obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Van 12 naar 8 Mb en wie doet dit?
Art
Ongevraagd op 21/9/2016 een nieuw abonnement gekregen met het KPN netwerk dat 30 Mb zou leveren.
Mijn snelheid is van 12 Mb naar 8 Mb gegaan sinds omzetting.
De prijs is door het (betere) netwerk van de KPN omhoog gegaan.
Dat is dus een dubbel nadeel, je betaald meer voor minder.

Volgens de overeenkomst waarvoor betaald wordt zou maximaal 30Mb geleverd worden, ik krijg nu dus maar een kwart van de snelheid.
Navraag bij de klantendienst leert dat die ook werken met het niet bijgewerkte profiel van 20 Mb, en niets kunnen wijzigen want er is een aanvraag die nog verwerkt moet worden, dat moet wel de 30 Mb zijn die niet gegeven wordt.
Er is een nieuw modem gestuurd omdat er geen service door Online kon worden gegeven met het Huawei modem.
Onzin natuurlijk ik heb eerder een techneut aan de telefoon gehad die alles wel kon zien met het Huawei modem.
Het ZyXel modem is wel een verbetering wat zend sterkte betreft en de gigabite router dus hier ben ik wel blij mee.

Volgens E Zilly waar het IT gebeuren van Online is belegd, is hun streven een constante service te verlenen zoals water uit de kraan komt.
Gelukkig doen ze dit nog niet want dan is de waterdruk wel verdwenen.
Hun gelikte website geeft toch een beeld dat er in de marketing en de uitvoering geen aansluiting is.
Spijtig dat door de fusie met Canal Digitaal en de KPN met een incompetent management alleen de facturering goed werkt.
Het overgaan van ADSL naar een VDSL netwerk is natuurlijk fantastisch, maar daar heb je wel de juiste mensen voor nodig.
Momenteel zit ik nog steeds op ADSL dus voor mij is niets in het netwerk veranderd behalve de snelheid.
Ook is het maar de vraag of de snelheid echt omhoog gaat als je ver van de centrale zit, de demping is bij VDSL een groter probleem dan bij ADSL.
Voorlopig blijft de omzetting een dilettante vertoning die al weken duurt .
Maar we wonen in een land met de mogelijkheid ook via de TV kabel nog een abonnement af te sluiten, dus ik zie die handel nog even aan.
 
Tiger
Toen ik omgezet was naar de KPN lijn ging ik van 16.5 naar 7-8 en na de overzetting van het nieuwe abonnement ging ik pas omhoog in down en uploadsnelheid.

Tevens is de de site met het overzicht van MijnOnline gewijzigd want er staan veel gegevens niet meer op.
Kan komen door de wijziging dat dit nog bijgewerkt moet worden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van 12 naar 8 Mb en wie doet dit?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 16 07 nov 2016
Advertentie