obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Zyxel DNS
window
Goedemorgen,

Weet iemand hoe ik de dns ven de zyxel kan veranderen?
De huidige dns staat op 194.134.216.6, terwijl de online dns 194.134.5.55 is.

Ik heb sinds nov. 2016 de 100mb verbinding maar ik mag blij zijn als ik 40mb haal.

Ook werkt de wps niet goed want als ik met een apparaat een WiFi verbinding wil maken krijgt ik, na 't invullen van 't WW, een IP adres waarmee geen verbinding met 't internet gemaakt kan worden.

Ik moet dus op elk apparaat een statisch IP adres en statisch dns instellen.
Ook is de verbinding onstabiel, kan zomaar uitvallen, ook openen de verschillende opties pagina's in het modem heel langzaam.
De optie "netwerk service/DNS" gaat niet open dus ik kan daar niet inkomen.
Ik heb natuurlijk al heel veel contact gehad met online, met heel veel verschillende "experts" maar dat heeft niet erg veel geholpen, krijg steevast het advies " U moet het modem ff resetten" mijn antwoord dat ik dat inmiddels mss wel 20x gedaan heb lijkt niet over te komen.

Online heeft ook nog een firmware update gedaan maar ook dat heeft niet geholpen.

Ik denk zelf dat er een conflict is met de dns servers met de huidige dns in het modem en de originele online dns servers, ik kan de dns wel veranderen op de pagina "netwerk service/dns waarden" maar dat veranderd de originele modem dns niet dus helpt zodoende ook weinig.

Ik dacht probeer een antwoord op het forum te vinden maar ik denk dat 't dinsdag weer voor de zoveelste keer bellen zal worden want ' t zal erop neer komen dat ik een nieuw modem moet krijgen, wat ook al door mij geopperd is, maar blijkbaar willen ze dat zolang mogelijk uitstellen.
 
Lutz
Ik heb geen Zyxel modem. Online zal je wel verteld hebben een harde reset de doen en ik ga ervaan uit dat dat ook is gebeurt. Maar wat ik niet lees: werd er een harde reset uitgevoerd nadat Online de software had bijgewerkt? Ten tweede zal ik na de harde reset en het doorstarten van de modem nog een keer het modem voor een paar minuten van de netvoeding afhalen. Ik lees verder dat het modem verouderde DNS server instellingen gebruikt. Gezien dat het Zyxel modem van Online per DHCP zijn IP adres en DNS server adressen krijgt lijkt het alsof de fout bij Online zit. Blijkbaar is je profiel verouderd. Ervoor moet je met Online bellen.

Probeer eens in het modem zelf de DNS server vaan google in te stellen en in het modem op te slaan. Start vervolgens een computer opnieuw en controleer welke DSN servers de computer dan heeft.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
window
Hoi Lutz,

Bedankt voor je reactie.

Wat jij zegt betreft de reset is idd allemaal gedaan.

Maar wat je zegt betreft een verouderde profiel zou je weleens gelijk in kunnen hebben omdat ik in 't verleden bij planet.nl een abbo gehad heb en dat was een kpn bedrijf en dus ook een KPN lijn.
Nu zit sinds kort online ook op de KPN lijn en mss zit daar de crux (kreeg ook ineens weer mijn planet email adres te zien in een email van online)

De DNS servers heel vaak veranderd en opgeslagen maar dat veranderd niks.

Ik ga dinsdag maar weer gewoon bellen want ik denk dat als ik de pagina "netwerk service/DNS" zou kunnen openen dat het probleem opgelost kan worden.

Groet,
Window
 
Lutz
Indien je op de Zyxel een ander DNS server instelt en de Zyxel via DHCP IP adressen uitgeeeft dan moet te Zyxel de handmatig ingevulde DNS adressen uitgeven.

Tenminste indien Online de firmware goed heeft laten aanpassen.

Ik zal bij hun zeuren dat het modem niet goed is.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
window
Hoi Lutz,

Idd het klopt, de DHCP doet dat ook, maar het zijn de verkeerde DNS servers die ik vervolgens krijg en ook het IP adres en Gateway adres is verkeerd.

Vandaar dat ik steeds alles statisch moet maken, alleen de computers hoef ik niks aan de doen (zijn wel langzaam) maar alles met WiFi is ellende.

Gr,
Window
 
Lutz
Heb je dan het IP adres van de modem verandert?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
window
Nee aan 't IP van het modem heb ik niks veranderd.
 
window
Statisch....
window voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
window
Automatisch verkregen IP en DNS.
window voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Lutz
In de plaatjes heeft het modem verschillende lokaal IP adressen ... Heb je het adres tussen de tijd veranderd?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel DNS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie