obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
ZyXEL VMG8924 B10A van de WAN >< router
je_gelooft_het_niet
hi all,

DSL internet van online, hapert per dag van 24 uur, 3 tot 5 maal, led dsl uit, voornamelijk in de nacht uren, 30 sec tot 1 min.
BV radio uitzendingen via internet, is de link verbroken, en komt verbinding niet vanzelf terug.
Maar ook als de dsl uitvalt, kan ik niet meer bij mijn netwerk of //NAS opslag schijf komen, zodra de dsl er weer is, werkt ook //nas weer gewoon.
Heb een vrij nieuw modem van ZyXEL VMG8924 B10A , daar aan 8 poort router(1) maar heb ook nog een oude gloed nieuwe ICIDU wireless router 300N. model NI-707534 als ik de router(2) 300N wil gebruiken (wel op WIFI !) en de wifi van ZyXEL VMG8924 B10A uit schakel, hoe koppel ik dan deze aan het modem?
LAN<>LAN werkt alleen voor de //nas te gebruiken, zowel in router(1) als met het modem ZyXEL, zie wel dat er internet verbinding is, maar kan geen internet openen.
Ook de WAN<>WAN of LAN<>WAN of WAN<>LAN poorten van
modem/router(2) werkt het niet.
Hoe stel ik met modem in voor de WAN poort te kunnen gebruiken? (zowel op router(2) als op het
modem zit een WAN poort, toen ik begon met online, had ik een modem 'Thomson' zonder wifi erin,
daar achter een wifi modem 'Linksys' , die sloot ik aan op de WAN<>WAN poort met een kruis-kabel,
en werkt goed. had altijd verbinding met het thuis-netwerk via wifi (of dsl er wel of niet was)
Wat zijn de instellingen van het ZyXEL VMG8924 B10A modem, voor gebruik van de WAN >< router(2) ICIDU 300N. model NI-707534.
Met Vriendelijke groet,
wist _ik_het_maar
 
Tiger
Prioriteit no.1 is om eerst eens te achterhalen wat de oorzaak van de storingen is.
Heb je de storingen ook als je alleen maar de Zyxel aangesloten hebt of nadat je de 2e router hebt aangesloten.
En je hebt sinds kort een nieuw Zyxel modem had je die problemen ook al voordat je de Zyxel had ?.
Als dat niet zo is moet je toch eerst contact opnemen met de helpdesk eerst stabiel internet en dan stap voor stap wat je wilt doen.
 
je_gelooft_het_niet
Hallo Tiger,

met dank voor het meedenken,
-
heb al een tweede nieuwe Zyxel modem gekregen, daar zit het volgens mij niet in.
(bij de eerste Zyxel modem was de telefoon uitgevallen, was een andere fout.
-
Heb met online nooit storing ondervonden voor de omschakeling naar KPN netwerk.
-
De uitval van 10 sec tot 1 min is bijna altijd na: 1 uur s-nachts, (overdag merk ik niets van uitval), dan weer even over twee uur tot 1/4 over 2 , DSL komt van zelf weer terug, maar moet weer opnieuw weer muziek aan zetten.
Ga ook niet hele nachten kijken of de dsl uitvalt.
-
Heb één maal het 2de router aangesloten, met wifi, dus uitval is met modem
van Zyxel, anders had ik de twééde router nooit aangesloten.

(ook nog even een EMINENT router met wifi gekocht, de verkoper zei: hij is plug en play, maar ook die router werkt niet met WAN<>WAN, ook niet met LAN<>LAN , zie wel internet, en ook de nas, maar krijg geen verbinding met internet.)
-
Dus router weer terug gebracht, en geld terug gekregen.
-
De uitval is voor mij niet zo storend in de nacht, maar wel erg lastig dat als de dsl weg is, ik niet meer bij mijn netwerk kan komen.
-
Werk met I3 computer, moeder-board: ASROCK en WIN 7 prof.

kennelijk moet er in Zyxel modem het een en ander om de WAN poort te openen, parameters worden aan en goed ingesteld te worden, maar welke
weet ik niet, als iemand dit weet, mag ik graag wat leren wat de instellingen daarvoor zijn.

