL 025 heeft zich nu zonder dat ik er iets aan heb gedaan op 192.168.1.12 ingesteld. Er zijn geen andere gebruikers via de draadloze verbinding. De WEP encryptie gebruik ik nog niet ivm de problemen met mijn LB.

Jannis
 
Richard

Quote

Mijn SL 025 heeft zich nu zonder dat ik er iets aan heb gedaan op 192.168.1.12 ingesteld

Misschien heeft ie een nieuw ip van de Livebox gekregen?

Eigenlijk kun je in die situatie beter de dhcp van de Livebox uitzetten en de Sitecom een vast ip geven (en dan natuurlijk ook het ip adres van de livebox als DNS en Gateway aangeven).
Dan blijft een en ander ook vast staan.
Tenminste als de kabel van de livebox de WAN poort van de Sitecom in gaat.

Greetings, Richard.
 
Jannis
Ik heb net mijn LB en Sitecom router een harde reset moeten geven omdat telefonie en internet was uitgevallen.
Zonder dat ik enige handmatige instelling heb gemaakt werkt alles weer goed. Het lijkt erop dat de LB uit zichzelf een poort toewijst aan de router, 192.168.1.10 deze keer.
In de Firewall tab van de LB staat uiteraard geen poort gedefinieerd na de harde reset en als ik een poort open zet staat die al ingesteld op 192.168.1.10

Het lijkt er dus op dat instellingsmethode (firewall poort open zetten op de LB etc.) van dit forum niet meer nodig is.

Ik wil toch ook jouw instelling proberen maar hoe is me niet helemaal duidelijk. Jij schreef:

Eigenlijk kun je in die situatie beter de dhcp van de Livebox uitzetten doe je dat door in de DHCP tab van de LB te kiezen voor Stoppen'? en de Sitecom een vast ip geven (en dan natuurlijk ook het ip adres van de livebox als DNS en Gateway aangeven). Moet je dan 192.168.1.1. voor DNS en Gateway instellen op de Sitecom?
Dan blijft een en ander ook vast staan.
Tenminste als de kabel van de livebox de WAN poort van de Sitecom in gaat.

Ja, dat doet ie.

Jannis
 
Richard

Quote

uit zichzelf een poort toewijst aan de router, 192.168.1.10 deze keer.

Dat is geen poort, dat is een ip adres. Da's wel een belangrijk verschil.

Quote

doe je dat door in de DHCP tab van de LB te kiezen voor Stoppen'?

Als het goed is wel, en anders via telnet en die methode staat in de faq beschreven.

Quote

Moet je dan 192.168.1.1. voor DNS en Gateway instellen op de Sitecom?

Correct.

Maar nogmaals... het enige wat je dan hebt is een vast ip adres en je sitecom zal dan de ip adressen aan de pc's gaan uitgeven.
Als tenminste DHCP in de Sitecom actief staat.

Wat je dan nog niet hebt zijn port-forwardings, dat is dus die 4662.
Het werkt ook zonder, maar dan zul je geen high-id kunnen krijgen bij emule.

Greetings, Richard.
 
Jannis
Het is me niet gelukt om met de door je opgegeven instellingen internetverbinding te krijgen.
DHCP kon ik eenvoudig stoppen op de LB.
Op de Sitecom router kreeg ik met IP 192.168.1.10 en Gateway 192.168.1.1 wel Skype verbinding (Skype lampje van grijs naar groen) maar geen normale internettoegang wat ik ook probeerde. Beide instellingen op 192.168.1.1 werkte helemaal niet
Ik geef het op. Mijn kennis van wat ik precies doe is niet voldoende.
Na een harde reset van de Sitecom en LB kreeg ik alles weer aan de praat. Pfff.......
In ieder geval bedankt voor je moeite!
Groeten
Jannis
 
Richard
Hmmz.. vreemd want normaliter als je voor Gateway EN dns server het ip van de Livebox opgeeft, zorgt de Livebox voor verdere afhandeling daarvan. Misschien dat een firewall op een van de routers of pc het probleem veroorzaakte.

Maarja, ik ben al blij dat je de boel weer aan de praat hebt gekregen, misschien is het 't beste het zo te laten als het nu zo werkt.

De moeite is graag gedaan hoor, daarvoor werken we immers mee aan dit forum.Smile
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox met Sitecom WL 025', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Huawei HG655D en sitecom Wl611 Algemeen : 2 14 aug 2014
Huawei HG655d, Sitecom extender & netwerkprinter Huawei configuratie en problemen : 2 18 mrt 2014
Sitecom WLM 4600 Eigen modem configuratie en problemen : 8 27 sep 2013
Advertentie