obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
DSL valt steeds weg
eric12341234
Hallo,
Sinds een aantal weken zit ik nu bij online, maar zeer regelmatig heb ik dat de DSL wegvalt (en dus ook geen internet), waardoor er geen internet is voor +/- 5 min.
Ik heb een ZyXEL VMG8324-B10A modem. Ik heb al een reset van de modem gedaan en telefonisch contact gehad, toen de online.nl servicetool gekregen maar dit heeft het probleem niet opgelost. De kabel komt gelijk binnen op de router (geen splitter o.i.d. zit er tussen).
Heeft iemand enig idee hoe dit komt of hoe ik dit kan oplossen?
Veel dank,
Eric

p.s. ik weet niet zo goed wat ik verder moet aanleveren om extra informatie te geven zodat jullie mij kunnen helpen.
 
Lutz
Online kan de lijn monitoren en zien dat je modem tijdelijk wegvalt. Of ze sturen eerst een modem en monitoren achteraf. Dus je moet weer met online bellen!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger

Quote

eric12341234 schreef:

De kabel komt gelijk binnen op de router (geen splitter o.i.d. zit er tussen).

Zit de router nu rechtstreeks op het ISRA punt in de meterkast aangesloten of niet ?.
 
eric12341234
Bedankt voor de reacties.
Inmiddels weer gebeld met Online, na tweemaal met de technische dienst te spreken vermoeden ze dat het aan het modem ligt.
Ze gaan een nieuwe opsturen.

p.s. ja hij zit direct op ISRA punt.
 
Lutz
Is het modem al binnen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
eric12341234

Quote

Lutz schreef:

Is het modem al binnen?


Nieuwe modem is binnen. Dit heeft niet geholpen.
Toen weer met online gebeld, dat dit niet de oplossing was.
Vervolgens is er een monteur gekomen om opnieuw de kabel van het ISRA punt te leggen (hij gaf aan dat het daar aan lag).
Hij dacht dat het nu opgelost zou moeten zijn, na een paar uur toen hij weg was bleek dat de DSL nog steeds zeer regelmatig weg valt.
Ik ga morgen bellen voor een nieuwe afspraak.
Ik word er redelijk moedeloos van en mijn werk ook, ik moet telkens dagen thuis blijven om op de monteur te wachten.

Ik krijg de volgende melding op de modem op 192.168.1.1 (als hij wegvalt): The VMG8324-B10A cannot connect to Internet. Please check the connection between your modem and the VMG8324-B10A .
 
Lutz
Ik probeer de situatie te omschrijven: kabel vanaf ISRA punt tot modem door monteur vernieuwd, modem is vernieuwd, en nog steeds valt de lijn plotseling uit? Is misschien de lijn tussen ISRA punt en straatkast/wijkcentrale niet meer zo goed?

Dus opnieuw met Online bellen !
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
eric12341234
Er komt vanmiddag weer iemand langs die de lijn tussen ISRA punt en straatkast/wijkcentrale gaat controleren, ze vermoeden inderdaad dat het daaraan ligt.
Ik laat van me horen.
 
Tiger

Quote

eric12341234 schreef:

Er komt vanmiddag weer iemand langs die de lijn tussen ISRA punt en straatkast/wijkcentrale gaat controleren, ze vermoeden inderdaad dat het daaraan ligt.
Ik laat van me horen.

En Eric is de monteur al geweest en wat waren zijn bevindingen.
Ik hoop voor jou dat de oorzaak gevonden is zodat je weer probleemloos kan internetten.
 
eric12341234
Er is inmiddels iemand van KPN gekomen, die alles heeft nagelopen.
Die heeft wat aangepast in de straatkast. Dus het probleem is verholpen.
Veel dank voor alle hulp!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DSL valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie