obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk
gvmelle
Ik ben nu ook overgegaan naar 30/3 VDSL2. Mijn Fritzbox 7490 ingesteld op VLAN met VLAN ID 1001 en de rest zoals op ADSL2+ (Bridged, ontain IP address automatically (DHCP). vorig DSL niet aangevinkt en ook gewoon Annex A laten staan. Na een half uur was alles werkend. Ook mijn SIP phones (VoiBuster en budgetphone werken weer.

dit geeft speedtest: Region%20capture%202
Gewijzigd door gvmelle op 15 november 2016, 08:59
 
Tiger

Quote

gvmelle schreef:

Ik ben nu ook overgegaan naar 30/3 VDSL2. Mijn Fritzbox 7490 ingesteld op VLAN met VLAN ID 1001 en de rest zoals op ADSL2+ (Bridged, ontain IP address automatically (DHCP). vorig DSL niet aangevinkt en ook gewoon Annex A laten staan. Na een half uur was alles werkend. Ook mijn SIP phones (VoiBuster en budgetphone werken weer.

dit geeft speedtest: Region%20capture%202

Dit ziet er super uit hoop voor jou dat dit ook zo blijft.
 
frankvdz
Ik heb ook een Fritzbox 7490. Na dikke ellende met online.nl na omzetten van adsl2 naar vdsl2 heb ik met hulp van info op deze site mijn internet weer werkend gekregen. Echter mijn voip accounts werken niet. Wat moet er aangepast worden om voip weer werkend te krijgen?
 
gvmelle
Dat staat bij mij net zo als voor de migratie. Niets aan veranderd dus. Kijk bij systeem > event log > tabblad telefoon of ze geregistreerd staan. Indien niet misschien nog een keer een reconnect doen.
 
frankvdz
Inmiddels mijn telefonie weer werkend. Onder het tabblad "line setting" en "Voice packets" heb ik "VLAN" aangezet met daarbij VLAN ID 1001 ingevuld. Ook om te zorgen dat de Fritzbox bij VDSL2 het internet werkend heeft, hoeft bij "Account information' "Internet connection' "Connect settings" bij "VLAN ID" 1001 ingevuld te worden en bij "VPI" en "VCI" 8 en 35 ingevuld te worden. Niet echt moeilijk maar je moet het alleen weten. Alleen erg jammer dat Online geen service levert en direct afhaakt als je hun eigen modem niet gebruikt.
 
gvmelle

Quote

frankvdz schreef:

Inmiddels mijn telefonie weer werkend. Onder het tabblad "line setting" en "Voice packets" heb ik "VLAN" aangezet met daarbij VLAN ID 1001 ingevuld.

Wat hier boven staat is niet nodig. Bij mij werkt voipbuster en budgetphone prima zonder dat "use VLAN for internet telephony" is aangevinkt.

Wat hier onder staat is echter absoluut noodzakelijk. Dus verander hoeft maar in moet. Smile

Quote

Ook om te zorgen dat de Fritzbox bij VDSL2 het internet werkend heeft, hoeft bij "Account information' "Internet connection' "Connect settings" bij "VLAN ID" 1001 ingevuld te worden en bij "VPI" en "VCI" 8 en 35 ingevuld te worden. Niet echt moeilijk maar je moet het alleen weten. Alleen erg jammer dat Online geen service levert en direct afhaakt als je hun eigen modem niet gebruikt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Advertentie