obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie
Hans
Beste forumleden,

Na jaren geleden begonnen te zijn met de Livebox van Wanadoo en wegens een defect modem over naar het Huawei HG655d modem waarbij wij nog origineel een vaste KPN-telefoonlijn naast de VOIP-telefonie van Online hebben lopen wij nu tegen een probleem aan.
Afgelopen week zijn we wegens een defect Huawei modem overgegaan naar een ZyXEL VMG8324-B10A modem dat volgens de Online monteur ook met behulp van één telefoontoestel de beide telefoonlijnen (vaste telefonie van KPN en VOIP-telefonie van Online) kan combineren.
Doordat na aanmelding van het nieuwe modem bij Online het 3 werkdagen duurt voordat de VOIP/telefonie pas geactiveerd/geregistreerd zal zijn heeft de monteur alvast via de splitter de vaste KPN telefoon aangesloten.

Ik kan helaas nergens in de modem beschrijving lezen hoe ik de originele telefoon configuratie (vaste telefonie van KPN en VOIP-telefonie van Online) met het ZyXEL VMG8324-B10A modem kan realiseren. Ofwel dat ik "beide telefoonlijnen" weer gecombineerd op één telefoontoelstel kan aansluiten.

Heeft één van uw leden dit eerder bij de hand gehad en wat voor oplossing heeft u daarvoor gebruikt?

Alvast reuze bedankt voor de genomen moeite.
Gewijzigd door Hans op 05 december 2016, 08:36
 
Hans
Beste Ronsworld,

Reuze bedankt voor je reactie.
Toen ik dit ZyXEL VMG8324-B10A modem vergeleek met het oude/defecte Huawei HG655d modem kreeg ik al zo'n vermoeden.

Zijn er volgens u nog andere optie's (extra electronica) waarmee ik dan de PTSN vaste telefonie van KPN en SIP-telefonie van Online wel zou kunnen "combineren tot één lijn met en één toestel?

Het is mij een raadsel waarom Online geen rekening houdt met de van oorsprong Wanadoo klanten die deze telefonie configuratie hebben door van een modem met deze optie naar een modem zonder deze optie over te gaan. En dat de technische mensen van Online gewoon beweren dat het wel mogelijk is. Ja met twee telefoontoestellen maar dat werkt zo onhandig met één Profoon CX-6 telefooncentrale.
Gewijzigd door Hans op 05 december 2016, 15:17
 
Hans
Beste Ronsworld,

Reuze bedankt voor de tip.
Ik heb zojuist Ano via de Online Gebruikers Groep benaderd om hem te vragen over de werking van het TP-Link modem en de haalbaarheid om dit zelf voor gebruik met Online internet en POTS & SIP telefonie in te stellen.
Als ik dat zelf zou kunnen doen en Online daar geen problemen mee zal maken.

Groet, Hans
 
Hans
Beste Ronsworld,

Ik heb met Ano allerlei opties bekeken met daarbij de weinig behulpzame Online service.

Om kort te gaan Online heeft iets te vlug en niet doordacht dit ZyXel VMG8324-B10A modem aangekocht
en er te laat achter gekomen dat dit modem geen volledige vervanger van het HuaWei HG655d modem is.

Doordat de Online service ten strengste afraad om andere modems te gebruiken dan die zij beschikbaar
stellen en daar geen ondersteuning leveren heb ik besloten om de SIP-lijn op een nieuwe DECT-telefoon
met 3 satelieten aan te sluiten.
Het voordeel van deze configuratie is dat we dan tegelijkertijd met 2 lijnen (KPN PSTN en Online SIP) kunnen
uitbellen en gebeld worden.
Zie voor de verdere communicatie met Ano: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_52932


Reuze bedankt Ronsworld voor je advies maar hier moet ik helaas als niet kundig genoeg afhaken en kiezen
voor een duidelijke en werkzame situatie die ook voor de huisgenoten begrijpelijk is.
Misschien komt Online nog eens met een nieuw modem waarin deze optie wel aanwezig zal zijn.

Hierbij kan deze topic worden gesloten.
Gewijzigd door Hans op 07 december 2016, 20:52
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Advertentie