obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je vragen over email
 Onderwerp afdrukken
Gratis email verdwijnt per 31 Jan
Lio
Sinds ongeveer 1995 heb ik een gratis emaiaccount. Het begon met dolfijn.nl dat werd overgenomen door ilse.nl, dat werd weer overgenomen door nog een aantal providers: orange, tiscali en tenslotte door online.nl.Het emailadres werd altijd gewoon meegenomen met de belofte dat het altijd gratis zou blijven. Tot ik vandaag een bericht kreeg dat het afgelopen is met de pret. De online emailservice is erg goed maar gaat nu 4 euro per maans kosten. Het is jammer dat het op deze manier moet aflopen. Ik hoopdat online hier op terugkomt en zich houd aan de belofte dat de email gratis blijft voor oude dolfijn.nl klanten.
 
Tiger
Ik zie het probleem niet want bij al die providers was het e-mailadres standaard gratis je had het ook tijdig kunnen omzetten naar een hotmail adres dan was je niet van Online en anderen afhankelijk.
 
mRcan
Online doet nog meer dan dat behalve van zo'n gekke dingen!
Je wilt niet eens weten wat die bij mij heeft geflikt. Ah ja na deze maand ga ik ze verlaten!
Ben er klaar mee na jaren lang klant. Blijkbaar geen klant koning zie ik bij ze! Grrrrr
IT-Person
 
Lio
Het gaat hier om echt gratis email, dus ook voor mensen die geen abonnement bij online hebben. Dat wordt al lang niet meer uitgegeven maar was nog voor oude klanten van dolfijn.nl. Jammer, dat men meent dat te moeten stoppen.
 
jms319
Online is niet de enige die stopt/is gestopt met het gratis aanbieden van email-adressen.

Ik heb hetzelfde in 2015 gehad met mijn gratis adres(sen) bij (uiteindelijk) Telfort. Ik heb ooit (omstreeks 1999/2000) een 'gratis' internetaccount met e-mailadres @wish.nl-account (wel voor 5 euro of gulden administratiekosten) geopend via Wish internet Wink. Dat was destijds internettoegang via een inbelmodem (telefoon), homepageruimte en een emailadres. Destijds was het echt een superaanbieding omdat 'gratis' internettoegang, homepageruimte en een emailadres toen nog niet bestond (alleen Hotmail was er al volgens mij maar dat was alleen een gratis emailadres). Het betaalde zichzelf voor Wish vast terug via de telefoonkosten die je moest maken bij het inbellen. Het emailadres verhuisde diverse malen mee (van Wish via Tiscali naar Telfort). Maar 4 euro per maand gaan betalen vond ik in 2015 wel heel erg veel voor een emailadres met een heel erg beperkte ruimte (maximaal 10 MB of zoiets). Zelf haalde ik de mail die daar nog binnenkwam automatisch binnen naar mijn gmail-account waar wel veel meer dan voldoende ruimte was (17 GB) en heel veel meer mogelijkheden (voor een vriendenprijsje van 0 euro zelfs) en maakte de in/uitbox bij Telfort automatisch leeg zodat er wat ruimte overbleef voor een volgende bericht. De inbelservice via de telefoonlijn en homepageservice zijn door Telfort in 2015 ook gestopt (omdat er inmiddels door andere opties, zoals ADSL/VDSL ook nog maar heel weinig gebruik van werd gemaakt).

Vanuit de internetprovider kan ik het me voorstellen dat ze de emailadressen niet meer gratis aanbieden. Wel heel jammer voor ons, gratis emailklanten, maar vele gratis 'klanten' kosten hen uiteindelijk toch geld om de service en systemen in de lucht te houden en het levert hen helemaal niets op. Mooie gelegenheid dus voor ze om te proberen je als klant te verwelkomen zodat je emailadres niet vervalt. Er is al een alles-in-1 pakket voor maar 38,- per maand. Da's wel heel veel handiger dan 36,- per jaar betalen voor alleen een los emailadres (als je dat echt wilt behouden).

Het door gmail laten ophalen van de email bij een andere provider werkt voor mij heel goed (en zoiets is vast ook bij Hotmail en andere gratis providers in te stellen), dus dat heb ik erin gehouden voor andere providers (indien nodig). Het adres van de internetleverancier gebruik ik zelf nooit, want stap je over, dan verdwijnt ook je mailbox... Wat dat betreft heeft Tiger helemaal gelijk. Ook zijn al je ontvangen/verzonden berichten en bijlagen, contacten, etc. weg als je die niet (via bijvoorbeeld pop3 in een emailprogramma) hebt bewaard op je computer of hebt doorgesluisd naar een andere gratis provider. Je moet helaas ook aan iedereen weer een nieuw emailadres doorgeven zodra je weer overstapt. Niet echt handig dus. Mijn Telfort-adres heb ik dus in 2015 gewoon opgezegd (wel met pijn in mijn hart, hoor!). Zij blij (en ik ook) Wink.

Onderstaand mailtje (ter info) ontving ik destijds van (c)Telfort:

Quote

Herinnering: Telfort stopt met aanbieden van gratis mailboxen over een paar dagen

Beste heer/mevrouw,

Je maakt nog gebruik van één of meerdere gratis Telfort mailboxen met het volgende hoofd e-mailadres:

@telfort.nl

De volgende e-mailadressen horen daar ook bij:
@tiscali.nl, @wish.net, @wish.nl, @wishmail.net, @wishmail.nl

Wij gaan per 3 augustus 2015 stoppen met het gratis aanbieden van deze dienst. We hebben je al eerder per mail hierover geïnformeerd. Heb je inmiddels je keuze al doorgegeven, dan kun je deze mail als niet verzonden beschouwen.