Kennelijk kan je ook een thuis netwerk opzetten, en daaraan ook het modem te koppelen, maar zit ik met het zelfde probleem, hoe hang ik dat netwerk aan het Zyxel modem via LAN of via de WAN poort? en via LAN werkt het niet.
-
bij voorbaat met dank
 
Lutz
Wat zegt het logfile over het uitvallen van DSL? Online vernieuwd een keer per dag het IP adres, dan is even het internet weg. De instellingen voor internet hangen af of het ADSL is of VDSL. In de FAQ staat het een en ander.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
je_gelooft_het_niet
Hi Luts,

een hele goede tip! de log te bekijken, oude modem stond dat altijd aan, maar deze nieuwe ZyXEL modem moet je dit actief aanzetten, dat heb ik gedaan,
heb muziek film van youtube continu laten spelen op Richard Clidemann.

Resultaat: om 1.04 , 2.03, 3.02 , 4.04 , 5.03 uur de melding: "Internet Down"

daarna tot 11,00 uur geen fout meldingen meer gekregen.

DSL is weg, led op rood, en komt na ca. 1/2 tot 1 min. weer terug.

Heb een vast IP nummer gekregen van ONLINE, dat wisselt niet , wel een andere
dat KPN het netwerk heeft overgenomen. (woon nu ergens in Amsterdam of Apeldoorn) afhankelijk welke test je doet, terwijl ik in de Betuwe woont.

Kennelijk gaat de KPN centrale er even uit?

Voor dat KPN het netwerk beheert , had ik van het ONLINE NETWERK geen uitval , en had je 24 uur een DSL lijn actief.

Zie wel regelmatig in de log file:
"notice DHCP_client:
Send DHCP discovery to WAN2017-02-25T22:09:12(none)"

Van Plug en play in ZyXEL modem (werkt via WIN7 prof) en de WAN poort van het modem niet in samenwerking met een tweede router.

MVG
 
Lutz
Weet je zeker dat het modem goed is? Daar kom je ahter door het modem in de fabriekstand terug te zetten en nog een youtube te laten lopen. Alleen zal ik voor de afwisseling een open haard opzetten. Heb je dan nog steeds hetzelfde probleem, dan zal ik niet Appeldoorn bellen, maar Online.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
je_gelooft_het_niet
Hallo Lutz,

"fabriek stand terug te zetten"

Dat heb ik natuurlijk vorige week al gedaan! maar ook al eerder.

"een open haard opzetten"

Dat komt in het geheugen van de pc,
en loopt gewoon door, of er wel of geen dsl is.

Heb nog een optie, in de buurt woont een bekende van mij, met het zelfde modem
en ook een online gebruiker Internet met telefoon, net als ik hier gebruikt.

Zal daar de LOG eens aanzetten, als het daar op de zelfde tijden uitvalt, is het zeker de centrale van de KPN er er uit gaat.

MVG
 
Lutz
Op youtube vindt je lange opnames van openhaardvuur, tot zelf 10 uren lang. Vandaar de opmerking.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
je_gelooft_het_niet
Hallo Allemaal !

Op/ van af 22 maart 2017, is het probleem opgelost !

Vanaf deze datum valt de DSL niet meer uit in de nachtelijke uren !

Dus camera 's vallen niet meer uit voor de beveiliging, en ook blijft de muziek door spelen.

En het netwerk bereikbaar.

Met vriendelijk groet,

Log kan nu weer uit !


bYeClap
 
Tiger

Quote

je_gelooft_het_niet schreef:

Hallo Allemaal !

Op/ van af 22 maart 2017, is het probleem opgelost !

Vanaf deze datum valt de DSL niet meer uit in de nachtelijke uren !

Dus camera 's vallen niet meer uit voor de beveiliging, en ook blijft de muziek door spelen.

En het netwerk bereikbaar.

Met vriendelijk groet,

Log kan nu weer uit !


bYeClap

Ik geloof het wel maar weet je soms ook wat de oorzaak is geweest ?.
Jij bent in elk geval van het probleem verlost en dat is in elk geval super.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZyXEL VMG8924 B10A van de WAN >< router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie