obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7490 als vervanger van Huawei
timterhorst
Om de TV werkend te krijgen is nog niet gelukt, wel vond ik ergens dat de TV een eigen IP adres heeft. In de Huawei zie je inderdaad ook dat er meerdere WAN verbindingen aangemaakt worden, en ik zie twee verschillende IP adressen.
Weet alleen niet hoe dit in de FB in te stellen is.
Dit vond ik hierover bij AVM :
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...FRITZ-Box/
En dan zal er ook nog iets met port forwarding moeten gebeuren misschienHelpless. Helaas heb ik onvoldoende kennis hiervan, en voorlopig ook geen tijd om te leren.
Oplossing voor nu is daarom : de online.nl app op de smartphone, en dan naar het TV toestel streamen . . .
Gewijzigd door timterhorst op 23 januari 2017, 10:20
 
dutch flash

Quote

timterhorst schreef:

Dank jullie wel voor dit topic , heb er veel aan gehad. Mbt het veranderen van het mac adres:

voor de FB7490 met OS versie 06.52 heb ik het zo gedaan gisteren:

Ga naar Internet -> Account Information

onder Connection kies de optie External Modem or router.

onder Connection Settings klik op Change connection settings

en dan zie je onder FRITZ!Box MAC Address het mac adres dat je verandert in het mac adres van het online.nl modem.

daarna opslaan, en vervolgens onder Connection de optie Connecting to a DSL line selecteren en opslaan.

Werkte voor mij, hoop dat iemand er wat aan heeft.

Wat nog niet werkt is de TV, krijg wel het menu maar geen beeld. Iemand een tip ?



Hallo,

Ik ben vandaag ook omgezet naar het KPN netwerk.En je raad het al, probleem.
Ik heb ook een 7490, en krijg geen internet verbinding.
Heb precies gedaan wat hier boven is beschreven, maar krijg geen internet verbinding.

Als ik onder Connection Settings klik op Change connection settings, krijg ik een melding
15etpg3
Wat doe ik verkeerd.(mac adres staat goed genoteerd)

Alles heeft prima gewerkt met de modem, tot de overzetting !!

p.s. heb een 30/3 verbinding.


DutchFlash
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
dutch flash

Quote

Ronsworld schreef:

Nadat je dit alles gedaan hebt wat er nu staat moet je de internet connectie weer terugzetten naar "connecting to a DSL Line".
Dus niet laten staan waar je het MAC adres hebt ingeklopt.

Ron.


Hoi Ron.

Dat heb ik gedaan, maar krijg geen internet verbinding.
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
dutch flash

Quote

Ronsworld schreef:

Dan moet je die melding niet meer krijgen, die krijg je namelijk alleen als je die "external modem or router" aangeklikt hebt.
Wel op apply geklikt toch? Eventueel een restart van de FB, spanning er een minuutje af en dan weer aanzetten (dus geen reset)??


Ik snap er niks mee van, alles nog een paar keer gelezen.

Ik onderneem de volgende stappen.

1.kies de optie External Modem or router.
2.klik op Change connection settings(Ik moet de Downstream invullen.anders krijg ik een melding,als ik niks invul.
3.Ik verander het mac adres,wat in de huawei staat.
4.Nu druk ik op Apply, en krijg een melding. Over lan/wan poorten die anders zijn.Druk op ok.
5.Krijg nu deze melding:The procedure was concluded successfully. The Internet connection will be checked soon.
6.Druk op ok, Krijg dan deze melding:The Internet connection check failed. The reason for the error could not be determined.
7.Druk op ok,Kom weer in begin scherm.(acccount information)
8.ik verander de instelling.External modem or router naar Connecting to a DSL line.
9.Druk op Apply,Krijg dan de melding:The procedure was concluded successfully. The Internet connection will be checked soon.
10.Druk op ok,Krijg de melding:The Internet connection check failed. Faulty DSL connection. Make sure the DSL cable is connected properly.
11Druk op ok, en kom weer in het begin scherm.(acccount information)

Wat doe ik verkeerd ??
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
dutch flash

Quote

Ronsworld schreef:

Het enige wat ik nog mis is dat je na punt 8 bij change connection settings ook VLAN ID 1001 VPI 8 en VCI 35 hebt ingevuld.
Voor de rest lijkt het mij oké wat je gedaan hebt.


Die staan ingevuld.
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
dutch flash
Hoi Ron,

Ik WEET het niet meer.
Ook een fabrieks rest gedaan. En OOK geen internet verbinding te krijgen...

Wie o wie kan mij helpen ??

p.s.
Zelfs een FB 7630 geprobeerd, en ook geen internet mee te krijgen.

DutchFlash
Gewijzigd door dutch flash op 23 januari 2017, 21:18
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
dutch flash
Hij doet het weer mijn FB 7490...
Heb de modem de heel nacht(8 uur)aangelaten.
En verdomd, we hebben internet met de FB 7490 op het nieuwe KPN netwerk.


DutchFlash
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
timterhorst
YES !

Eindelijk is het gelukt om ook IPTV werkend te krijgen met de FB7490 als modem/router !!

Wat ik heb gedaan in hoofdlijnen:
1) FB ingesteld om internet+voip te ontvangen
staat hier op het forum op meerdere plekken uitgelegd, met VLAN = 1001 etc.
Daarna de configuratiefile opgeslagen (backup)
2) FB ingesteld om IPTV te ontvangen
idem als 1) maar dan met VLAN = 4
ook deze configuratie opslaan als backup
3) FB ingesteld met XS4ALL als provider
dit omdat ik las dat deze config wel werkt voor internet en tv
ook deze config opgeslagen
4) de config files naast elkaar gezet , en met knippen en plakken er een versie van gemaakt voor online.nl met als basis de xs4all config.

5) deze configuratie terug uploaden naar de FB lukt nu nog niet, omdat er een checksum inzit die niet meer klopt omdat de inhoud veranderd is.
Daarom de checksum berekenen en aanpassen met dit tooltje:
https://github.com/mementum/fritzchec...m/releases

6) file uploaden naar de FB

7) FB werkt nu goed, en ontvangt beide VLAN's correct (#1001 voor internet en #4 voor IPTV)

8) nu nog het TV signaal naar de settopbox krijgen; ik had ge-experimenteerd met een managed switch, dat werkt maar misschien kan het ook rechtstreeks vanuit een FB LAN poort.
Mijn setup: FB LAN poort 4 verbinden met switchpoort 8;
switch kent beide VLANs (4 en 1001) ook, switchpoort 7 en 8 zitten in VLAN 4; poort 7 (tagged) verbinden met de settopbox
en zo komt het tv signaal met VLAN tag 4 keurig aan in het tv kastje.


Update: Switch is niet nodig, van FB LAN poort rechtstreeks naar settopbox werkt, in ieder geval vanaf LANpoort 4

He heCheerBoxing

Zo, nu weer tijd besteden aan de rest van mijn leven Wink
Gewijzigd door timterhorst op 05 februari 2017, 15:26
 
Tiger
timterhorst, Knap gedaan Chapeau chapeau nu maar hopen dat Online niet meer gaat blokkeren zodat dit ook niet meer mogelijk is.
 
Paniz
Hoi

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb nog steeds een oude thomson router die t prima deed tot ik de nieuwe zyexel kreeg. Klote ding.

Fritz box gekocht. Maar is die gewoon plug and play!
Of moet ik veel instellen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7490 als vervanger van Huawei', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Advertentie