Wat betekent dit voor jou?

Wil je je e-mailadres(sen) behouden en ben je geen Telfort Internet klant? Je kan je e-mailadres(sen) behouden voor 4,- per maand of gratis als je Telfort Internet klant wordt. Je hebt al een Alles-in-1 pakket van Telfort voor 38,- per maand. Je betaalt geen activatiekosten.

Ben je al Telfort Internet klant? Je behoudt dan gratis je e-mailadres(sen). Helaas beschikt Telfort niet altijd over volledige persoonsgegevens van gebruikers van gratis e-mailadres(sen). Daardoor kunnen wij niet de koppeling maken met je Telfort Internet abonnement. Bevestig daarom dat je je gratis e-mailadres(sen) wilt behouden, zodat wij de koppeling kunnen maken met je Telfort Internet abonnement.

Wil je je e-mailadres(sen) verwijderen? Laat dit ons dan weten. Wij sluiten deze dan automatisch voor je af per 3 augustus 2015.


Maar Lio, ik vind het wel heel vervelend voor je dat het emailadres gaat vervallen, net als bij mij, tenzij je er een behoorlijk bedrag voor betaalt maar veel andere opties zijn er helaas niet om het e-mailadres te behouden! Zeker heel vervelend dat ze je ooit hebben beloofd dat het adres altijd gratis zou blijven. Als je dat zwart op wit hebt, kun je er misschien nog met Online over onderhandelen.
Eigenlijk jammer dat je het emailadres dat je van je provider krijgt niet uit je abonnement kunt slopen! Zou je zomaar bijna 4 euro kunnen schelen in maandelijkse abonnementskosten gezien de prijs voor een los emailadresWink! Succes in elk geval met bedenken wat je gaat doen! Ik hoop dat je toch een goede oplossing vindt.

De enige andere mogelijkheid voor jou zou nog kunnen zijn om over te stappen naar Online (zodra dat kan) en tot die tijd 4 euro per maand betalen voor het emailadres zodat het behouden blijft. Misschien is het een optie voor je om te overwegen maar of dat de moeite waard is, is de vraag.

Groet en fijne jaarwisseling gewenst!

jms319
 
Lio
jms319, ik heb een aantal jaar geleden ook al eens een abonnement bij Online gehad, maar dan kreeg je een ander emailadres en ik geloof dat ze de naam zelf verzonnen hadden, niet erg handig of herkenbaar. Mijn eigen oude online-adres stond hier helemaal los van dus ik denk niet dat je dat adres kunt gebruiken als je nu wel lid wordt van Online. Maar niet getreurd, ik heb nog een live.com account van Microsoft. En natuurlijk Gmail. Alleen vind ik de interface bij Online (Zimbra webmail) wel een stuk beter.
 
jms319
Hoi Lio,

Bij Telfort stonden de adressen ook blijkbaar los van het abonnement dat je van ze 'kreeg' maar blijkbaar konden ze de oude adressen wel overzetten als je klant werd. Misschien kan Online dat ook. Je kunt het navragen want je weet maar nooit.

Gmail kun je ook met/vanuit instellingen aanpassen aan je wensen. Mocht je dat nog niet hebben gedaan, kun je daar nog eens naar kijken of er wat handigs voor je bij zit. Zal bij Live ook wel mogelijk zijn maar daar heb ik weinig of geen ervaring mee. Gelukkig dat je nog andere accounts over hebt.

Het emailadres dat ik van Online kreeg was een gewoon, logisch adres (naam@online.nl). Maar misschien is dat tegenwoordig anders en mijn naam komt niet zo vaak voor. De grootte van die mailbox is ook maar 20 mb, zag ik.

Meestal gebruik ik een emailprogramma op de PC in plaats van de webinterface. Vind ik meestal handiger dan de webinterface. Maar dat is een persoonlijke voorkeur.
 
Techguy
Hi Lio, herkenbaar dit. Ik had ook nog een oud account onder een heel oud klantnummer van zonnet ergens. Ik had ook een mailtje gehad dat de mail ophield in januari.

Ik heb gebeld en het werd binnen ongeveer 5 minuten nog overgezet naar m'n nieuwe klantnummer! Ze kunnen het dus volgens mij wel.

Ze hebben toen ook nog de grootte van het account verhoogd naar 5GB, vet tof wel!

Misschien kunnen ze dit voor jou ook nog! als je mailadres nog actief is lijkt me dat mogelijk.
 
Lio
Hallo Techguy,

Bedankt voor de tip, ik zit momenteel in het buitenland dus bellen gaat lastig, maar misschien kan ik ze een email sturen. Het emailaccount doet het nog wel(misschien hebben ze het ook overgezet). Het is zeker de moeite waard als je een account al 20 jaar hebt.

Wat heb jij als reden opgevoerd? Dat er beloofd was dat het altijd gratis zou blijven? Het is wel zo dat ik nu helemaal geen klant ben bij onlinel.
 
Techguy
Ah das jammer Lio, ik denk dat ze dan niet kunnen uitwijken. Ik ben nu nog steeds klant maar had nog een oud klantnummer. Maar je kan het allicht vragen!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gratis email verdwijnt per 31 Jan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Actie: Gratis Fox Sports 1, 2 en 3! Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten : 1 02 aug 2019
email instellingen Algemeen : 2 02 feb 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Gratis webhosting verdwijnt bij Online Webspace : 9 15 jan 2017
Advertentie